نویسنده: محمد مقصودی جمعه، 20 مهر 1397
ساعت 11:47

چرا ثور می‌تواند در فیلم Avengers 4 از آنچه که فکر می‌کنید مهم‌تر باشد؟ مطلب ویژه

4.5 از 5

چرا ثور می‌تواند در فیلم Avengers 4 از آنچه که فکر می‌کنید مهم‌تر باشد؟

با اینکه در فیلم Avengers: Infinity War ما شاهد حضور ابرقهرمانان بزرگ و کوچک زیادی بودیم تنها تعداد کمی از آن‌ها به مانند ثور نقش برجسته‌ای را در فیلم ایفا کردند؛ چه به لحاظ ذهنی و چه به لحاظ قدرت فیزیکی کریس همسورث در نقش یک هیولا ظاهر شد، این خدای آزگاردی مدت زمان زیادی را در قاب دنیای سینمایی مارول سپری کرد؛ این حضور زیاد به هیچ‌عنوان باعث شکوه و شکایت بینندگان این دنیای سینمایی نشد، او در طول این سال‌ها دچار تحولات چشمگیری چه به لحاظ رفتاری و چه به لحاظ ظاهری شد. اتفاقات ناراحت‌کننده مختلفی برای این کاراکتر طی فیلم‌های قبلی رخ داد و او در نهایت پتک دوست‌داشتنی خود را نیز از دست داد و مجبور شد آن را جایگزین کند.

اگر داستان‌های شخصی این کاراکتر را کنار بگذاریم، ثور ثابت کرد یکی از بازیکنان مهم در نبرد علیه تایتان دیوانه تانوس بود، یکی از مهم‌ترین رخدادها و حماسی‌ترین صحنه‌‌های دنیای سینمایی مارول مربوط به نبرد تن به تن او با تانوس می‌شود که او طی آن ثابت کرد با سلاح جدیدش شانس زیادی برای شکست دادن تانوس و نابود کردن او دارد. می‌توان پایان فیلم Infinity War را به هر چیزی نسبت داد جز پیروزی، بدون شک این نقش پررنگ ثور و موفقیت او در نبرد تن به تن با تانوس در پایان دارای نتیجه‌ای متضاد بود.

اگر شما یکی از طرفداران مارول باشید از قبل می‌دانید که خدای رعد و برق نقش مهمی را در این دنیای سینمایی ایفا می‌‌کند، اما در ادامه با بازی‌مگ همراه باشید تا به دلایلی پی ببرید که نشان می‌دهد نقش ثور در فیلم Avengers 4 از آنچه که گمان می‌کردید نیز بسیار مهم‌تر است.

موضوع شخصی است

its personal 1537217178

یکی از عناصر واضح که در طول فیلم بسیار برجسته بود و ما آن را از روی چهره خشمگین ثور در طول فیلم Infinity War متوجه می‌شدیم این بود که این کاراکتر برای از بین بردن و نابود کردن تایتان دیوانه تانوس دارای انگیزه‌های شخصی بود و بسیار علاقه داشت تا خود شخصا او را شکست دهد؛ ثور تجربه‌های بسیار وحشتناکی را پشت سر گذاشته بود که زخم ناشی از آن‌ها بر وجودش رخنه کرده و دائمی شده بود.

بعد از آنکه ثور پدرش را طی حوادث فیلم Thor: Ragnarok از دست داد مجبور شد شاهد این باشد که تانوس برادرش را جلوی چشمانش خفه کند، در حالی که او قادر نبود در آن لحظه اقدامی جهت جلوگیری از این واقعه انجام دهد؛ این از آن چیزهایی نیست که بتوانید به راحتی از آن بگذرید، حتی اگر حوادث طوری رقم بخورد که لوکی در فیلم Avengers 4 حضور داشته باشد بدون شک خاطره مرگ خدای شرارت برای مدت زمان زیادی در ذهن برادرش باقی خواهد ماند و او را اذیت خواهد کرد.

