نویسنده: سینا محمدی دوشنبه، 30 اسفند 1395
ساعت 11:09

10 بازی برتر هدست های واقعیت مجازی VR

4.67 از 5

موضوع داغ این روزهای دنیای تکنولوژی، بحث واقعیت مجازی است به گونه ای که شرکت های زیادی تصمیم به ساخت عناوین خود بر روی این هدست ها گرفته اند؛ Valve در حال کار بر روی بازی های واقعیت مجازی است و هارمونیکس نیز قرار است نسخه ای از راک بند را تحت نام Rock Band VR برای Oculus Rift عرضه کند. حتی کار به جایی رسیده بود که نسخه های واقعیت مجازی Angry Birds و Serious Sam به بازار عرضه شدند. در فضائی که شرکت های زیادی بر روی هدست های شان مانور می دهند، تصمیم گرفتیم شما را با ده عنوان برتر که با این تکنولوژی سازگار هستند آشنا کنیم.

10 . Thumper

1 Thumper

سازگار با هدست های : Oculus Rift ، PlayStation VR ، HTC Vive

در دنیای فانتزی Thumper شما کنترل یک سوسک فضایی را بر عهده دارید. سبک بازی را می توان ترکیبی از سبک ریتمیک و ترسناک دانست! برای توضیح بهتر این بازی می توانم بگویم که اگر عناوین ریتمیک قدیمی مثل Frequency ( که قدیمی ترین ساخته استودیوی هارمونیکس به شمار می آید ) را با محیط های ترسناک و رعب آور ترکیب کنیم، Thumper پدید می آید ! واقعا که ایده سازندگان برای ساخت این بازی ستودنی است !

 

9 . The Climb

2 the climb

سازگار با هدست Oculus Rift

این بازی یکی از دو عنوان ساخته شده توسط کرایتک برای هدست های واقعیت مجازی به حساب می آید . در این بازی می توانید از صخره ها بالا بروید تا به بلند ترین نقطه برسید و از چشم انداز های زیبای بازی لذت ببرید . ویژگی برتر The Climb نسبت به دیگر بازی های واقعیت مجازی به گرافیک بالای آن برمی گردد . این بازی که با موتور کرای انجین ساخته شده ، نسبت به دیگر عناوین هدست های واقعیت مجازی ، از نظر فنی در سطح بالاتری قرار دارد .

 

8 . Resident Evil 7 Biohazard

3 Resident evil 7

سازگار با هدست PlayStation VR

نسخه هفتم رزیدنت اویل در زمان معرفی خود ، بسیاری از طرفداران این سری را غافلگیرکرد . تغییر سبک این بازی به حالت اول شخص از دلایلی بودند که بسیاری از این بازی به عنوان نسخه ای فرعی در تاریخ سری یاد می کردند . با وجود اینکه این بازی عملا به سری رزیدنت اویل ربطی نداشت اما کپکام توانست یک عنوان کاملا ترسناک را در نسل هشتم منتشر کند . بازی کردن این عنوان با هدست PS VR می تواند شما را تا سر حد مرگ بترساند . لازم است بدانید که بخش واقعیت مجازی این عنوان فقط تا یک سال در انحصار هدست سونی خواهد بود .

7 . Elite Dangerous

4 Elite Dangerous

سازگار با هدست های : Oculus Rift ، HTC Vive

این بازی از سال 2012 در دست ساخت بود و بعد از گذشت چندین سال در سال 2014 برای PC ( و بعد های برای Xbox One ) منتشر شد . Elite Dangerous چهارمین نسخه از سری Elite به شمار می آید و اولین نسخه در تاریخ سری است که امکان بازی کردن بصورت آنلاین را فراهم می کند و به بازیباز اجازه می دهد تا در فضایی MMO در کهکشان بازی به کاوش بپردازد . خریدن سفینه ها یا مسلح کردن آنها از دیگر امکاناتی است که این بازی در اختیار بازیباز قرار می دهد . بازی کردن Elite Dangerous با هدست واقعیت مجازی لذت خاص خودش را دارد .

6 . Adr1ft

5 Adr1ft

سازگار با هدست های : Oculus Rift ، HTC Vive

در این بازی در جاذبه صفر وارد می شوید و باید با حرکت در محیطی 360 درجه به دنبال منابع اکسیژن بگردید . ترکیب سبک ادونچر با Survival از این بازی یک عنوان خاص ساخته است . اگر به دنبال عنوانی هستید که در کنار القای ترس ، شما را در فضایی با جاذبه صفر غرق کند ، تجربه Adr1ft را با هدست های واقعیت مجازی به شما توصیه می کنم .

