نویسنده: فرشاد جمعه، 10 آذر 1396
ساعت 16:30

مقایسه دو نسخه PS4 Pro و Xbox One X بازی Project CARS 2

2 از 5

مقایسه نسخه‌های PS4 Pro و Xbox One X بازی Project CARS 2 از نظر گرافیکی

نسخه PS4 Pro بازی Project CARS 2 قابلیت پشتیبانی از کیفیت 1440p و نرخ فریم 60 را دارد گرچه در برخی صحنه‌ها که فشار زیادی بر روی کنسول وارد می‌شود، شاهد کاهش نرخ فریم بازی هستیم؛ بنابراین پیش از آغاز بررسی نسخه Xbox One X آن، انتظار افزایش قابل توجه عملکرد این عنوان را داشتیم، اما نتایج با انتظارات ما تفاوت داشتند.

پیش از هر چیز باید بگوییم که Project CARS 2، بصورت نیتیو از کیفیت 4K پشتیبانی نمی‌کند و با رزولوشن 1650p بر روی Xbox One X رندرگیری می‌شود؛ با توجه به قدرت پردازشی بالای Xbox One X، چنین نتیجه‌ای برای ما ناامید کننده بود اما دلیل موجهی برای آن وجود دارد؛ در بازی‌هایی نظیر Project CARS 2، بسیاری از قابلیت‌های درون بازی به قدرت پردازنده دستگاه مربوط می‌شود و بر خلاف GPU کنسول Xbox One X که نسبت به PS4 Pro افزایش قابل توجهی داشته، پردازنده آن چنین جهشی را نداشته است؛ برای اطلاع شما، کنسول Xbox One X از یک پردازنده 2.3GHz 8-core AMD و کنسول PS4 Pro از یک پردازنده 2.1GHz 8-core AMD استفاده می‌کند.

بدلیل مشکلی که استودیوی سازنده Project CARS 2 با پردازنده قدرتمندترین کنسول جهان داشته است! از راه‌های دیگری جهت بهره‌مندی از قدرت مازاد این دستگاه استفاده کرده است؛ بطور مثال، کیفیت بازتاب بدنه ماشین‌ها در کنسول Xbox One X بطور قابل توجهی نسبت به PS4 Pro افزایش یافته است؛ از دیگر ویژگی‌های نسخه Xbox One X این عنوان نسبت به نسخه PS4 Pro، می‌توان به بهبود و تقویت قابل توجه Shadow Quality و Draw Distance اشاره کرد.

بطور کلی می‌توان گفت، گرچه در نسخه Xbox One X این عنوان شاهد افزایش کیفیت تصاویر و برخی جزئیات دیگر هستیم اما مقادیر آن‌ها، نسبت به نسخه PS4 Pro، خیلی قابل توجه نیستند.

در ادامه شاهد ویدیوی مقایسه دو نسخه Xbox One X و PS4 Pro بازی Project CARS 2 خواهید بود:

فرشاد | تریلر | 01/12/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.