حتی اگر کشته شدن لوکی کافی نباشد، بدون شک کشته شدن همزمان هایمدال دوست دیرینه و خدمتکار با وفای ثور به دست تانوس بسیار برای این کاراکتر دردناک بوده است؛ هایمدال طی صحنه ابتدایی فیلم Infinity War بعد از منتقل کردن هالک به کره زمین توسط تانوس کشته شد. بدون شک گرفتن انتقام خون ریخته شده‌ی دوست صمیمی‌‌اش انگیزه اصلی ثور برای مواجه شدن با تانوس خواهد بود.

برای مردمانش

its political 1537215492

در حالی که ثور به شکل واضحی به دلیل از دست دادن برادر و دوست صمیمی‌اش از هم پاشیده بود یک عامل بزرگ و احساسی دیگر نیز باعث شد تا او به عنوان پادشاه آزگارد خود را سرزنش کند؛ منطقه و پادشاهی فیزیکی آزگارد اکنون به دلیل رها شدن سورت و از بین بردن آن در پایان فیلم Ragnarok دیگر وجود ندارد، اما مردم آزگارد از این حادثه جان سالم به در بردند و آزگارد را تخلیه کردند، سپس با هدایت پادشاه شجاعشان به سمت خانه جدید خود یعنی زمین راهی شدند اما در همین حال با سفینه تانوس مواجه و در این راه کشته شدند.

از وقتی که اودین از دنیا رفت ثور راه سختی را به عنوان پادشاه آزگارد طی کرد و دچار مشکلات بدیهی بسیاری شد؛ ثور طی حوادث دلخراش فیلم Thor: Ragnarok چیزهای زیادی را از دست داد، او شاهد مرگ پدر و همچنین از دست رفتن سیاره خانگی‌اش در مقابل چشمان خود بود. به هنگام ورود تانوس و غارت سفینه ثور برای پیدا کردن سنگ بی‌نهایت خدای رعد و برق اوضاع خوبی نداشت و درگیر مسائل احساسی مختلفی بود که با آن‌ها کنار نیامده بود. از آنجایی که تعداد کمی از مردمان آزگارد باقی مانده‌اند که پراکنده شده و در فضا سرگردان هستند احتمالا ما در فیلم Avengers 4 شاهد آن خواهیم بود پادشاهشان برمی‌خیزد و به دنبال فرجام‌خواهی شکایات آن‌ها خواهد بود و آن‌ها را به سمت آینده‌ای باشکوه هدایت خواهد کرد.

حرفه‌ای بودن

its professional 1537215492

در حالی که بسیاری از ابرقهرمانان راه خود را برای تبدیل شدن به یک ابرقهرمان پیموده‌اند، ثور با این توانایی به دنیا آمد؛ او یک قهرمان، مبارز، پادشاه، نگهبان و یک انتقام‌جو است، ثور نه تنها یکی از قدیمی‎‌ترین اعضای این تیم است که همواره در مواقع ضروری به کمک گروه آمده بلکه یکی از اعضای اصلی و مهم این تیم محسوب می‌شود.

هنگامی که فیلم Infinity War به پایان رسید ما مشاهده کردیم که پنج کاراکتر بسیار مهم زنده باقی ماندند: مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، ثور، هالک و بیوه سیاه. (احتمالا هاکای نیز در جای دیگر حضور دارد و زنده مانده است) چه چیزی راجع به این دسته از ابرقهرمانان خاص است؟ در واقع آن‌ها گروه اصلی انتقام‌جویان هستند و در فیلم Avengers 4 طی حوادثی حماسی با تانوس رو به رو خواهند شد.

شما می‌توانید مطمئن باشید که ثور برای کار در این فیلم حضور خواهد داشت و نه فقط به عنوان یک خدای خشمگین که حریصانه و کورکورانه به دنبال انتقام است، او بدون شک به عنوان یکی از اعضای گروه انتقام‌جویان حرفه‌ای عمل خواهد کرد؛ این گروه برای به پایان رساندن کار نیمه‌تمام خود و جبران شکست قبلی در کنار یکدیگر تلاش خواهند کرد و ثور مطمئنا در انجام وظیفه خود شانه خالی نمی‌کند.

