نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 08 شهریور 1397
ساعت 13:00

سازندگان DMC 5 هرگز در فکر استایل بازی مشابه God of War نبودند

3.33 از 5

کپ‌کام به تازگی اعلام کرده که آن‌ها هیچ وقت در فکر بازنگری در استایل سنتی دویل می کرای در بازی DMC 5 نبوده‌اند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اوایل امسال و زمانی که بازی God of War منتشر شد، طرفداران قادر به تجربه یکی دیگر از بازی‌های این سری قدیمی، این بار اما در استایل و سبک کاملا دگرگون‌شده‌ای نسبت به عناوین قبلی بودند. در واقع استودیو سونی سانتا مونیکا، استایل hack and slash همیشگی بازی‌های این سری را با یک بازی با سبکی مدرن و از طریق یک زاویه دید سوم شخص روی شانه جایگزین کرد که با بازخوردهایی بسیار عالی نیز مواجه گردید. در این زمینه، گزارش شده بود که این بازنگری، حتی باعث ورود بازیکنان کاملا جدیدی به این سری نیز شده بود.

بازی گاد آو وار به عنوان یک بازی هک اند اسلش، همواره رقیبی قدیمی‌تر به نام Devil May Cry نیز داشته که طرفداران پس از سال‌ها انتظار، شاهد نسخه جدیدی از سری خواهند بود. پیرامون Devil May Cry 5 اخیرا تریلر گیم‌پلی جدیدی نمایش پیدا کرد که نشان می‌داد این بازی برخلاف رقیب بزرگ خود، کاملا وفادار به فرمول‌های همیشگی این سری بوده و کم‌تر شاهد بازنگری در استایل گیم‌پلی خودش است. به عبارت دیگر، این بازی با همان استایل همیشگی دویل می کرای، این بار بزرگ‌تر و احتمالا بهتر از گذشته خواهد بود و تغییری در زاویه دوربین و همچنین المان‌های RPG در آن دیده نمی‌شود.

به تازگی Hideaki Itsuno کارگردان بازی دویل می کرای 5، در پاسخ به این سوال گفته که بازنگری در استایل این سری در بازی جدید، هرگز توسط سازندگان حتی مورد بحث هم قرار نگرفته بود. در واقع به گفته Itsuno، سازندگان با در نظر گرفتن اینکه طرفداران چه چیزی می‌خواستند یعنی بازی‌های بیشتری از سری دویل می کرای با المان‌های DMC4 و DmC، چیزی بود که در ساخت DMC 5 مورد توجه قرار داشت. او در این زمینه گفت:

خیر، ما هیچ وقت حتی به فکر ایجاد چنین تغییری نبودیم. برای ما چیزی که اهمیت داشت تمرکز روی المان‌هایی بود که طرفداران می‌خواستند. با در نظر گرفتن بازخوردهایی که ما برای DmC و DMC4 جمع‌آوری کرده بودیم، بیشتر این‌ها در خصوص تعداد بخش‌های پازل‌های محیطی و فازهای سکوبازی و پلتفرمر بوده است. بسیاری از ما خواسته بودند که چنین بخش‌هایی را کم تر کنیم و ما هم این کار را در Devil May Cry 5 انجام دادیم.

در این زمینه البته کم‌تر نقدی به بازی DMC 5 وارد بوده، و شاید یک سبک کند و بیش از حد سنگین نتواند حتی به خوبی برای یک بازی از سری دویل می کرای جوابگو باشد. در این زمینه، طرفداران مدت زمان زیادی را نیز در انتظار یک بازی جدیداز این سری بودند و پس از مدت‌ها تعطیلات، ورود مجدد این سری با یک تغییر بسیار بزرگ، احتمالا ریسک بسیار بزرگی نیز محسوب می‌شده است.

بازی Devil May Cry 5 قرار است در تاریخ ۸ مارس ۲۰۱۹ (۱۷ اسفند امسال) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.