نویسنده: محمد مراقی پنج شنبه، 19 مهر 1397
ساعت 12:06

مجموع اطلاعاتی که از بازی موردانتظار Cyberpunk 2077 در اختیار داریم مطلب ویژه

5 از 5

مجموع اطلاعاتی که از بازی موردانتظار Cyberpunk 2077 در اختیار داریم

بازی Cyberpunk 2077 برای اولین بار در سال 2012 رونمایی شد. استودیوی سازنده این بازی یعنی CD Project Red مطمئنا تا حدودی در رونمایی از این بازی عجله کرده؛ اما نباید فراموش کرد که پروژه درحال توسعه آن‌ها بسیار بزرگ‌تر از هر بازی نقش‌آفرینی دیگری است که تا به امروز ساخته و منتشر شده است. استودیوی CD Project Red در سال 2015 با انتشار بازی موفق و فوق‌العاده زیبای The Witcher 3: Wild Hunt، توانایی بی‌حد و حصر خود را در تولید بازی‌های ممتاز نقش‌آفرینی ثابت کرد و حالا می‌خواهد به عنوان جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌اش، روی دست بازی‌های قبلی خود بلند شده و بازی Cyberpunk 2077 را در ابعادی کاملا جدید و جزئیاتی دیوانه کننده بمنتشر کند. پس از گذشت سال‌ها از نمایش سینماتیک و کوتاه بازی در سال 2012، مایکروسافت در کنفرانس مطبوعاتی خود به مناسبت E3 2018، اولین تریلر رسمی از محیط داخل بازی را به نمایش درآورد و بالاخره شاهد انتشار اطلاعات تکمیلی از این بازی موردانتظار بودیم. چندی پیش، استودیوی CD Project Red در یک استریم آنلاین در سایت توییچ، گیم‌پلی مفصل و 50 دقیقه‌ای از Cyberpunk 2077 را به نمایش درآورد که در آن طرفداران سفری مختصر به شهر نایت سیتی داشتند و با کاراکترها، المان‌های مختلف، شهر و بسیاری دیگر از آبجکت‌های داخل بازی آشنا شدند. از همین رو فرصت مناسبی پیدا کرده‌ایم تا با توجه به این نمایش طولانی مدت از گیم‌پلی بازی، صحبت‌های بیشتری راجع به اطلاعات به دست آمده از آن داشته باشیم و ببینیم که CD Project Red، در جدیدترین پروژه جاه‌طلبانه و پرهزینه خود، چه محصولی برای طرفداران نقش‌آفرینی‌بازش تدارک دیده است. با بازی‌مگ همراه باشید.

screen Cyberpunk2077این بازی نمایشگاهی از زیباترین هنرهای سایبرپانکی است که تابحال دیده‌اید.

اینطور که از شواهد پیداست و پیش از این هم سازندگان بازی ادعایش را داشتند، شهر نایت سیتی در بازی Cyberpunk 2077 از وسعت بسیار زیادی برخوردار است و احتمالا از مجموع نقشه بازی The Witcher 3 به همراه تمام DLCهایش هم بزرگتر باشد. این مقیاس هنگامی قابل توجه‌تر از قبل می‌شود که با جزئیات دیوانه کننده دنیای سایبرپانکی درون بازی همراه می‌شویم. از اقشار گوناگون جامعه که هر یک طبق برنامه‌ریزی روزانه‌شان امورات مشخصی را دنبال می‌کنند و اهداف خاصی دارند گرفته، تا گروه‌های مختلف خلافکاران و گانگسترهایی که اگر زیادی پا توی کفششان کنید برایتان دردسر درست می‌کنند. با قدم زدن در سطح شهر نایت سیتی با خیل عظیمی از ان‌پی‌سی‌ها، فعالیت‌های جانبی مختلف و کاراکترهای مهم داستانی روبه‌رو خواهید شد و می‌توانید بدون هیچ محدودیتی با هر یک از آن‌ها تعامل برقرار کنید و کارهای خود را پیش ببرید. شخصیت اصلی بازی که V نام دارد، نماینده اصلی شما در نایت سیتی است و می‌توانید تقریبا همه‌چیز در رابطه با این کاراکتر را طبق سلیقه خودتان شخصی‌سازی کنید. جنسیت، مدل موها، رنگ پوست و ویژگی‌های ظاهری دیگر مانند چهره، تتوهای مختلف و پوشش‌های متنوع، از جمله مواردی هستند که در ابتدای بازی در رابطه با شخصیت V شخصی‌سازی می‌کنید و در طول بازی هم می‌توانید خیلی از آن‌ها را تغییر دهید. در این بخش حتی پیشینه داستانی شخصیت V هم قابل شخصی‌سازی و انتخاب است. به طوری که تصمیم می‌گیرید کاراکترتان با چه پیش زمینه‌ای وارد نایت سیتی شده است و قصد انجام چه کاری را دارد. برای مثال می‌توانید مشخص کنید که V به دنبال رد یکی از بدهکارهایش وارد نایت سیتی شده و حالا می‌خواهد به هر قیمتی شده آن را پیدا کند. در این میان حتی موارد دیگری مثل علاقه‌مندی‌های شخصی کاراکتر V هم قابل انتخاب هستند تا کنترل کاراکتری را به دست بگیرید که تا حد امکان به علایق و ارجعیت‌های شخصی خودتان نزدیک است و کامل‌ترین نماینده شما در نایت سیتی محسوب می‌شود.