پرواز مکرر

frequent flyer 1537216272

ثور یک مسافر بین کهکشانی است که کاملا با خطرهای ناشی از سفر در فضا سازگاری پیدا کرده است؛ او برای سفر به مناطق مختلف کهکشان از موارد مختلفی مانند سفر با پل رنگین‌کمانی، سفر با یک سفینه و یا حتی سفر با تکیه بر توانایی جدیدش استفاده می‌کند. این توانایی جدید او نه تنها باعث می‌شود که ثور تبدیل به یک عنصر مهم در جنگ برای سرنگونی تانوس و جبران اتفاقات فیلم Infinity War شود بلکه موجب می‌شود طی این کشمکش او به جایگاه نخست خود دست پیدا کند؛ به نظر می‌رسد واضح است که بعد از پایان این فیلم تایتان دیوانه تانوس از زمین خارج شده و به سیاره دیگری رفته است، بعد از بشکن مرگبار این شرور ابرقهرمانان بین کهکشانی زیادی زنده باقی نماندند.

مرد آهنی و نبیولا بر روی سیاره‌ای دیگر گیر افتاده‌اند، آن‌ها احتمالا برای ارتباط دوباره با بقیه نیاز به سفر در فضا دارند، راکت نیز به عنوان یک خلبان با تجربه هنوز زنده است؛ اما با این حال تقریبا بسیاری از ابرقهرمانانی که می‌توانستند کمک کنند مردم از نقطه الف به نقطه ب برسند طی حوادث فیلم Infinity War نابود شده‌اند، البته به استثنای والکیری که در نقطه‌ای از کهکشان حضور دارد و ما از آن آگاه نیستیم. کاپیتان مارول را نیز نباید فراموش کنیم که به زودی به جرگه این ابرقهرمانان اضافه خواهد شد.

جدای از آن اعضای دیگر گروه انتقام‌جویان به شیوه خود در زمین درگیر هستند و کاملا آشکار است که وجود یک خدای پرنده که مردم سرزمین خود را قبلا از دست داده است جهت یاری رساندن به آن‌ها بسیار مفید خواهد بود.

ثور و هالک: بهترین دوستان

thor and hulk besties 1537215492

ثور و هالک طی حوادث دنیای سینمایی مارول بسیار با یکدیگر هماهنگ و رفیق شده‌اند، آن‌ها طی این مدت همیشه رابطه‌ای عجیب و خشن با یکدیگر داشته‌اند؛ از نابود کردن یک سفینه غول‌پیکر در فیلم نخست انتقام‌جویان گرفته تا یک دوئل گلادیاتوری جذاب در میان جمعیت زیادی از تماشاچیان در فیلم Thor: Ragnarok، رابطه این دو ابرقهرمان همانطوری که گفتیم همیشه خشن و در عین حال بسیار رک و دوست‌داشتنی بود.

هنگامی که صحبت از زور و شرایط بسیار سخت باشد این دو ابرقهرمان عضلانی همیشه در کنار یکدیگر قرار گرفته و مجموعا با همکاری و کمک به هم تیم انتقام‌جویان را از شرایط دشوار نجات می‌دهند؛ از آنجایی که مسلما هالک یکی از کاراکترهای بسیار مهم در فیلم Avengers 4 خواهد بود بنابراین بدون شک ثور دقیقا درست در کنار دوست همیشگی‌اش در خط جلویی مبارزه قرار خواهد گرفت، حال مهم نیست این مبارزه نبرد نهایی و تن به تن با تانوس باشد (یعنی چیزی شبیه به آن صحنه‌ای که در فیلم Infinity War شاهد آن بودیم) و یا جستجو در فضا جهت پیدا کردن دوستان قدیمی و احیا کردن آن‌ها.

استورم بریکر

trading up to stormbreaker 1537216272

همه ما چکش قبلی ثور و عملکرد آن را بسیار دوست داشتیم و خداحافظی با این سلاح در فیلم Thor: Ragnarok بسیار برای ما دردناک و غمناک محسوب می‌شد؛ اما اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم داستان زیادی در پشت پرده سلاح جدید ثور وجود دارد که کمی از سلاح قدیمی او ندارد.

