نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 04 شهریور 1397
ساعت 09:00

توضیحات مایکروسافت درخصوص تصاحب استودیو Ninja Theory

0 از 5

مایکروسافت به تازگی از دلایل تصاحب استودیو نینجا تئوری پرده‌برداری کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت در جریان کنفرانس خود در E3 امسال، جدای از اعلام تاسیس یک استودیو بازی‌سازی جدید در شهر سانتا مونیکا، خبر از خریداری ۴ استودیو دیگر نیز داد که یکی از آن‌ها، Ninja Theory، خالق عناوینی نظیر Heavenly Sword و Hellblade: Senua’s Sacrifice بود.

این اطلاعیه، در دورانی که انتقادات به مایکروسافت از نبودن انحصاری‌های قوی در اوج خودش قرار داشت، طرفداران مایکروسافت را نسبت به آینده ایکس‌باکس امیدوار کرد. در بین این ۴ استودیو جدید، نینجا تئوری به خاطر ساخت بازی شدیدا تحسین شده‌ای نظیر Hellblade جایگاه ویژه‌تری داشته است. اخیرا مت بوتی، رئیس Microsoft Studios از دلایل انتخاب این استودیو توسط مایکروسافت پرده‌برداری کرده و این خرید را به خاطر متنوع‌تر کردن عناوین انحصاری سرویس اشتراکی Xbox Game Pass دانسته است. او در این زمینه گفت:

زمانی که ما به سرویس اشتراکی Game Pass فکر می‌کنیم، آنچه که واقعا محرک آن است محتواهای داخل آن است ... زمانی که شما به محتواهای انحصاری خودمان در این سرویس نگاه می‌کنید، واقعا مشاهده می‌شود که تعدادی از مجموعه بازی‌های بسیار بزرگ و محبوبی در آن وجود دارد، سری بازی‌های Halo، Gears of War، Forza، Minecraft، Age of Empires و ... این‌ها واقعا فرنچایزهای تثبیت‌شده و موفقی هستند. من عمدا از کلمه فرنچایز استفاده می‌کنم چون عناوینی که نام بردم، به شکل مالتی پلتفرم هستند و خارج از دنیای ایکس‌باکس نیز وجود دارند. آن‌ها به این ترتیب میلیون‌ها مخاطب داشته و از یک دهه قبل یا حتی بیشتر به این طرف، بازی‌های مختلفی از آن سری‌ها منتشر شده است.

مایکروسافت به سرویس Game Pass اعتقاد دارد و آن را یک راه مناسب برای بازیکنانی می‌بیند، که به تجربه عناوینی بپردازند که ممکن است هرگز تجربه‌شان نکرده باشند. مورد ویژه‌ای که در رابطه با نینجا تئوری وجود دارد، محور قرار دادن ایده‌پردازی و خلاقیت در کارهایشان است. برای آن‌ها، ششخصیت‌پردازی، داستان و فضاسازی یک بازی واقعا اولویت اول محسوب می‌شود. این چیزی است که مورد علاقه ما نیز هست و دوست داریم این گونه عناوین را به بازیکنانمان ارائه کنیم. این خصوصا در Game Pass و عناوین جدید و منحصر به فردی مطرح است که به مجموعه بازی‌های این سرویس اضافه می‌شود، بازی‌هایی با این مشخصه‌ها که در جایی خارج از عناوین بزرگ‌تر ما می‌نشینند.

به نظر می‌رسد این سیاست حتی قابل گسترش به سایر استودیوهای خریداری شده نیز باشد و حالا Xbox Game Pass، به سرویسی با کتابخانه بازی‌های غنی‌تری تبدیل شده است. برای مشترک شدن در این سرویس، کاربرانی که تاکنون این سرویس را مشترک نشده‌اند می‌توانند به شکل رایگان و به مدت دو هفته در آن عضو شوند. برای عضویت یک ماهه نیز نیاز به پرداخت ۱۰ دلاری است که البته مایکروسافت در حال حاضر و برای مدتی محدود، این اشتراک را با تخفیف و قیمتی ۲ دلاری نیز ارائه می‌کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.