نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 05 شهریور 1397
ساعت 13:00

بازی Fallout 76 هرگز حالتی آفلاین نخواهد داشت

4 از 5

Bethesda اعلام کرده که حتی باوجود راه‌اندازی سرورهای حالت تک‌نفره، Fallout 76 هرگز تبدیل به یک بازی آفلاین نمی‌شود.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از معرفی پر سر و صدای بازی Fallout 76، و بعد از مشخص شدن اینکه این بازی برای اولین بار در سری به عنوان یک بازی «دنیای اشتراکی» و «تماما آنلاین» عرضه می‌شود، این موضوع موافقان و مخالفان زیادی در میان طرفداران پیدا کرد. در حالی که موافقان از دیدن کار جدید Bethesda و ورود آن‌ها به حوزه‌هایی که قبلا تجربه‌ای نداشتند هیجان‌زده هستند، مخالفان اما بیشتر با دید تردیدآمیز به مسیر جدیدی که این سری در پیش گرفته نگاه می‌کنند.

این دو قطبی، باعث شده بود که بتزدا روشن کند بازی Fallout 76، قرار نیست پایه‌گذار مسیر آینده این سری و دیگر عناوین آن‌ها باشد. به این ترتیب، محور قرار دادن حالت آنلاین، فقط درمورد همین بازی است و البته طرفدارانی که منتظر بودند در آینده این محوریت از بازی برداشته شود، نباید چندان امیدوار باشند. با تایید بتزدا این بازی، گرچه مدتی پس از عرضه خود شاهد راه‌اندازی سرورهای مخصوص حالت تک‌نفره خواهد بود ولی این به معنی آن نیست که Fallout 76 روزی ویژگی‌ها و ذات آنلاین خودش را کنار خواهد گذاشت، و در حالت تک‌نفره نیز بازی همواره آنلاین بوده و ویژگی‌های آنلاین را خواهد داشت. پیت هاینس از بتزدا در توییتر خود گفت:

این یک بازی مبتنی بر سرور است. این احتمال دیده نمی‌شود که ما بازی را از نو مهندسی کرده و به شکلی آن را تبدیل به یک بازی آفلاین کنیم.

هاینس در توییت دیگری، به نسخه بتای بازی و زمان شروع این دوره اشاره کرد. در این زمینه تا قبل از این نیز، بحث‌ها از شروع برگزاری دوره بتا در ماه اکتبر حکایت داشت و هاینس هنوز تاریخ دقیق این دوره در اکتبر را نامشخص می‌داند. به گفته او، این تاریخ دقیق در آینده توسط بتزدا اعلام می‌شود:

ما قطعا تاریخ نهایی را اعلام می‌کنیم. مطمئن نیستم که چه زمانی می‌شود. وقتی که تیم آمادگی داشته باشد همان تاریخ اعلام خواهد شد.

درباره ماهیت این دوره و نحوه انتخاب بازیکنان توسط بتزدا نیز ابهاماتی وجود داشته، ولی آنچه که مشخص است، این است که بازیکنان می‌توانند پیشرفت‌های خود در این دوره را به بازی اصلی و زمان انتشار نیز منتقل کنند. این به معنی آن است که این دوره، بیشتر شبیه به یک نسخه early access است تا دوره بتای خصوصی این بازی. به علاوه، نه نسخه بتا و نه نسخه نهایی روی PC، از طریق فروشگاه استیم عرضه نخواهد شد و این بازیکنان، باید بازی را از وب‌سایت رسمی Bethesda تهیه کنند.

بازی «فال‌اوت 76» قرار است در روز ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.