نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 08 مرداد 1397
ساعت 16:00

Battlefield V Battle Royale احتمالا Free to Play نیست

0 از 5

براساس صحبت‌های EA، احتمالا ماد بتل رویال بتلفیلد 5 به شکل free-to-play نیست و مثل سایر مادهای بازی عرضه می‌شود.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ DICE و EA مدت‌هاست که وجود یک ماد بتل رویال برای بازی شدیدا موردانتظار Battlefield V را تایید کرده‌اند؛ با این حال، در این زمینه اطلاعات چندانی منتشر نشده و مشخص نیست که ترفند EA برای سودآوری از بازار چند میلیارد دلاری ژانر بتل رویال چیست.

به طور کلی یکی از مهم‌ترین نمادهای موفقیت این ژانر، بازی Fortnite: Battle Royale است که یک بازی از نوع free-to-play است؛ یک بازی که به شکل رایگان قابل دریافت و بازی است و روش درآمدزایی در آن، از طریق خریدهای درون‌برنامه‌ای انجام می‌شود. اخیرا برخی سرمایه گذاران EA در جلسه اخیر گزارش مالی این شرکت در این زمینه سوالاتی مطرح کردند و اینکه این چه تاثیری روی بازی «بتلفیلد 5» و ماد بتل رویال این بازی خواهد گذاشت. بلیک یورگنسن در پاسخ گفته است که ماد بتل رویال در این بازی مثل سایر مادها در داخل بازی تعریف می‌شود و قرار نیست مثل Fortnite: Battle Royale به شکل یک بازی مستقل عرضه شود. او سپس این احتمال را مطرح کرد که ساخت یک بازی مستقل بتل رویال از نوع free-to-play هم وجود دارد:

ما علاقه داریم که روی یک بازی مستقل free-to-play هم کار کنیم... این می‌تواند به عنوان یک بازی شوتر یا در ژانر دیگری باشد. اما فکر نمی‌کنم این مدلی باشد که درحال حاضر به یک بازی سری بتلفیلد نگاه می‌کنیم.

با توجه به این صحبت‌ها، به نظر می‌رسد که الکترونیک آرتز حتما در فکر ساخت یک بازی رایگان و مستقل بتل رویال نیز هست، ولی عرضه یک ماد بتل رویال برای بازی Battlefield V و سپس توسعه آن و انتشار به عنوان یک بازی مستقل  کمی بعید به نظر می‌رسد. در صورتی که این بخش بتواند به یک موفقیت عظیم تبدیل شود، آنگاه می‌توان متصور بود که این باعث سرعت گرفتن فروش این بازی ۶۰ دلاری شود و در ادامه نیز، انتشار انبوهی از محتواهای درون بازی «قابل خرید» نیز برای ماد بتل رویال هم در پیش خواهد بود. در صورت عدم موفقیت، این احتمال به وجود می‌آید که این ماد به شکل یک بازی مستقل و free-to-play هم توسعه پیدا کند.

جدای از موفقیت عظیم فورتنایت، برخی تحلیلگران معتقدند که در هر شرایط بازی Battlefield V موفق خواهد شد. اخیرا نیز یک گزارش به این نکته اشاره می‌کرد که فروش این بازی می‌تواند تا «۱۸ میلیون نسخه» تا پایان سال مالی فعلی هم برسد.

بازی Battlefield V قرار است در ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.