نویسنده: محمد مقصودی دوشنبه، 30 مهر 1397
ساعت 09:14

دلایل جدایی بازیگران اصلی سریال The Walking Dead مطلب ویژه

4.33 از 5

دلایل جدایی بازیگران اصلی سریال The Walking Dead

طرفداران سریال The Walking Dead به دنبال خبری که در ماه می 2018 منتشر شد بسیار شوکه و ناراحت شدند، طبق این خبر قرار شد دو تن از دوست‌داشتنی‌ترین کاراکترهای این سریال طی فصل نهم از این مجموعه جدا شوند؛ با توجه به این دو خبر که تقریبا همزمان اعلام شد ما متوجه شدیم آندرو لینکلن و لارن کوهان تنها پس از گذشت شش قسمت از فصل نهم این سریال را ترک خواهند کرد.

لنیکلن نقش کاراکتر ریک گرایمز را در فیلم بازی می‌‌کرد، کاراکتر شجاعی که از ابتدا در سریال حضور داشت؛ کوهان نیز ایفاگر نقش محبوب مگی گرین بود، این کاراکتر از فصل دوم به این درام ترسناک اضافه شد و بسیار سریع تبدیل به یکی از کاراکترهای پرطرفدار سریال شد؛ این اولین باری نیست که ما شاهد خروج کاراکترهای محبوب از این سریال هستیم، طی فصل هفتم ما شاهد بودیم کاراکتر گلن ری (با بازی استیو یون) از پروژه کنار گذاشته شد طرفداران هنوز نتوانسته بودند با مرگ گلن کنار بیایند که مشاهده کردند کارل گریمز (با بازی چندلر ریگز) نیز به شکل دلخراشی طی فصل هشتم از سریال خارج شد، این دو کاراکتر از ابتدا در سریال حضور داشتند و خروج آن‌ها لطمه بزرگی به سریال وارد کرد.

بدون شک طرفداران سریال مردگان متحرک از خروج بازیگرانی که در ابتدا در سریال حضور داشتند احساس خطر کرده‌اند، زیرا پس از خروج این بازیگران تنها لیست کوچکی از کاراکترهایی که در فصل ابتدایی همراه مجموعه بودند در سریال حضور دارند؛ اما خروج بازیگرانی چون کوهان و لینکلن سوالات زیادی را در ذهن طرفداران ایجاد کرد و بسیاری مایل هستند دلیل واقعی جدایی این دو بازیگر را بدانند؛ در ابتدا بسیاری این اخبار را شایعه محسوب می‌کردند و آن را جدی نمی‌گرفتند اما به مرور زمان مشخص شد این موضوع جدی است و این دو سوپراستار تصمیم گرفته‌اند پروژه را ترک کرده و راه خود را به شکل دیگری ادامه دهند.

در ادامه با بازی‌مگ همراه باشید تا به دلایل اصلی جدایی این دو بازیگر از سریال The Walking Dead پی ببرید.

زمان رفتن به خانه فرا رسیده بود

it was time to come home 1537365866

شاید بسیاری از طرفدارن این دلیل را قبول نداشته باشند اما آندرو لینکلن به یک دلیل خیلی ساده این مجموعه را ترک می‌کند؛ جدایی این بازیگر هیچ ارتباطی به محتوای سریال، پول و یا اختلاف با عوامل پشت صحنه ندارد. یک دلیل مهم برای آندرو لینکلن که نتوانست این سریال را همراهی کرده و به موفقیت خود به عنوان بازیگر اصلی ادامه دهد آن بود که این سریال نیمه‌ای از سال در ایالت جورجیا فیلم‌برداری می‌شد، این در حالی بود که خانواده لینکلن در بریتانیا زندگی می‌کردند و دور از او بودند.

بله درست است آندرو لینکلن نیمی از سال را به دور از خانواده خود سپری و در یک کشور دیگر زندگی می‌کرد، در نتیجه این وضعیت برای او خسته‌کننده شده بود؛ او طی مصاحبه‌ای با EW اعلام کرد: «من دو فرزند کوچک دارم و در یک کشور دیگر زندگی می‌کنم، آن‌ها بزرگ‌تر شده‌اند در نتیجه سفر به اینجا برای آن‌ها کمتر امکان‌پذیر است.» او سپس صحبت خود را اینگونه به اتمام رساند: «خیلی ساده است، زمان آن فرا رسیده بود که به خانه بازگردم.»