سلاح جدید ثور یعنی استورم بریکر یکی از قطعات بسیار بزرگ و اصلی فیلم Infinity War محسوب می‌شود که در این فیلم به خدای آزگاردی کمک بسیاری کرده و قدرت زیادی را در دستان او قرار داد؛ ثور بعد از دست دادن سلاح قدیمی خود به شدت دنبال جایگزینی برای آن بود و حتی حاضر شد جهت رسیدن به سلاح قدرتمند جدیدش خود را در معرض قدرت مخرب یک ستاره قرار بدهد.

این تلاش کاذب به نظر می‌رسید، زیرا در حین اینکه او به دنبال سلاحی جدید بود بسیاری از ابرقهرمانان دیگر به دنبال راهی جهت جلوگیری از کشته شدن نصف جمعیت زنده در جهان بودند؛ هنگامی که ثور وارد نبرد بزرگ واکاندا شد از سلاحش برای جلوگیری از قدرت شش سنگ بی‌نهایت استفاده کرد تا ما متوجه شویم این سلاح چیزی فراتر از یک سلاح ساده و معمولی است.

این سلاح همان ابزاری بود که بسیاری برای کشتن تانوس به دنبال آن بودند، همانطوری هم که مشاهده کردید وقوع این اتفاق بسیار نزدیک بود؛ اما ما فقط در دقایق پایانی فیلم شاهد عملکرد واقعی این سلاح جدید بودیم، از آنجایی که مارول طی این سال‌ها ثابت کرده معمولا یک داستان پیش‌زمینه بزرگ را صرفا برای نشان دادن نتیجه‌ای کوتاه خلق نمی‌کند بنابراین می‌توانیم مطمئن باشیم این سلاح در فیلم بعدی کارایی بسیار زیادی خواهد داشت.

نبرد کهکشانی با طعم کینه

galactic grudge match 1537216272

بهتر است اکنون استورم بریکر را کنار بگذاریم، اهمیت این سلاح جدید به شکل واضحی در فیلم Avengers 4 آشکار شده و مشخص می‌شود که تا چه حد قدرتمند است؛ در لحظات پایانی فیلم قبلی ثور با سلاح قدرتمند جدیدش ثابت کرد او تنها شخصی است که دارای قدرت واقعی برای شکست دادن تانوس است، او همچنین انگیزه زیادی برای نابود کردن این تایتان دیوانه داشت. بدون شک بعد از آن نبرد تن به تن تانوس نیز متوجه قدرت بی‌‌نظیر ثور شده و خطر را احساس کرده است، ما طی آن نبرد می‌بینیم که ثور استورم بریکر را به سینه تانوس زده و آن را می‌شکافد اما با این وجود هنوز در نگاه او کینه خاصی نسبت به تایتان دیوانه می‌بینیم، در آخر نیز تانوس از این درگیری جان سالم به در می‌برد و به هدف خود می‌رسد.

طی مبارزه تن به تن هیچ شخصی جلودار تانوس نبود، همانطور که در ابتدای فیلم مشاهده کردید حتی هالک نیز موفق نشد در این مبارزه پیروز شود؛ تنها فردی که توانست تانوس را به زانو در بیاورد همان خدای آزگاردی بود. ثور به خوبی می‌تواند ادعا کند که توانسته با سرعت بسیار زیاد تانوس را شکست دهد، کاری که هیچ‌کدام از اعضای دنیای سینمایی مارول موفق به انجام آن نشدند در نتیجه او می‌تواند با غرور چنین اقدامی را به رخ بقیه اعضای گروه انتقام‌جویان بکشد. (البته اکنون با توجه روحیات ثور بعید است که او چنین کاری را انجام دهد)

