نویسنده: نریمان عبدی چهارشنبه، 12 مهر 1396
ساعت 19:41

ضریب هوشی هوش مصنوعی گوگل از یک کودک شش‌ساله کمتر است

5 از 5

هوش مصنوعی گوگل با نام AlphaGo که برای انجام بازی Go طراحی شده است و تاکنون هم موفق بوده، ضریب هوشی کمتر از یک کودک شش‌ساله دارد. در ادامه با بازی مگ همراه باشید.

بر اساس گزارش CNBC مطالعات دانشمندان چینی بر روی هوش‌های مصنوعی مطرح در جهان نشان می‌دهد که هوش مصنوعی گوگل بالاترین ضریب هوشی در بین آن‌ها را دارا است. با ضریب هوشی 47.28، هوش مصنوعی گوگل تقریباً دو برابر هوشمندتر از دستیار مجازی اپل یعنی Siri است که دارای ضریب هوشی 23.94 است.

سیستم‌های هوش مصنوعی به سرعت توسعه پیدا کرده‌اند. آن‌ها توانسته به عنوان دستیار فعالیت کرده، امتحان بگیرند و حتی در بازی‌های استراتژی بر ما غلبه کنند.

در سال 2014 میزان ضریب هوشی تعداد 50 سیستم هوش مصنوعی مختلف توسط محققین مورد بررسی قرار گرفته که در میان آن‌ها هوش مصنوعی گوگل، Siri و موتور جستجوی چینی Baidu نیز حضور داشته‌اند. علاوه بر آن، سه انسان با سنین مختلف 18، 12 و 6 ساله نیز مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. پس از این آزمایش‌ها محققین دوباره در سال 2016 آزمایش‌ها را تکرار کردند و متوجه شدند که هوش مصنوعی گوگل هوشمندتر از بقیه بوده و سریع‌ترین پیشرفت را داشته است (ضریب هوشی آن از 26.5 به 47.28 افزایش یافته است.) با این حال این پیشرفت برای غلبه بر ضریب هوشی یک کودک شش ساله که دارای ضریب هوشی 55.5 است کافی نبوده و این کودک از هوش مصنوعی گوگل هوشمندتر است.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1396
    نظرها: 23
    تشکر: 59
    تشکرشده: 25
    کنسول‌های بازی:

    دنیای عجیبیه این هوش مصنوعی.
    مورد عجیب دیگه ای که اخیرا شنیدم، مربوط به هوش مصنوعی ای بود که توی دوتا 2 تونست قهرمان این بازی رو شکست بده. اون هم دو بار متوالی!
    انقلاب نکنن علیهمون اینا!

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.