با این تفاسیر باید گفت آندرو لینکلن با مدیران شبکه AMC به مشکلی بر نخورده است یا با کارگردانان دچار اختلاف نشده است، او به خاطر جدایی کاراکترهای مهم ناراحت نشده و از روندی که داستان طی می‌کند ناراضی نیست؛ او فقط تمایل دارد به خانه بازگردد. این بازیگر به یک دلیل خیلی ساده سریال را ترک می‌کند شاید بسیاری از طرفدران آن را دلیلی پیش پا افتاده قلمداد کرده و آن را صرفا بهانه‌ای نمادین جهت جدایی لینکلن بدانند، اما در هر صورت این بازیگر دل‌تنگی را دلیل ترک پروژه اعلام کرد.

نامعلوم

tricky renegotiations 1537365866

در حالی که دلیل جدایی آندرو لینکلن ساده و مشخص است دلیل اصلی جدایی کوهان کاملا واضح و آشکار نیست؛ متاسفانه احتمالا یکی از دلایل مهم ترک این پروژه از سمت کوهان موضوع مالی است. به نظر دلیل جدایی این بازیگر مانند بیشتر بازیگران اصلی پروژه‌های دیگر اختلاف در قرار داد و دریافت حقوق بیشتر از مدیران شبکه و تهیه‌کنندگان است او انتظار دارد حقوقی به مراتب بیشتر به خاطر ایفای این نقش محبوب دریافت کند.

در دنیای سرگرمی این مقوله به مانند نفس کشیدن طبیعی و مهم است؛ طی اخباری که اخیرا منتشر شده بود امید برای تمدید این قرارداد بسیار پایین است و ما دیگر در ادامه شاهد حضور این کاراکتر در سریال نخواهیم بود. حقیقت آن است که مگی این روزها به اندازه ریک برای سریال مهم است، این یعنی او حق دارد انتظار داشته باشد حقوق بالاتر برای نقش خود طلب کند. برخی معتقدند خواسته او مبنی بر دریافت حقوقی به اندازه لینکلن و نورمن ریداس (ایفاگر نقش بسیار پرطرفدار دریل دیکسون) خواسته‌ای غیر منطقی است. در هر صورت بنا به دلایل مالی و یا هر دلیل دیگر کوهان دیگر با این پروژه همراه نخواهد بود و ما فقط در شش قسمت از فصل بعدی شاهد حضور او در سریال هستیم.

نبودن در کانون توجهات

no longer the center of attention 1537365866

با اینکه ریک گرایمز همیشه به عنوان یکی از مهم‌ترین کاراکترهای این مجموعه محسوب می‌شد (از قسمت ابتدایی که او را تنها در بیمارستان دیدیم و سپس بعد از آن، که او بقیه را پیدا کرد و راه خودشان را برای ادامه زندگی پیمودند) اما در حقیقت او هرگز بار سریال را به تنهایی بر دوش نکشید؛ به رغم حضور همیشگی آندرو لینکلن در این سریال پسارستاخیزی مدیران سریال همیشه سعی کردند تا با معرفی کاراکترهایی قوی که بسیار محبوب نیز شدند داستان سریال را به مسیر جدیدی منتقل و توجه بینندگان را به بازیگران تازه‌ای جلب کنند.

با توجه به پوستر فصل نهم که به تازگی منتشر شده مشخص شد سریال راه خود را بار دیگر در بخش شمالی در منطقه دی. سی. ادامه خواهد داد؛ ما حتی همان هلیکوپتر مرموز را نیز می‌بینیم (یا شاید یک هلیکوپتر جدید) که پیوسته گروه به آن برخورد می‌کند. تمامی نشانه‌ها حاکی از آن است که ما بار دیگر شاهد انحراف از خط داستانی کتاب‌های کمیک توسط سریال هستیم، البته ما تغییراتی را نیز طی داستان فصل گذشته یعنی جنگ با نیگان در سریال مشاهده کردیم؛ با رفتن کارل و به زودی مگی و ریک شاید نویسندگان مجبور شوند مسیر جدیدی را برای خط داستانی سریال آغاز کنند، احتمالا آن‌ها بازیگران باقی‌مانده را پرورش داده و یک سری کاراکتر خوب جدید به سریال اضافه خواهند کرد حال باید منتظر باشیم و ببینیم در فصل نهم شاهد چه تغییرات اساسی در ساختار سریال و بازیگران خواهیم بود.