حتی شوکه کننده‌تر از Infinity War؟

even more shocking than infinity war 1537215492

وقتی بازیگرانی که نقش خدایان را ایفا می‌‌کنند سخن می‌گویند تمام دنیا به آن‌ها گوش فرا می‌دهند، در نتیجه وقتی کریس همسورث به Esquire می‌گوید فیلم بعدی Avengers حتی از فیلم Infinity War نیز شگفت‌انگیزتر خواهد بود مسلما توجه تمامی طرفداران دنیای مارول به سمت او جذب می‌‌شود؛ چه چیزی می‌تواند شوکه‌کننده‌تر از نابود شدن نصف موجودات جهان باشد؟ همسورث طی این مصاحبه به شکل واضحی اعلام می‌کند اگر ما فیلم Infinity War را یک سفر در نظر بگیریم هنوز به طور کامل آن را به اتمام نرساندیم و تمام نقاط جذاب را تماشا نکردیم، در حقیقت او گفت: «احتمالا فیلم Avengers 4 حتی از فیلم قبلی نیز هیجان‌انگیزتر خواهد بود.»

با توجه به داستان چند لایه و همگرایی بسیاری از کاراکترها و جمع کردن تمامی آن‌ها در یک فیلم او با استدلال اعتقاد داشت که دنیای سینمایی مارول همیشه داستان‌ها و کاراکترهای زیادی را در آستین خود دارد؛ همسورث باور دارد که مارول به طور مداوم بزرگ‌تر شده و داستان‌هایش بهتر می‌شود، او همچنین معتقد بود این دنیای سینمایی همیشه قادر است راه‌های جدیدی پیدا کند تا طرفداران خود را به  

با اینکه نظرات همسورث در جایگاه خود جالب است اما این نظرها را می‌توان دلیلی بر حضور پر رنگ او در فیلم Avengers 4 تلقی کرد؛ شما می‌دانید وقتی بازیگری می‌گوید که برای فیلم بعدی‌اش بسیار هیجان‌زده‌تر است به احتمال فراوان ناشی از نقش بزرگ او در آن پروژه است بنابراین ما باید شاهد حضور پر رنگ خدای آزگاردی در فیلم Avengers 4 باشیم.

داستان ثور

thors story arc 1537215492

خدای انتقام‌جویان از همان ابتدا حضور مثبتی در دنیای سینمایی مارول داشت و از همان سال 2011 که در سینماها با آن آشنا شدیم قلب بسیاری از طرفداران را درگیر خود کرد؛ این کاراکتر به مرور زمان دچار تغییرات خاصی شده و کامل‌تر شد. در حقیقت ثوری که در فیلم Thor: Ragnarok شاهد آن بودیم با ثور سال 2011 بسیار متفاوت‌تر است؛ این کاراکتر محبوبیت بسیار بالایی در بین طرفداران کسب کرد و توانست از این حیث با کاراکترهایی چون مرد آهنی و کاپیتان آمریکا رقابت کند.

به رغم شوخی‌های مضحک و سرگرم‌کننده، فیلم Ragnarok در حقیقت ابزاری جهت به تصویر کشیدن وضعیت ثور و هالک بود، ما در این فیلم تقریبا شاهد ثور متفاوتی بودیم؛ قبل از فیلم Ragnarok ثور با وجود جذابیت و محبوبیت بسیار، کمی بیشتر از یک کاراکتر مکمل بود. اما بعد از آن او تبدیل به پادشاه آزگارد شده و حقیقتا به یک کاراکتر برتر در دنیای سینمایی مارول تبدیل شد.

بدون شک فیلم بعدی انتقام‌جویان بزرگ‌ترین پروژه سینمایی مارول خواهد بود؛ این فیلم حتی به مراتب بزرگ‌تر از فیلم Infinity War ظاهر می‌شود. کاراکتر ثور با بازی کریس همسورث توانسته به خوبی در دل طرفدارن جای خود را باز کند، این کاراکتر بدون شک حرف‌های زیادی برای گفتن در فیلم بعدی خواهد داشت؛ طرفداران مارول بی‌صبرانه منتظر Avengers 4 و هنرنمایی خدای آزگاردی هستند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.