نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 09 مرداد 1397
ساعت 08:00

تعداد دانلودهای فورتنایت در iOS از 100 میلیون مرتبه عبور کرد

0 از 5

بازی ژانر بتل رویال Fortnite، بلک‌باستر میلیارد دلاری اپیک گیمز به رکوردشکنی در دنیای iOS ادامه می‌دهد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ همین چند روز پیش بود که گزارش سرسام‌آوری، به ارائه آماری می‌پرداخت که میزان درآمد بازی «فورتنایت» فقط روی پلتفرم‌های مبتنی بر iOS را به میزان روزانه ۲ میلیون دلار محاسبه کرده بود. این سودآوری خیره‌کننده، نشان از عملکرد عالی این بازی روی دستگاه‌های iOS محور دارد. به تازگی نیز گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این بازی در حدود 5 ماه از زمان انتشار، تاکنون بیش از 100 میلیون مرتبه از App Store دانلود شده است.

این گزارش جدید که توسط Apptopia منتشر شده، نشان می‌دهد که نسخه iOS بازی Fortnite ظرف ۱۳۸ روز (کم‌تر از ۵ ماه) بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده است. این آمار گرچه حتی نزدیک به برخی رکوردهای قبلی از جمله بازی‌های Super Mario Run و Pokemon Go هم نیست که به ترتیب درمدت ۶۸ و ۷۱ روز به چنین رکوردی در تعداد دانلود رسیدند، ولی به هر شکل باز هم این یک آمار خیره‌کننده محسوب می‌شود. در آماری دیگر که فقط به ماه‌های می و ژوئن (اردیبهشت - خرداد) می‌پردازد، مشخص می‌شود که بازیکنان در این بازی در مجموع به میزان ۲٫۸ میلیارد ساعت بازی کرده‌اند. در این زمینه میانگین دقایق بازی برای هر مرتبه بازی ۲۱٫۶ دقیقه بوده که بسیار بیشتر از ۱۴٫۸ دقیقه برای بازی Pokemon Go محسوب می‌شود.

Apptopia در ادامه به عنوان مقایسه، پیش‌بینی کرده که اصلی‌ترین رقیب این بازی یعنی PlayerUnknown’s Battlegrounds، حداقل تا ۲۰۶ روز دیگر هم به ۱۰۰ میلیون مرتبه دانلود در iOS نمی‌رسد. در سمت دیگر ولی بازی فورتنایت عملکرد فوق‌العاده‌ای در iOS داشته و تنها در بحث خرید‌های درون اپلیکیشن، سودآوری بازی از میانه ماه مارس به این سمت به ۱۶۰ میلیون دلار رسیده است. در این زمینه هم پیش‌بینی شده که تا آوریل سال آینده، سودآوری بازی از این ناحیه به ۵۰۰ میلیون دلار نیز خواهد رسید.

نکته جالب دیگر در زمینه محبوبیت عظیم بازی در میان دارندگان دستگاه‌های موبایلی، این است که فورتنایت هنوز برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه نشده است. در این زمینه نیز شایعاتی وجود دارد که ممکن است به زودی، این بازی همزمان با عرضه گوشی‌های پرچمدار Galaxy Note 9 به بازار اندروید نیز وارد شود. به هر شکل به نظر می‌رسد که اپیک گیمز در بسیاری جوانب، کارها را به شکلی درست پیش می‌برد که با این میزان استقبال طرفداران از بازی مواجه شده است. اخیرا گزارش دیگری وجود داشت که نشان می‌داد این بازی به تنهایی، باعث رشد «۸ میلیارد دلاری» ارزش شرکت Epic Games شده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.