حرکت به سمت مسیرهای روشن‌تر

intervista lauren cohan 1280x720

یکی از دلایل مهم لارن کوهان برای جدایی از سریال مردگان متحرک نقش نسبتا بزرگی است که در سریال Whiskey Cavalier شبکه ABC نصیبش شده است؛ کوهان سالیان زیادی است در حرفه بازیگری حضور دارد و علاوه بر نقش مگی در سریال The Walking Dead نقش‌های فراوان دیگری نیز بازی کرده است، این بازیگر دارای نقش اصلی در پروژه بعدی خود است و این یعنی او فرصت کمتری دارد که بتواند در پروژه‌های دیگر همکاری داشته باشد. برخی دلیل رفتن کوهان را این گونه تفسیر می‌کنند: خلا نبود لینکلن و جدایی او از این سریال بدان معنی است که دیگر بازیگران سریال مردگان متحرک باید جای خالی او را پر کرده و با اقدامات خود نبود او را جبران کنند، با این تفاسیر از آنجایی که مگی کاراکتر مهمی برای سریال محسوب می‌شد بعد از رفتن ریک احتمالا ما بیشتر شاهد حضور او می‌بودیم در نتیجه به دلیل کمبود زمان کوهان ترجیح داد از این سریال کناره‌گیری کند. شاید اگر کوهان در پروژه دیگری حضور نداشت ترجیح می‌داد در سریال مردگان متحرک حضور داشته باشد اما اکنون او مجبور بود بین دو نقش اصلی یکی را انتخاب و دیگری را فدا کند. کوهان در سریال شبکه ABC با اسکات فولی (بازیگر سریال Felicity) هم‌بازی خواهد بود و به واسطه این نقش جهان زامبی‌ها را ترک خواهد کرد.

گذشتن...اما نمردن؟

moving on but not dying 1537366166

حتی با اینکه آندرو لینکلن آشکارا اعلام کرد سریال را ترک خواهد کرد این بدان معنی نیست که ما شاهد پایان سرنوشت ریک در این مجموعه خواهیم بود؛ یک سری ایده شکل گرفته است مبنی بر اینکه ریک قرار نیست بمیرد بلکه احتمالا فقط به جایی خواهد رفت. این کار دست سازندگان را باز می‌گذارد تا بتوانند این کاراکتر را برای سریال، فیلم و یا هر پروژه خاص بازگردانند، در رابطه با این ایده آندرو لینکلن اظهارات مبهمی را ارائه داد.

طی مصاحبه با EW او گفت: «بله این آخرین فصل حضور من در سریال The Walking Dead خواهد بود.» با توجه با این صحبت و اعلام رسمی شما می‌توانید نتیجه بگیرید که کار آندرو لینکلن در جهان پسارستاخیزی رابرت کرکمن به اتمام رسیده است و ما دیگر شاهد حضور او در دنیای زامبی‌ها نخواهیم بود. اما طرفداران سرسخت این مجموعه اینطور فکر نمی‌کنند، با بررسی سخنان لینکلن در آن مصاحبه برخی از طرفداران اعتقاد داشتند این بازیگر راه را برای بازگشت نقش ریک گرایمز باز گذاشته است و ممکن است ما در جایی به غیر از سریال The Walking Dead شاهد حضور دوباره او باشیم. این ایده طرفداران است که یکی از ایده‌های بسیار محتمل محسوب می‌شود، بدون شک شنیدن چنین خبری برای بسیاری از طرفداران خوشحال‌کننده خواهد بود.

اما کار مگی هنوز کاملا به اتمام نرسیده است

but maggies not quite finished 1537366166

به رغم خروج او از این سریال در اوایل فصل نهم کوهان خیلی واضح خبر خوشی را به طرفداران اعلام کرد و آن این بود: «داستان او در Walking Dead تمام نشده است.» بدون شک این خبر بسیاری از طرفداران را خوشحال کرد؛ شاید چنین چیزی بدان معنی باشد که او طی حوادث سریال در فصل نهم نمی‌میرد و جدایی کوهان از دنیای زامبی‌ها همیشگی نخواهد بود.

احتمالا مگی به مکانی عاری از هرگونه زامبی منتقل می‌شود و این کاراکتر تا مدتی معین در آنجا باقی مانده و در زمانی مناسب بازخواهد گشت؛ شاید با توجه تغییر مکان احتمالی به واشتنگتن دی سی او به آنجا نرود و در خارج از صحنه به زندگی خود ادامه دهد. اما شاید این بدان معنی است که آن‌ها به راحتی مگی را کنار می‌گذارند و کوهان را صرفا برای پیدا کردن مسیر جدید خود در سریال شبکه ABC ترک می‌کنند که در این صورت زمان بازگشت او یک سورپرایز بزرگ خواهد بود. به هر روی زمان همه چیز را مشخص می‌کند، به نظر طبق سخنان کوهان او طی دورانی موقت از مجموعه جدا خواهد شد و راه مشخص خود را طی خواهد کرد.