cyberpunk city people sci fi futuristic artworkخیلی هیجان‌انگیز است. به تک تک افراد موجود در محیط‌های مختلف می‌توان مراجعه کرد و هیچ دروازه بسته‌ای برای ورود نیز وجود ندارد. حتی لازم نیست مدت زمانی را صرف بارگذاری محیط‌ها کنید.

به نظر من مهم‌ترین رکن پیشرفت در بازی Cyberpunk 2077 در برقراری ارتباط با محیط و کاراکترهای پیرامون است. برای مثال، جکی یکی از شخصیت‌های دوست و همراه V است که هم از قدرت فیزیکی و مبارزه‌ای بالایی برخوردار است و هم حسابی هوای شما را در طول ماموریت‌های مختلف خواهد داشت. با گسترش روابط میان خود و جکی می‌توانید از پشتیبانی بیشتری از سوی او برخوردار شوید و امنیت بیشتری را برای کاراکتر خود رقم بزنید. یا اینکه اصلا علاقمند به ریسک کردن و انجام کارهای خطرناکی هستید که اکثریت، آن‌ها را جرم می‌نامند. پس باید کمی جربزه از خود نشان دهید و شروع به برقراری تعامل با باندهای مختلف فعالیت‌های مجرمانه در سطح نایت سیتی کنید. فعالیتی که اگرچه سودهای فراوانی خواهد داشت و با سرعت زیادی می‌توانند شما را به اهداف مختلفتان برسانند، اما باید در نظر داشته باشید که از خطر بسیار زیادی هم برخوردارند و تنها یک اشتباه در برخوردهای اولیه‌تان با سردسته‌های این باندها کافی است تا کاملا امنیتتان در سطح نایت سیتی در خطر بیفتد. البته فکر کردن به موفقیت در فعالیت‌های این چنینی و جلب اعتماد افراد قدرتمند در سطح شهر، حسابی وسوسه‌انگیز است و به راحتی نمی‌توان از انجام آن‌ها صرف نظر کرد.

علاوه بر این‌ها، خیلی دیگر از کاراکترهای فرعی مختلف در بازی حضور دارند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید فعالیت‌های مختلفی را به انجام برسانید و قابلیت‌های جدید به دست آورید. برای مثال ویکتور یکی از کاراکترهای دوستانه و مهم داخل بازی است که می‌توانید با مراجعه به آن و پرداخت دستمزدهای لازم، قابلیت‌های مختلف خود را ارتقا دهید. ارتقاهایی که از حیث تنوع از تعداد بسیار بالایی برخوردارند و از قضا فواید بسیاری هم از خود نشان می‌دهد. برای مثال بخش مهمی از این ارتقاها مربوط به تجهیزات نظامی و سلاح‌های مختلف V می‌شود. مثلا با ارتقای لنزهای V می‌توانید محیط اطراف را با جزئیات بیشتری اسکن کنید یا حتی با زوم کردن روی هدف، تجهیزات آن را رویت کنید. یا می‌توانید با تمرکز روی بخش خاصی از سلاح‌های خود، سبک مبارزه خود را به طور کامل شخصی‌سازی کنید و با سبک و سیاق خاص و منحصر به فرد خودتان به مبارزه بپردازید.

CD Projekt Red Cyberpunk 2077 video gameplay screenماشین جکی وسیله نقلیه خوبی برای قرض گرفتن است، اما تنها وسیله نقلیه داخل بازی نیست.