5 . I Expect You to Die

6 I expect you to die

سازگار با هدست های : Oculus Rift ، PlayStation VR

در این عنوان بازیباز ، در لحظات استرس زایی قرار می گیرد ؛ خنثی کردن بمب ، قبل از منفجر شدن آن و در ثانیه های پایانی از عواملی هستند که با در سر داشتن هدست های واقعیت مجازی قلب شما را به تپش در می آورند . مرگ بازیباز در این بازی امری حتمی الوقوع است و نباید به همین راحتی ها انتظار به اتمام رساندن مراحل را داشته باشید ؛ حتی از نام بازی هم می توان به این موضوع پی برد !

4 . Keep Talking and Nobody Explodes

7 Keep talking and nobody expplodes

سازگار با هدست های : HTC Vive ، Oculus Rift ، PlayStation VR ، Samsung Gear VR ، Google Daydream

یکی از بهترین بازی هایی که با هدست های واقعیت مجازی قادر به تجربه آن هستید همین عنوان است . روند بازی به خنثی کردن بمب ها خلاصه می شود ، ولی بمب ها آن قدر تنوع دارند که بازی را اسیر حلقه تکرار نکنند . این بازی در اصل به منظور تجربه توسط دو بازیباز طراحی شده و شما که نقش خنثی کننده بمب را دارید ، باید به نفر دوم اطلاعات مربوط به بمب را بدهید ، تا بازیباز دوم با دیدن دستور العمل ها ، در خنثی کردن بمب به شما کمک کند . در سر داشتن یک هدست و دیدن ثانیه شمار بمب ، مطمئنا تجربه جذابی خواهد بود

 

3 . Superhot VR

8 Superhot VR

سازگار با هدست Oculus Rift

بازی Superhot یکی از برترین بازی های مستقلی بود که طی چند سال گذشته منتشر شد و ایده های نوآورانه زیادی داشت . در Superhot ، بدون حرکت بازیباز ، زمان جریان پیدا نمی کرد و این موضوع باعث خلق صحنه های اکشن بی نظیری می شد که نمونه آن را فقط می توان در این عنوان جستجو کرد . لازم به ذکر است که این بازی با کنترلر های Oculus Touch قابل بازی است . سازندگان ، اعلام کرده اند که احتمال عرضه این بازی برای هدست های دیگر نیز وجود دارد .

2 . Job Simulator

9 Job Simulator

سازگار با هدست های : HTC Vive ، Oculus Rift ، PlayStation VR

یکی از خلاقانه ترین بازی های واقعیت مجازی . Job Simulator در سال 2050 جریان دارد و در آن قادر به انتخاب چهار شغل مختلف هستید : دفترکار ، آشپز ، مکانیک و فروشنده مغازه . در این بازی ، یک کامپیوتر شما را در پیشروی بازی همراهی می کند و این عامل در کنار آزادی عمل در انجام کار ها و مضامین طنزآلود ، از دیگر نوآوری های این بازی هستند . اگر به هدست های واقعیت مجازی دسترسی دارید ، این عنوان را نباید از دست بدهید .

 

1 . Rez Infinite

10 Rez remastered

سازگار با هدست PlayStation VR

توضیح دادن در مورد این بازی کمی سخت است و باید خودتان آن را تجربه کنید تا به صحت حرف من پی ببرید ! Rez توسط تتسویا میزوگوچی در سال 2001 برای Dreamcast و PS2 عرضه شد . سبک بازی شوتر ریلی بود ، با این تفاوت که با هر بار شلیک به موانع ، نت های موسیقی به صدا در می آمدند و این عامل ، سبک بازی را موزیکال کرده بود . دو نسخه بازسازی شده برای این عنوان منتشر شدند ، یکی Rez HD برای Xbox 360 و دیگری Rez Infinite برای PS4 . نسخه Infinte که با PS VR قابل بازی است ، شامل یک مرحله جدید می شود و از پخش صدای سه بعدی نیز بهره مند است . غرق شدن در یک دنیای مجازی عجیب و غریب که فقط از ذهن یک بازیساز ژاپنی می تواند بیرون می آید ، این بازی را به عنوانی متفاوت در سبک شوتر ریلی تبدیل کرده که هنوز هم ارزش امتحان کردن را دارد . لازم به ذکر است که بازی Child of Light که برای PS3 و X360 منتشر شد دنباله این بازی به حساب می آید .

 

بهترین انتخاب های شما در این لیست قرار دارند

اگر از هدست های واقعیت مجازی استفاده می کنید و بودجه کافی برای دسترسی به این هدست ها را دارید، عناوین قرار گرفته در لیست بالا، بهترین بازی هایی هستند که می توانید آنها را تجربه کنید. اگر هم قصد خرید این هدست ها را دارید، باید این را در نظر بگیرید که به عنوان مثال ، هدست HTC Vive به کامپیوتری قدرتمند احتیاج دارد و باید برای کار با این هدست، ملبغ قابل توجهی برای خرید یک سخت افزار جدید و یا ارتقای سخت افزار فعلی، هزینه کنید.

منابع :

DualShockers | Wikipedia | Theverge | Polygon | ...

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.