نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 05 مهر 1397
ساعت 09:00

انتخاب شخصیت ممکن است به ویژگی همیشگی Assassin’s Creed تبدیل شود

5 از 5

کارگردان بازی AC Odyssey، به تازگی احتمال داده که همه عناوین بعدی این سری از امکان انتخاب شخصیت برخوردار می‌شوند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Assassin’s Creed Odyssey تبدیل به اولین بازی خواهد شد که در سری بازی‌های اساسینز کرید، امکان انتخاب شخصیت قابل بازی را از همان ابتدای کار به بازیکنان می‌دهد. این شامل انتخاب یکی از دو شخصیت‌های مونث و مذکر خواهد بود. در این زمینه، گرچه قبلا هم امکان انتخاب کاراکتر در بازی Assassin’s Creed Syndicate (دو شخصیت زن ایوی و مرد جیکوب) وجود داشت، ولی آن دو شخصیت قابل سوییچ در حین بازی بوده و درواقع در کنار یکدیگر داستان بازی را پیش می‌برند.

در بازی اودیسه، بازیکن امکان انتخاب شخصیت Alexios (مرد) یا Kassandra (زن) را در همان ابتدای بازی خواهد داشت و دامنه این انتخاب‌ها توسط بازیکنان، در تمام مسیر آینده این دو شخصیت ادامه خواهد داشت. به شکلی که این انتخاب‌ها شخصیت این کاراکترها را خواهد ساخت و مسیر و سرنوشت‌شان را مشخص خواهد کرد. این یک پروسه کاملا RPG و نقش‌آفرینی است که بازی Assassin’s Creed Odyssey از همان ابتدا نیز قصد تبدیل شدن به آن را داشته است، موضوعی که این بازی را از همه عناوین گذشته این سری متمایز می‌کند. پیرامون انتخاب شخصیت اصلی قابل بازی میان یک کاراکتر زن یا مرد، کارگردان بازی اودیسه به تازگی گفته که این حق انتخاب، ممکن است در همه بازی‌های بعدی این سری نیز به بازیکنان داده شود.

Scott Phillips اخیرا در مصاحبه با GamesIndustry گفته که دادن این حق انتخاب، یک ویژگی جذاب است و حتی اگر بازی‌های آینده این سری از این الگو تبعیت نکنند، عناوینی که در Ubisoft Quebec ساخته خواهد شد حتما همین‌طور خواهند بود. او در این زمینه گفت:

فکر می‌کنم این کار یک اشتباه است که برای بازیکنانمان محدودیت ایجاد کنیم، ایجاد محدودیت برای طرفدارانمان و هر تعداد بازیکن ممکنی که بازی می‌تواند داشته باشد. نمی‌دانم چرا ما باید بخواهیم که به گذشته برگردیم. ما باید بیشتر روی جلو بردن همین روند تمرکز کنیم، این باعث جذب مخاطبان جدید می‌شود، و بازیکنان بیشتری از این تجربه لذت خواهند برد و آن را به یک تجربه شخصیت تبدیل می‌کنند.

پیرامون این صحبت‌ها، این روش گرچه می‌تواند باعث تبدیل شدن هرچه بیشتر داستان بازی به یک روایت نقش‌آفرینی شود، ولی این احتمالا باعث فراموش شدن شیوه داستانی قبلی این سری، یعنی استفاده از شخصیت‌های کاریزماتیک نظیر «Ezio» خواهد شد. بازی اساسینز کرید اودیسه قرار است در روز 5 اکتبر 2018 (16 مهر ۹۷) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.