تاثیر دنیای واقعی بر روی کاراکتر ریک گرایمز

real world ramifications and rick grimes character arc 1537365866

لینکلن گفته بود پروژه را ترک می‌کند تا زمان بیشتری را در کنار خانواده خود سپری کند و فرصت آن را به دست بیاورد تا از زندگی در کنار عزیزترین افراد زندگی‌اش لذت ببرد؛ اما باید گفت تاثیرات حوادث واقعی بر حضور کاراکتر ریک گرایمز تاثیرگذار بوده است، بدون شک از دست دادن کاراکتری مانند ریک گرایمز بسیار برای طرفداران ناراحت‌کننده خواهد بود اما باید به این موضوع اشاره داشت که ریک گرایمز نیز اوضاع خوبی در دنیای خود به لحاظ روحی ندارد و با مشکلات بسیاری رو به رو شده است.

ریک شاهد آن بود تقریبا تمام افرادی که نزدیک او بودند کشته شدند، گاز گرفته شدند، صدمه دیدند و متحمل رنج و عذاب شدند، این لیست کماکان نیز ادامه دارد؛ او برای نجات دادن افرادش از خطرات گوناگون کارهای وحشتناک زیادی انجام داده و زجرهای زیادی متحمل شده است، در پایان فصل هشتم پیروز نهایی از آن ریک و افرادش بود و آن‌ها نیگان را اسیر خود کردند اما این پیروزی چندان به کام ریک خوشایند نبود زیرا او در این راه پسر خود را از دست داد. بین طعم شیرین پیروزی و رنج از دست دادن یکی از عزیزانش به نظر الان بهترین زمان برای ریک جهت خداحافظی و استراحت است، او جنگ بزرگی را در فصل قبل از سر گذارند و یکی از مهم‌ترین افراد زندگی‌اش را از دست داد بنابراین باید استراحت کند. درست به مانند لینکلن به نظر می‌رسد زمان آن فرارسیده که ریک نیز به خانه بازگردد.

قهرمان، مادر، رییس

champion mother matriarch 1537366166

جدایی کوهان از سریال The Walking Dead چه معنایی می‌تواند برای کاراکتر مگی داشته باشد؟ این کاراکتر ابتدا طی فصل دوم در نقش یک دختر ساده ظاهر شد که در مزرعه‌ای کار می‌کرد، او سپس شاهد مرگ پدر، خواهر و شوهرش بود همچنین حوادث وحشتناک زیادی را از سر گذراند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جنگ با فرمانده و نیگان اشاره کرد. اما به جای اینکه طی این اتفاقات وحشتناک او غذای زامبی‌ها شده و یا کشته شود تبدیل به یکی از زنان و کاراکترهای بسیار قدرتمند سریال شد.

ما اخیرا میزان کنترل او بر روی هیلتاپ را مشاهده کردیم و پی به قدرت زیاد رهبری او و ارائه دستوراتی درست و به موقع بردیم؛ او از هیلتاپ تبدیل به یکی از نیروهای اصلی جهت مقابله با نیگان شده بود، فراموش نکنیم که او تمامی این کارها را زمانی که باردار بود انجام داد که این موضوع یکی دیگر از جزئیات و سطح عمقی این کاراکتر را نشان می‌دهد.

حقیقت آن است با توجه چیزهایی که اکنون به وضوح در حال تغییر هستند مگی به راحتی می‌تواند کنار گذاشته شود؛ در هر صورت مگی چه مادر باشد چه قهرمان و چه رییس از سریال خارج خواهد شد و بدون شک بسیاری از طرفدران با خروج او ناامید شده و غمگین می‌شود، اما هنوز چیزی مشخص نیست شاید ما روزی شاهد بازگشت دوباره مگی باشیم، شاید ما روزی شاهد بازگشت ریک باشیم.

زمان آن فرا رسیده تا با این دو کاراکتر دوست‌داشتنی وداع کنید، مشخص نیست ما دوباره چه زمانی این کاراکترها را در دنیای زامبی‌ها ببنیم و مشخص نیست که آیا این دو بازخواهند گشت یا خیر؟ چیزی که آشکار است حضور چند قسمتی آن‌ها در فصل نهم است، تا جایی که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید چون زمان خداحافظی نزدیک است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.