نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 01 مرداد 1397
ساعت 09:00

اطلاعات گسترده‌ای از بازی Battlefield 5 منتشر شد

3.75 از 5

یکی از توسعه‌دهندگان ارشد دایس، اخیرا اطلاعات زیادی را درباره ویژگی‌های سفارشی‌سازی «بتلفیلد 5» فاش کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یکی از توسعه‌دهندگان ارشد بازی Battlefield V، به تازگی از Reddit برای پاسخ دادن به سوالات مختلف طرفداران پیرامون این بازی استفاده کرده است؛ رایان مک‌آرتور که از تهیه‌کنندگان استودیو DICE نیز هست، در این مباحث به سوالات متنوعی از طرفداران کنجکاو سری پاسخ داده که در این بین، اطلاعات بسیار زیادی هم خصوصا در زمینه سفارشی‌سازی‌های بازی (customization) مشخص شده است.

به طور کلی مبحث سفارشی‌سازی و وجود انتخاب‌های بیشتر برای سفارشی‌سازی شخصیت‌ها و تنوع دادن به ظاهر گیم‌پلی، یکی از عناصر بسیار پرکاربرد و مورد توجه در بازی‌های آنلاین رقابتی است و به نظر می‌رسد بازی «بتلفیلد 5» هم در این زمینه، با دست پر به میدان خواهد آمد. یکی از طرفداران در این زمینه، سوال کرد که آیا بازیکنان در تعداد سربازانی که می‌توانند بسازند محدودیتی دارند و همچنین اینکه آیا بازیکن برای ساخت سرباز محدود به یک کلاس یا زیرمجموعه‌های آن خواهد بود؟ پاسخ مک‌آرتور در این زمینه به شکل دیگری بود و او گفت که در بازی بتلفیلد 5، بازیکن می‌تواند بسته به نیازهای خود «نقش‌های جنگی» سربازش را تغییر دهد. او در این زمینه نوشت:

سربازان یک خط و سطح کلاس خواهند داشت و با پیشرفت در بازی و به دست آوردن سطح بالاتر، «نقش‌های جنگی» جدید برای آن کلاس به دست می‌آید. این به معنی این است که بازیکن نیازی ندارد که یک نقش را انتخاب و فقط با همان نقش کار را ادامه دهد و بسته به موقعیتی که در آن قرار می‌گیرد، می‌تواند بین نقش‌های آزاد شده برای کلاس سربازش سوییچ کند.

مک‌آرتور همچنین تایید کرده که طرف‌های درگیر (Faction ها) در بازی، جلوه‌های بصری مختلفی دارند و این کار هم برای حفظ حالت فانتزی و هم برای مشخص بودن افراد دوست و دشمن انجام شده است. او همچنین در پاسخ به یک سوال دیگر، توضیحات تکمیلی در خصوص خود Faction های بازی داد و گفت که در مجموع، بازیکنان می‌توانند به «دو Faction» دسترسی داشته باشند که هر کدام از چندین هواپیما و تانک هم برخوردار هستند. هر سرباز هم می‌تواند همزمان چندین اسلحه حمل کند. همچنین بازیکن می‌تواند هم از اسلحه‌ها و هم از وسایل نقلیه، یک کپی بسازد که هر دو این حالت‌ها و کپی ساخته شده هم امکان سفارشی‌سازی متفاوتی نسبت به مورد اول خواهد داشت.

در زمینه سفارشی‌سازی اسلحه‌ها، در مجموع هر اسلحه از ۵ تا ۷ قسمت تشکیل می‌شود که امکان سفارشی‌سازی هر کدام به شکل جداگانه وجود دارد. سفارشی‌سازی ظاهری در این زمینه قابل اعمال روی تانک‌ها و هواپیماها نیز هست. این سفارشی‌سازی بصری به سربازان نیز قابل تعمیم است. به شکل تخصصی‌تر، بازیکن می‌تواند چهره، کلاه‌خود، ژاکت و شلوار هر سرباز را هم سفارشی‌سازی یا Customize کند.

نکته‌ای که درباره این آیتم‌های سفارشی‌سازی وجود دارد این است که آن‌ها قابل تهیه از طریق «خرید درون برنامه‌ای» هستند. این درواقع در پاسخ به یک سوال دیگر بود، و مک‌آرتور این را تایید کرد که در بازی نوعی سیستم کسب درآمد هم وجود دارد که البته فقط محدود به آیتم‌های سفارشی‌سازی خواهد بود. او همچنین در این ارتباط گفت که «ما می‌خواهیم بازیکنانمان، گیم‌پلی مورد نظر خودشان را به دست بیاورند». او در ادامه این مبحث و در پاسخ به سوالی درباره اینکه دایس و EA، قصد دارند تا چه زمانی به پشتیبانی پس از عرضه بازی، با توجه به غیاب Season Pass ادامه دهند، این پاسخ را داد:

من نمی‌توانم در این زمینه یک خط زمانی مشخص بدهم که تا چه زمان طول خواهد کشید، چون بازی به شکل «یک سرویس» طراحی شده و برنامه من این است که به توسعه و پشتیبانی از این سرویس ادامه بدهم. پس این تا زمانی که بازیکنان در آن حضور داشته باشند و از آن لذت ببرند ادامه خواهد داشت.

تاریخ عرضه بازی Battlefield 5 در ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) خواهد بود که قرار است برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود. براساس شایعات جدی که وجود دارد، بازی در زمان عرضه از هشت ماد مختلف چندنفره برخوردار است. همچنین یک دوره برگزاری بتای عمومی هم برای این بازی پیش‌بینی شده که در اوایل سپتامبر (شهریور ماه) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.