نویسنده: آرمین صیامی زاده شنبه، 07 مهر 1397
ساعت 16:23

صحبت‌های جان کارمک درباره‌ی Oculus Quest، اولین سیستم واقعیت مجازی مستقل

0 از 5

Oculus Quest موضوع اصلی مراسم Oculus Connect 5 این هفته بود

این دستگاه با قیمت 399 دلار و پردازنده‌ی Snapdragon 835 طی بهار 2019 عرضه خواهد شد. با توجه به این اطلاعات می‌توانید حدس بزنید که عملکرد آن در چه حد خواهد بود؛ اما با توجه به گزارش Gameindustry، آقای جان کارمک، مدیر ارشد فناوری Oculus VR طی این مراسم پیرامون این موضوع شفاف‌سازی بیشتری انجام داده است:

قدرت Quest در همسایگی کنسول‌های نسل قبلی، یعنی Playstation 3 و Xbox 360 قرار دارد؛ البته فقط از نظر CPU ،GPU و کارهایی که می‌توانید رویش انجام بدهید. غیر ممکن است که بتوانید بازی‌های با کیفیت -مثل عناوین AAA- را که در آن نسل تولید شده‌اند روی VR به همان شکل آماده کنید؛ زیرا تعداد پیکسل‌هایشان بیش از حد قابل رندر هستند.

در واقع ما به عنوان یک دستگاه قرار است با نینتندو سوئیچ رقابت کنیم. بعید می‌دانم افراد زیادی باشند که بگویند "من نمی‌خواهم PS4 بگیرم، به جایش Quest خواهم گرفت."

من هنوز پای این حرفم هستم که جادوی اصلی تجربه‌ی Rift در این نیز وجود دارد، اما نمی‌توانید تفاوت قدرت پردازش آن‌ها را انکار کنید...فرقشان از زمین تا آسمان است.

با توجه به سخنان آقای کارمک، نباید انتظار گرافیک بالایی از این دستگاه داشت. جذبه‌ی اصلی آن قابل حمل بودن آن خواهد بود و به همین خاطر آقای کارمک آن را رقیبی برای نینتندو سوئیچ می‌داند. اگر خواستار گرافیک نسل جدید هستید می‌توانید کارت‌های GeForce RTX را تهیه کنید که دارای تنظیمات مخصوص واقعیت مجازی هستند و در کنار آن از Oculus Rift و یا HTC Vivce استفاده کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.