نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 02 شهریور 1397
ساعت 13:00

Assassin’s Creed Odyssey می‌خواهد یک عنوان کاملا RPG باشد

0 از 5

کارگردان بازی Assassin’s Creed Odyssey پیرامون ساخت یک تجربه کامل نقش‌آفرینی با این بازی توضیحات جدیدی داده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در طول چند سال گذشته، مجموعه بازی‌های قدیمی زیادی بودند که سعی کردند خودشان را از نو و در قالب‌های نزدیک به ژانر «نقش‌افرینی یا RPG» تعریف کنند؛ عناوینی نظیر Breath of the Wild در سری زلدا، God of War سال ۲۰۱۸ و بازی Assassin’s Creed Origins در سری اساسینز کرید از جمله نمونه‌هایی از این دست هستند. پیرامون بازی اوریجینز، این بازی گرچه المان‌های RPG بسیار زیادی را به سری آورد ولی هرگز یک بازی کاملا RPG نبود؛ اتفاقی که قرار است توسط بازی Assassin’s Creed Odyssey در این سری اجرایی شود.

پیرامون اودیسه، همان‌طور که گیلموت نیز اشاره کرده بود روند ساخت آن همزمان با بازی Origins دنبال می‌شده ولی سازندگان، از همان ابتدا قصد داشتند تا یک بازی «کاملا نقش‌آفرینی» را با Odyssey تولید کنند. در این زمینه، اسکات فیلیپس کارگردان بازی نیز در جریان رویداد گیمزکام گفت:

یکی از اولویت‌های اصلی ما در ساخت [Assassin’s Creed Odyssey] این بود که یک عنوان «کاملا RPG» بسازیم. پس در پیشرفت‌ها، این بازی آنچه Assassin’s Creed Origins انجام داد را نیز جلوتر می‌برد. ما یک بخش دریانوردی کامل هم داریم، پس شما یک دنیای جهان باز کاملا پیوسته و پویا برای دریانوردی، و پیشرفت‌ها و ارتقاهای این بخش را نیز خواهید داشت. زره‌ها و تجهیزات جدید نیز دریافت خواهید کرد و می‌توانید برای آن‌ها انواع ویژه‌ای از perk ها پیدا کنید و استایل بازی خودتان را بسازید. پس این بخش‌ها نیز در مورد بحث انتخاب‌های پرتعداد بازی وجود دارند.

در بخش مبارزات، این بازی امکانات و آپشن‌های زیادی برای حملات ترکیبی خواهد داشت؛ پس در حالی که هسته کلی مبارزات بر پایه بازی Origins است، ما امکانات جدید و ارتقاها و قابلیت‌های جدیدی هم به آن اضافه کردیم. برای مثال شما ابتدا باید یک خط مخصوص آدرنالین را ایجاد کنید تا بتوانید از این ویژگی استفاده کنید. مبارزات واقعا امکانات ترکیبی زیادی دارد و می‌تواند کل بازی را به تجربه قوی‌تری از ژانر نقش‌آفرینی تبدیل کند، چون این بخش‌ها نیز نیاز به انتخاب‌ها و پیگیری سبک بازی مختص بازیکنان است.

در زمینه اینکه یک بازی از سری اساسینز کرید، تبدیل به یک تجربه کاملا RPG شود نیز نقدهای مثبت و منفی گسترده‌ای از جانب طرفداران مطرح شده است. موافقان، وجود المان‌های بیشتر RPG و وجود ارتقاها و انتخاب‌ها را در این سری مثبت ارزیابی می‌کنند و برخی مخالفان، به این نکته اشاره می‌کنند که در یک بازی با المان‌های «روایت تاریخ ثبت شده»، امکان انتخاب‌های زیاد و وجود پایان‌های مختلف منطقی به نظر نمی‌رسد.

بازی Assassin's Creed Odyssey قرار است در تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهر) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.