برای جابجایی در شهری به وسعت نایت سیتی مطمئنا پای پیاده گزینه مطلوبی نیست و حسابی حوصله‌سربر خواهد بود. از همین جهت سازندگان توجه ویژه‌ای هم به شرایط جابجایی بین نقاط مختلف شهر داشته‌اند و امکانات مختلفی را در اینباره در بازی تعبیه کرده‌اند. به طور کلی سه نوع وسیله نقلیه شخصی از قبیل موتورسیکلت‌ها، ماشین‌ها و نوعی نامعلوم دیگر که مطمئنا ماشین‌های پرنده نخواهند بود، در بازی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای جابجایی در محیط بسیار بزرگ نایت سیتی استفاده کنید. همچنین برای جابجایی‌های وسیع‌تر و طولانی‌تر هم یک سیستم بزرگ مترو در بازی تعبیه شده است که می‌توانید با مراجعه به ایستگاه‌های مختلف موجود در سطح شهر، از آن استفاده کنید و با سرعت بیشتری به نقطه مورد نظر خود برسید. به طور کلی برای جابجایی در نایت سیتی امکانات بسیاری تعبیه شده‌اند و می‌توانید بنا بر سلیقه یا نوع نیازتان در شرایط مختلف، از امکانات مختلف آن استفاده کنید. البته در این بین حسابی جای ماشین‌های پرنده خالی است و سازندگان رسما اعلام کرده‌اند که در بازی خبری از سوار شدن ماشین‌های پرنده نخواهد بود. شاید هم تا انتشار بازی تغییراتی در این سیستم اعمال شود!

cyberpunk 2077 jackieجکی. یکی از بزن بهادرهای سایبرپانکی داخل بازی که حسابی هوای V را خواهد داشت.

یکی از تصمیمات سخت استودیوی CD Project Red در رابطه با بازی جدیدش، مربوط به زاویه دوربین آن می‌شود. به طوری که پس از تولید سه بازی مختلف از سری Witcher با زاویه دوربین سوم شخص، برخلاف خواسته بسیاری از طرفداران زاویه دوربین بازی به صورت اول شخص طراحی شده است و حوادث بازی را کاملا به طور اول شخص دنبال خواهیم کرد و خبری از حالت سوم شخص هم نخواهد بود. این تصمیم مطمئنا از ریسک بسیار بالایی برخوردار بوده است اما با نگاهی به سبک و سیاق این بازی جدید می‌توان نتیجه گرفت که تاحدودی تصمیم درستی از آب درآمده است. اول شخص بودن بازی Cyberpunk 2077 به عنوان یک بازی نقش‌آفرینی بسیار وسیع و پرجزئیات، بیش از هرچیزی موجب درگیر شدن هرچه بیشتر بازیباز با محیط بازی می‌شود. نایت سیتی مملو از آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های بزرگی است که مدام باید برای مشاهده دقیق آن‌ها سر خود را بالا بگیرید. سازندگان بازی بر این باور بوده‌اند که سوم شخص بودن زاویه دوربین بازی در این مواقع مانع از ورود بازیباز به درون محیط بازی می‌شود و از حس باورپذیری خیلی از حوادث درون بازی می‌کاهد. مطمئنا اول شخص بودن این بازی به دنبالش، عمیق‌تر شدن میدان حوادث و بیشتر درگیر شدن بازیباز در موقعیت‌های مختلف را به دنبال خواهد داشت. همچنین حین استفاده از امکانات مختلف و تکنولوژی‌های متفاوت، شاهد روند باورپذیرتری خواهیم بود. پس می‌توان نتیجه گرفت که اول شخص شدن بازی جدید استدیوی CD Project Red نه تنها موجب پسرفت آن نخواهد شد، بلکه به پیشبرد اهدافشان در ساخت یکی از انقلابی‌ترین نقش‌آفرینی‌های سال‌های اخیر کمک بسیاری خواهد کرد. بدون شک مبارزه در محیط‌های پرجزئیات نایت سیتی حین استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های نظامی که از بازار سیاه نایت سیتی تهیه کرده‌اید، آن هم با سطح بسیار بالایی از تخریب‌پذیری محیط، لذتی وصف نشدنی در قالب یک دنیای سایبرپانکی است که تنها در عنوانی مثل Cyberpunk 2077 امکان تجربه آن وجود دارد.

cyberpunk 2077 npcsبنا بر گفته سازندگان، هیچ دو فردی در نایت سیتی شبیه یکدیگر نخواهند بود و هریک برنامه روزانه منحصر به فرد خود را دارند!

بازی Cyberpunk 2077 از وسعت وصف‌ناپذیری برخوردار است و این جزئیات بسیار زیاد محیط‌ها هستند که ارزش این وسعت را دوچندان می‌کند. با اینکه طی یک سال اخیر شاهد نمایش‌ها و اطلاعات بسیاری از این بازی بودیم، همچنان اطلاعات و جزئیات بسیار زیادی هم وجود دارند که از حضور آن‌ها مطلع نیستیم اما مطمئنا در محصول نهایی وجود خواهند داشت و حسابی با آن‌ها سرگرم خواهیم شد. استودیوی CD Project Red درحال توسعه یکی از مهم‌ترین بازی‌های نسل هشتم است و با توجه به سابقه درخشانی که از اعضای آن در طول فرنچایز سه قسمتی سری The Witcher دیدیم، از حالا باید بازی Cyberpunk 2077 را یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی دانست. عنوانی که در تاریخی نامعلوم در آینده برای سه پلتفرم پلی‌استیشن4، ایکس باکس وان و کامپیوترهای خانگی منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.