نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 12 شهریور 1397
ساعت 08:00

PS5 و Xbox Scarlett باید مجهز به SSD باشند

2.67 از 5

به تازگی کارگردان بازی مورد انتظار Devil’s Hunt، ایده‌های خود را درباره نسل بعدی کنسول‌های بازی مطرح کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ حتی اگر چندسال تا نسل بعدی کنسول‌های بازی فاصله وجود داشته باشد، اما باز هم طرفداران و تحلیلگران صنعت گیم دست از گمانه‌زنی و اظهارنظر پیرامون پلتفرم‌های جدیدتر بر نمی‌دارند. اخیرا کارگردان بازی موردانتظار Devil’s Hunt یعنی Michał Sadowski در جریان مصاحبه‌ای پیرامون بازی آینده خود، پیرامون نسل بعدی کنسول‌ها و انتظارات او از سونی و مایکروسافت نیز مورد سوال واقع شد. پیشنهادات Sadowski در این زمینه غیر از انتظارات تا حد زیادی استاندارد از جمله بالا بردن قدرت پردازشی و RAM دستگاه، تعدادی پیشنهاد جالب توجه نیز مطرح کرد که شامل پیشنهادی درباره کنترلر کنسول‌ها و در ادامه قرار دادن و پشتیبانی بهتر از هارد دیسک‌های SSD بود. او در این زمینه گفته است:

[توقع من از سونی و مایکروسافت برای کنسول‌های نسل بعد] میزان بیشتر حافظه RAM، قدرت پردازشی بیشتر برای CPU و GPU، قرار دادن هارد دیسک‌های SSD و اینکه در طراحی فعلی کنترلرهای پلتفرم‌ها تغییرات چندانی اعمال نکنند. کنترلرهای استاندارد در واقع چیزی است که اکثریت بازیکنان از کنسول‌های نسل بعد انتظار دارند. تنها نگرانی که وجود دارد، این است که قدرت کنسول‌های نسل بعد به شکل کامل توسط استاندارد نمایش 4K بلعیده نشود. ابعاد رزولوشنی که به نظر من، به استاندارد غالب در نسل بعدی کنسول‌ها تبدیل خواهد شد.

پیرامون صحبت‌های اخیر Sadowski، البته گمانه‌زنی‌ها بر این است که سونی و مایکروسافت بسیار بعید است که تغییرات و بازسازی‌های سنگینی را برای کنترلرهای نسل بعد داشته باشند و به احتمال زیاد، تشابهات بالایی با کنترلرهای نسل کنونی خواهند داشت. پیرامون قرار دادن فضاهای ذخیر‌ه‌سازی SSD، پیش از این نیز برخی بازی‌سازان چنین پیشنهادی را مطرح کرده بودند؛ به طور کلی این هارد دیسک‌ها از سرعت بسیار بالاتری درمقایسه با هارددیسک‌های موجود در PS4 و Xbox One برخوردارند و در صورتی که استاندارد غالب در نسل بعد، رندر شدن بازی‌ها به شکل 4K باشد (که به احتمال زیاد همینطور خواهد بود)، بازدهی این نوع هارد دیسک‌ها نیز محسوس‌تر خواهد بود. پیرامون تبدیل شدن ابعاد نمایش 4K به استاندارد غالب نسل بعد، به نظر این ایده در میان اکثر بازی‌سازان مشترک است؛ هرچند برخی نیز این موضوع را دارای اهمیت بالایی نمی‌دانند.

بازی مورد انتظار Devil’s Hunt نیز که خود برگرفته از رمانی لهستانی به نام Equilibrium است، قرار است در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.