نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 11 شهریور 1397
ساعت 16:00

تعداد بازیکنان Final Fantasy XIV Online از ۱۴ میلیون عبور کرد

0 از 5

شرکت Square Enix اخیرا اعلام کرده که Final Fantasy XIV، حالا بیش از ۱۴ میلیون بازیکن ثبت‌نام کرده دارد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی اسکوئر انیکس، به تازگی اعلام کرده که تعداد بازیکنان ثبت‌نام کرده Final Fantasy XIV Online از ۱۴ میلیون نفر عبور کرده است. گفتنی است که ثبت این رکورد جدید برای این بازی آنلاین MMORPG، همزمان با پنجمین سالگرد عرضه بازی Final Fantasy XIV: A Realm Reborn نیز هست؛ البته در این زمینه، بازی اورجینال Final Fantasy XIV اولین بار در سال ۲۰۱۰ عرضه شده بود و نسخه A Realm Reborn که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، ورژن پولیش‌شده نسخه اورجینال بود که پیش از قطع شدن سرورهای بازی اورجینال معرفی و به عنوان جایگزین بازی اصلی معرفی شد.

پیرامون آمار جدید، Square به این نکته نیز اشاره کرده که تعداد چهار میلیون نفر از بازیکنان ذکر شده بازی، در طول ۱۲ ماه اخیر ثبت‌نام کرده‌اند که آمار بسیار عالی محسوب می‌شود. اسکوئر پیرامون پنجمین سالگرد بازی نیز برنامه‌هایی اجرا کرده که با اعلام قبلی تهیه‌کننده بازی، شامل یک لایواستریم ۱۴ ساعته بوده است. در طی این رویداد، صداپیشگاه بازی، سازندگان و افراد دیگر به عنوان مهمان حضور داشتند. نکته جالب در خصوص این لایواستریم، ذکر شدن جزئیات بیشتری از patch ورژن  4.4 بازی بود. همچنین Ryozo Tsujimoto از کپ‌کام نیز در رویداد حضور داشت و صحبت‌هایی را پیرامون بازی Monster Hunter World و کراس اور میان این بازی و فاینال فانتزی مطرح کرد.

Naoki Yoshida کارگردان این بازی نیز تصمیم به توقف بازی اورجینال و عرضه بازی سال ۲۰۱۳ را تصمیم درستی دانست که نتیجه آن، حالا پس از ۵ سال نیز به خوبی مشخص شده است. او در این زمینه گفت:

گرچه بازی اورجینال FINAL FANTASY XIV موفق نشد انتظارات را برآورده کند و در کسب حمایت از رسانه‌ها، شرکت‌هایی که ما در آن کار می‌کنیم و البته بازیکنان و طرفداران وفادار ما ناکام بود، ولی ما در ادامه این امکان را پیدا کردیم که A Realm Reborn را در سال ۲۰۱۳ عرضه کنیم. با این بازی، FFXIV به واقع از نو متولد شد و در طول پنج سال گذشته نیز به رشد خود ادامه داده است. من واقعا از همه ممنون هستم.

ما در تیم توسعه بازی از همان زمان عرضه، با نفرات کامل مشغول کار و پشتیبانی از بازی هستیم، و گرچه در طول این مسیر اشتباهاتی نیز داشتیم ولی درنهایت «مبارزان نور» همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد.

پیرامون Final Fantasy XIV، پیش از این در بازی‌مگ خواندید که سازندگان امکان عرضه این بازی برای نینتندو سوییچ و ایکس‌باکس وان را نیز مد نظر قرار داده‌اند. بازی Final Fantasy XIV درحال حاضر برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، PC و مک در دسترس قرار دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.