نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 08 مرداد 1397
ساعت 08:00

سیستم انتخاب‌ها در Assassin’s Creed Odyssey تاثیرات بلندمدت دارد

0 از 5

یوبی‌سافت وعده داده که انتخاب‌های بازیکن در Assassin’s Creed Odyssey واقعا در روند داستانی بازی موثر هستند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ طبق وعده‌ای که یوبی‌سافت داده، طرفداران می‌توانند امیدوار باشند که بازی Assassin’s Creed Odyssey قرار است بزرگ‌ترین دگرگونی را در فرمول‌های سری اساسینز کرید ایجاد کند؛ یعنی حتی بزرگ‌تر از بازی سال گذشته Origins که معرف انبوهی از ویژگی‌های جدید در سری بود. در این تغییر فرمول، مهم‌ترین بازیگر این است که سری درحال حرکت به سمت یک بازی «کاملا نقش‌آفرینی» است، و در بازی اودیسه قرار است برای اولین بار سیستم انتخاب دیالوگ نیز به بازی اضافه شود. به علاوه، در بازی انتخاب‌های دیگر مثل انتخاب شخصیت قابل بازی و انتخاب‌های رومانتیک نیز وجود خواهد داشت. طبق صحبت‌های تازه یوبی‌سافت، سیستم انتخاب‌ها در این بازی، به معنای واقعی کلمه دارای عواقب بلندمدت خواهند بود و واقعا روی نوع پیشرفت داستانی در بازی موثر هستند.

اخیرا کارگردان داستانی بازی یعنی مل مک‌کابری در مصاحبه با IGN گفته است:

در جاهایی که خودتان متوجه می‌شوید قرار است تصمیم بزرگی بگیرید، می‌توانید انتخاب‌هایی با تاثیر بلند مدت داشته باشید و این تصمیمات واقعا هم عواقب طولانی مدت دارند... در این زمینه ای کاش می‌توانستم مثالی بزنم، ولی نمی‌توانم.

به طور کلی یوبی‌سافت از همان زمان معرفی بازی در جریان E3 2018، مانور زیادی روی این مسئله داده بود که انتخاب‌های بازیکن در جریان بازی تا چه حد روی داستان موثر هستند. اسکات فیلیپس یکی از کارگردان‌های بازی، در گذشته گفته بود که بازیکنان می‌توانند بسته به انتخاب‌هایشان، «دنیای بازی را به دنیای خودشان تبدیل کنند» و در گفتگویی تازه‌تر، این را نیز مطرح کرده بود که بر اثر انتخاب‌هایی که بازیکن دارد، حتی در شکل و طراحی کوئست‌های بازی نیز تنوع ایجاد می‌کند.

درنهایت باید به این نکته توجه داشت که سری اساسینز کرید، معمولا بخش‌های الهام گرفته شده از تاریخ واقعی را روایت می‌کند. این روایت تاریخی گرچه همیشه با دخل و تصرف‌هایی هم همراه بوده، ولی در حالتی که انتخاب دیالوگ و ... وجود دارد نیز یوبی‌سافت قطعا سعی کرده تا این انتخاب‌ها، درنهایت با وقایع تاریخی هم نسبیت داشته باشد. Assassin's Creed: Odyssey قرار است در 5 اکتبر 2018 (16 مهر ۹۷) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.