نویسنده: سینا پنج شنبه، 17 تیر 1400
ساعت 11:18

بررسی بازی Crash Drive 3

0 از 5

عمدۀ شهرت استودیوی M2H به واسطۀ بازی‎های واقعگرایانۀ آن‌ها، یعنی Tannenberg و Verdun است. در این دو عنوان، این تیم هلندی تلاش کرده‌ تا نزدیک‌ترین تجربۀ ممکن با شرایط جنگ جهانی اول را در اختیار مخاطبان بگذارد و تا حد بسیار خوبی در نیل به این هدف موفق بوده اما این استودیو تولیدات کاملاً آرکیدی و متمرکز بر بازار تلفن‌های همراه هم تولید کرده که موفق‌ترین آن‌ها سری اتومبیل‌رانی Crash Drive است. بعد از گذشت بیش از 6 سال از عرضۀ قسمت قبلی، Crash Drive 3 به بازار عرضه شده که در ادامه به بررسی و معرفی ویژگی‌های می‌پردازیم.  

Crash Drive 3 3

به نظر می‌رسد که نقشۀ راه سازندگان برای Crash Drive 3 ایدۀ «همون قبلی ولی بیشتر» بوده چرا که از نظر مسائل مربوط به رانندگی و کنترل، شاهد پیشرفت خاصی نیستیم اما در تعداد محیط‌ها و خودروهای در دسترس پیشرفت خوبی صورت گرفته است. این بار 5 نقشۀ اصلی دربازی گنجانده شده که به مراتب بزرگ‌تر و پر جزئیات‌تر از نقشه‌های قسمت قبل هستند و امکان بیشتری برای انجام حرکات نمایشی هیجان‌انگیز در آن‌ها وجود دارد. مشکل اصلی دسترسی به این محیط‌های جدید، نیاز به پرداخت هزینۀ استفاده از آن‌هاست ولی خوشبختانه و با وجود پیشینۀ موبایلی این عنوان، تحصیل مال اصلاً کار سختی نیست و با دو سه ساعت چرخیدن و انجام چالش‌های مختلف، می‌توان به تمامی نقشه‌ها دسترسی پیدا کرد.

فراوانی خودروهای Crash Drive 3 به حدود 50 عدد می‌رسید که گسترۀ غیرقابل وصفی دارند، از یک ون خانوادگی تا اتوبوس دو طبقه و از یک مانستر تراک تا تانک جنگی، همگی در دسترس هستند که ویژگی‌های خاص هر کدام کمک می‌کند در محیط‌ها و چالش‌های خاص، عملکرد بهتری داشته باشید. آپگرید کردن ویژگی‌های خودروها به دو صورت انجام می‌گیرد، راه اول که ویژۀ تنبل‌هاست با پرداخت پول درون بازی انجام می‌گیرد اما راه دوم کاملاً وابسته به کارهای خود بازیکن است و مثلاً با رانندگی با سرعت بالا، می‌توانید حداکثر سرعت را افزایش دهید یا با انجام مانورهای میلی‌میتری، هندلینگ خودروها را افزایش دهید. هر خودرو سیستم لولینگ خاص خود را دارد ولی تکمیل سطح توانایی‌های هر خودرو، سطح شخصی بازیکن را افزایش می‌دهد که این مسئله منجر به دسترسی به خودروهای بیشتر و بهتر می‌شود.

Crash Drive 3 3

هدف اصلی در Crash Drive 3، رقابت با دیگر بازیکنان در چالش‌های رندوم است که به لطف امکان کراس پلی بین 9 پلتفرم مختلف، می‌توان امیدوار بود که برای مدتی نسبتاً طولانی بتوان برای تجربۀ این رقبایی به حد کافی پیدا کرد. 10 بخش رقابتی مختلف از حالت مسابقۀ سرعت ساده تا مسابقۀ دزد و پلیس را در برمی‌گیرند. این رقابت‌ها شاید از نوآوری خاصی برخوردار نباشند اما لحظات جذاب و سرگرم‌کننده‌ای را رقم می‌زنند و خوشبختانه ساختار اکثر آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده که هر بازیکنی می‌تواند بدون نیاز به اذیت کردن دیگران از این تفریح لذت ببرد. در این چند روزی که مشغول تجربۀ بازی بودم، مشکل خاصی از سمت سرور‌های بازی مشاهده نشد و گیمرهایی از کنسول‌های مختلف از سراسر جهان بدون قطعی سرور یا لگ‌ زدن به رقابت با یکدیگر پرداختیم. تنها مشکل جدی، چرخیدن دوربین در هنگام دنده عقب رفتن است که زمانی که می‌خواهید به سرعت به فضای اصلی رقابت برگردید، کمی کلافه‌کننده است و در حال حاضر هم گزینه‌ای برای حذف آن در منوی تنظیمات دیده نمی‌شود.

طراحی بصری کار می‌تواند ناامیدکننده باشد اما به عنوان اثری که قرار است در کنار کنسول‌های جدید روی تلفن‌های همراه هم در دسترس باشد، به طور کلی با ارائۀ قابل قبولی طرف هستیم. طراحی نقشه‌های اصلی، حالت ویژه و خاص خود را از ترکیب رنگ تا جزئیات محیطی دارند اما کیفیت بافت‌ها چندان چنگی به دل نمی‌زند. از طرفی با وجود اینکه این عنوان واژۀ تصادف را در نام خود دارد، خبری از تخریب‌پذیری خودروها یا بخش‌های اصلی محیط نیست و فقط تعدادی از اجزای محیط در اثر برخورد پرتاب می‌شوند که حالت کاملاً بی وزن و مضحکی دارند. صدای اکثر خودروها هم شباهت بسیاری نزدیکی به هم دارند که این مسئله با توجه به گسترۀ قابل توجه خودروها از نظر کارکرد، ظاهر و ابعاد، کمی توی ذوق می‌زند. به طور کلی اگر از بخش‌های سمعی و بصری در حد یک ساختۀ موبایلی خوب انتظار داشته باشید، ناامید نخواهید شد.

Crash Drive 3 3

نهایتاً باید گفت با یک اثر رانندگی کاملاً آرکیدی طرف هستیم که سازندگان با سر لوحه قرار دادن این هدف مشخص، محصولی سرگرم‌کننده را به بازار عرضه کرده‌اند. مسلماً Crash Drive 3 در مقایسه با عناوین رانندگی مشهور در هیچ زمینه‌ای حرف خاصی برای گفتن ندارد اما در مقام ساخته‌ای کوچک و ارزان، گزینۀ مناسبی به شمار می‌آید.

 

7.5از 10

نسخه نقد و بررسی بازی Crash Drive 3 توسط ناشر در اختیار بازی‌مگ قرار گرفته است.

 

  • استودیوی سازنده: M2H
  • پلتفرم تحت بررسی: PS4/PC
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.