نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 08 مهر 1397
ساعت 08:00

توضیحات سونی درباره دیر وارد شدن به بحث Cross-Play

0 از 5

شان لایدن، رئیس استودیوهای جهانی پلی‌استیشن درباره دیر وارد شدن سونی به بحث Cross-Play جزئیات جدیدی را مطرح کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی پس از مدت‌ها ارسال پالس‌های مثبت و منفی، سرانجام چند روز پیش اعلام کرد که از طریق بازی Fortnite، به شکل آزمایشی و Beta امکاناتی نظیر Cross-Play و Cross-Progress را با سایر پلتفرم‌ها در دسترس قرار می‌دهد. این شرکت برای رسیدن به چنین تصمیمی راهی بسیار پر فراز و نشیب را طی کرد و در حالی که به هیچ عنوان مایل نبود چنین قابلیت‌هایی را از طریق پلی‌استیشن 4، و در رقابت با پلتفرم‌های رقیب در دسترس قرار بدهد، در نهایت در خبری سورپرایز کننده از اجرای یک برنامه بتا و آزمایشی صحبت کرد که در آن از طریق بازی فورتنایت، بازیکنان PS4 امکان بازی با بازیکنان سایر پلتفرم‌ها، از جمله Xbox One، Nintendo Switch، گوشی‌های هوشمند، PC و مک را پیدا می‌کنند.

اخیرا شان لایدن، رئیس استودیوهای بازی‌سازی جهانی پلی‌استیشن درباره این تصمیم سونی به بحث پرداخته و درباره اینکه چرا این پلتفرم دیرتر از سایرین وارد این مبحث شده توضیحاتی داده است که در ادامه مطالعه می‌کنید.

این چیزی بوده که ما در مورد آن می‌دانستیم، می‌دانستیم این یک مطالبه و علاقمندی است. و ما می‌خواستیم که این قابلیت را به بهترین شکلی که امکانش بود در دسترس قرار بدهیم. حالا هم البته فعال شدن قابلیت cross-play به این سادگی هم نیست. این واقعا یک ویژگی و قابلیت بسیار چند وجهی است. پس ما باید آن را از دید فنی بررسی کنیم. دید تجاری که شریکانمان داشتند را بررسی می‌کردیم. ما باید این اطمینان را حاصل می‌کردیم که اگر ما چنین قابلیتی را فعال کنیم، حقوق پشتیبانی از مشتریان را خواهیم داشت یا خیر. آیا حقوق اطلاع‌رسانی به بیرون از پلتفرم را داشتیم؟ پس اینجا باید هر چیزی طبق یک ترتیب و نظم جلو می‌رفتند تا در نهایت تمامی آن‌ها آماده به کار می‌شدند. طی شدن این فرایند دلیل اصلی این موضوع بوده که از آنچه خودم می‌خواستم دیرتر وارد این مبحث شدیم. با این حال این گرچه وقت زیادی را از آنچه واقعا نیاز داشت گرفت، ولی به شکلی انجام شد که ما پس از اطلاع‌رسانی رسمی در این زمینه قادر بودیم همزمان سرویس را به شکل آزمایشی راه‌اندازی هم کنیم.

پیرامون این صحبت‌ها، به نظر می‌رسد که جدای از بحث اینکه «پلی‌استیشن بهترین مکان برای بازی کردن است» و عدم تمایل مسئولان سونی به از دست دادن این مزیت، درواقع آیتم‌های زیادی هم باید مورد بررسی قرار می‌گرفتند تا این ویژگی جادویی در پلی‌استیشن فعال شود! در هر صورت، این نکته نیز لازم به ذکر است که لایدن، از ابتدا دیدگاه بازتری به این موضوع داشت و ظاهرا از فعال شدن cross-play کاملا خوشحال به نظر می‌رسد. در نهایت باید در نظر گرفت که این قابلیت، فقط روی یک بازی و آن هم به شکل آزمایشی فعال شده، و طرفداران باید منتظر آینده و شنیدن خبرهای بیشتر، و برای مثال وجود cross-play در بازی‌هایی نظیر Fallout 76، Battlefield V و Black Ops 4 میان پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان باشند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.