نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 07 شهریور 1397
ساعت 16:00

کپ‌کام ساخت ریمیک از Resident Evil remake را خنده‌دار نمی‌داند

5 از 5

کارگردان بازی Resident Evil 2 اخیرا ایده ساخت ریمیک دیگری از بازی Resident Evil Remake را نیز جالب دانسته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی Kazunori Kadoi کارگردان بازی Resident Evil 2 remake، در مصاحبه‌ای گفته که ساخت یک نسخه ریمیک از بازی موردتحسین Resident Evil سال ۲۰۰۲، «نمی‌تواند خنده‌دار باشد». در این زمینه، خود بازی Resident Evil سال ۲۰۰۳ یک نسخه بازسازی یا Remake از بازی Resident Evil اورجینال در سال ۱۹۹۶ بوده است.

Kadoi که کارگردانی بازی شدیدا موردانتظار رزیدنت اویل 2 را نیز برعهده دارد، صحبت‌های جدید را در مصاحبه با Game Informer مطرح کرده و گفته که در حال حاضر، زمان کافی برای بازنگری و بهبود عناوین کلاسیک survival horror سپری شده است. همچنین او این نظر که کپ‌کام یک نسخه بازسازی شده از بازی Sweet Home (یعنی بازی که منبع الهام اولیه برای ساخت بازی اورجینال رزیدنت اویل بود) را خواهد ساخت نیز رد کرده است. او در این زمینه گفت:

قطعا حالا زمان کافی سپری شده تا ساخت یک ریمیک از ریمیک دیگر خنده‌دار نباشد. به نظر من، اتفاقا این می‌تواند یک ایده خیلی جالبی نیز باشد ... همچنین پیرامون منبع الهام معنوی بازی Resident Evil یعنی Sweet Home، ما در واقع حق انحصاری برای ساخت بازی را دیگر در اختیار نداریم، چون آن بازی درواقع مبتنی بر یک فیلم بود و همین دلیل هم از همان ابتدا باعث ساخت یک سری دیگر به نام Resident Evil شد. شما از آن زمان هم شاهد عرضه هیچ بازی جدیدی از کپ‌کام پیرامون Sweet Home نبودید و درحال حاضر این احتمال منتفی است.

با در نظر گرفتن نمایش‌های عالی و توجه کم‌سابقه طرفداران به عنوان Resident Evil 2 remake، شاید چندان عجیب نباشد که کپ‌کام صحبت از مدنظر قرار دادن ساخت عناوین بیشتر ریمیک را از نسخه‌های کلاسیک خود مرطرح می‌کند. آن‌ها اخیرا ساخت نسخه بازسازی شده Resident Evil 3: Nemesis را نیز محتمل دانسته بودند. پیرامون این بازی،  نکته دیگری که وجود دارد در تشابهات بالای آن با Resident Evil 2 است که وقایع این دو بازی، هر دو در شهر راکون و پس از شیوع ویروس T رخ می‌دهند و از نظر بازه زمانی وقایع، Resident Evil 3 حدود ۲۴ ساعت قبل از وقایع بازی دوم شروع و درنهایت نیز ۲۴ ساعت پس از پایان Resident Evil 2 به پایان می‌رسد.

همچنین بازی Resident Evil 3 پس از انتشار بازی Resident Evil 2 remake، به تنها بازی اصلی و کلاسیک این سری تبدیل می‌شود که هیچ نسخه جدیدی از زمان انتشار سال ۱۹۹۸ دریافت نکرده است. پیش از این، حتی بازی CODE: Veronica نیز یک بروزرسانی HD در سال ۲۰۱۱ دریافت کرده بود. Resident Evil remake و Resident Evil Zero نیز در حالی که مدت‌ها انحصاری نینتندو گیم‌کیوب بودند نیز در سال‌های اخیر نسخه‌های نسل هشتمی آن‌ها برای PS4، Xbox one و PC نیز عرضه شده است.

بازی Resident Evil 2 قرار است در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۵ بهمن ۹۷) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.