نویسنده: FariD دوشنبه، 11 ارديبهشت 1396
ساعت 11:12

عدم حضور Oculus در E3 2017

5 از 5

با نزدیک شدن به فستیوال E3 2017، شرکت کنندگان در این جشنواره بیشتر در برابر دیدگان ظاهر می شوند. اخیرا اخباری به دست ما رسید مبنی بر این که توسعه دهنده واقعیت مجازی موسوم به Oculus در فستیوال امسال حضور نخواهد داشت. شرکت Oculus از سال 2014 هر ساله در کنفرانس E3 حضور داشته است اما این زنجیره امسال گسسته خواهد شد.

Oculus مشخصا دلیل غیابش را تشریح نکرده است اما وقتی می بینیم که این شرکت هم اکنون در چه جایگاهی قرار دارد، دلیل عدم حضورش واضح تر می شود. آقای Palmer Luckey موسس این شرکت اخیرا و در اواخر ماه مارس این شرکت را ترک کرد. آقای لاکی یکی از برجسته ترین چهره های Oculus بود و سال های گذشته بیشترین حضور را در غرفه این شرکت در E3 داشت. افزون بر این دستگاه Oculus Touch که در E3 2016 رونمایی شایان توجهی داشت اواخر پارسال منتشر شد و این موضوع حکایت از آن داشت که هیچ دستگاه سخت افزاری ای هم اکنون تحت عملیات بازاریابی قرار ندارد.

البته صرفاً عدم حضور خود Oculus در چنین فستیوالی به معنای این نیست که Rift هم هیچگونه حضوری نخواهد داشت. سایر توسعه دهندگان شریک کماکان در این گردهمایی شرکت خواهند کرد تا از نرم افزارهایی که قرار است برای این هدست عرضه نمایند رونمایی کنند. Oculus همچنین تایید کرده است که حتی اگر در E3 شرکت نکنند، این به معنای آن نیست که هیچ چیزی برای نمایش در مابقی سال نخواهند داشت. بلکه با گذر زمان در سال 2017، رونمایی ها و معرفی های بیشتری انجام خواهد شد.

غایب بزرگ دیگر فستیوال E3 امسال، کمپانی بزرگ EA است که سال گذشته هم در این جشنواره حضور نداشت. با این حال این شرکت بزرگ تصمیم گرفته است که رویداد مربوط به خود با نام EA Play را برگزار نماید. این رویداد در تاریخ 20 تا 22 خرداد انجام خواهد شد (دقیقاً تا یک روز پیش از شروع E3)

گفتنی است که فرصت زیادی تا جشنواره E3 امسال نمانده است و این بزرگترین فستیوال صنعت بازی در تاریخ 23 تا 25 خرداد در مرکز همایش های لوس آنجلس برگزار خواهد شد.

FariD | اخبار | 01/05/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.