با توجه به واکنش‌هایی که Immortals Fenyx Rising هنگام معرفی بابت شباهت به آخرین نسخۀ سری افسانۀ زلدا دریافت کرده بود، انتظار چندان زیادی از آن نداشتیم و وقتی شباهت کلی اکثر محصولات UbiSoft در بیش از ده سال اخیر را در ذهن مرور می‌کردیم، سطح انتظارات حتی پایین‌تر هم می‌آمد اما Immortals با کاهش اضافه‌کاری‌های آ ... ادامه مطلب
7.3
خوب
از حدود 13 سال پیش که «هیدتاکا میازاکی» برای اولین بار اینپوت لَگ، افت فریم، کنترل بد دوربین و تعریف تخیلی هیت‌باکس‌ها را به عنوان فلسفۀ بازیسازی خود برگزید، شاهد تعداد بسیار زیادی از عناوینی بوده‌ایم که تلاش داشته‌اند تا با کپی کردن این فلسفه، نظر طرفداران پر و پا قرص آثار میازاکی را در فاصلۀ بین عرضۀ ساخته‌ ... ادامه مطلب
9.2
فوق العاده
قسمتی از فعالیت‌های مورد علاقه من در این روزها، شامل آماده کردن جواب برای سوال‌های فرضی می‌شود. مثلا اگر ازم بپرسید چندتا از ژانرهای مورد علاقه‌ات را بگو، به احتمال بسیار بالا (حتی بسیار بالاتر از احتمال آمدن بازی‌های نینتندو روی پی‌سی) عناوین ادونچر (از نوع اشاره و کلیک‌اش) در مراتب بالا قرار می‌گی ... ادامه مطلب
6.1
متوسط
اولین آشنایی من با دنیای اسکات پیلگریم و ماجراجویی عاشقانه‌اش با فیلم خوش ساخت و بامزه کارگردان خوشنام این روزهای سینما یعنی ادگار رایت رقم خورد، فیلمی که به زیبایی توانسته بود روایتی هوشمند و جالب از درگیری‌های عاشقانه دو جوان در شهر سرد تورنتو کانادا را با فرمتی عجیب ارائه کند. در پی این دلباختگی متوجه شدم ... ادامه مطلب
7.6
خیلی خوب
20 سال پیش استودیوی کوچکی از دانمارک با نام IO Interactive، یک قاتل کچل را به دنیای بازی‌های ویدئویی هدیه کرد و این سفر پر فراز و نشیب بالاخره در Hitman 3 به عنوان آخرین قسمت از سه گانه World of Assassination به پایان هیجان انگیز خود رسیده و با توجه به برنامه‌های آیندۀ این استودیو، احتمالاً مدتی از همبازی شدن ... ادامه مطلب
9
عالی
تا به حال پیش آمده که از همان اولین کلماتی که یک بازی با شما رد و بدل می‎کند به این نتیجه برسید که به هیچ وجه برای شما ساخته نشده است؟ این دقیقاً حسی بود که از ثانیه‌های آغازین شروعِ Sunlight به من منتقل شد، احتمالاً اگر دور و بر 10-12 سال پیش به سراغ چنین اثری می‌رفتم به واسطۀ روحیات جوگیرانۀ آن جوان تازه دا ... ادامه مطلب
7
خوب
از استودیو هارمونیکس می توان به عنوان یکی از محدود استودیو های بازی سازی نام برد که همچنان در سبک بازی های ریتمیک مشغول فعالیت و توسعه هستند. در کارنامه آن ها می توان به خلق دو سری بزرگ راک بند و گیتار هیرو اشاره کرد که در نسل هفتم کنسول ها منتشر و از لحاظ فروش هم عناوین به شدت موفقی بودند. هر چند با گذر زمان ... ادامه مطلب
8.5
خیلی خوب
مطمئنا بر کسی پوشیده نیست که استدیو "ندر رلم" کامل‌ترین عناوین فایتینگ را خلق می‌کند؛ و فکر می‌کنم آخرین ساخته این تیم یعنی Mortal Kombat 11 به خوبی این قضیه را ثابت کرده است. حجم و تنوع بسیار زیاد محتوا، جلوه‌های بصری عالی، سیستم‌های عمیق گیم پلی و مکانیزم‌های دفاعی و حجومی پرکاربرد و یا حتی یک بخش داستانی م ... ادامه مطلب
9
عالی