نویسنده: قاسم ممتاز چهارشنبه، 27 آبان 1394
ساعت 16:30

اولین تجربه ی استفاده از Backward Compatibility بر روی Xbox One

5 از 5

با سلام خدمت شما کاربران گرامی .
در این مطلب قصد دارم تا بزبانی دوستانه اولین تجربه ی شخصی خودم در رابطه با سیستم Backward Compatiblity بر روی Xbox One را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم . پس در ادامه ی این مطلب با من همراه باشید .
توجه : این متن برای جذابیت بیشتر به زبان محاوره ای نوشته شده است .
قبل از اینکه بخوام در مورد تجربه ی استفاده از این سیستم با شما صحبت کنم ، میخوام در مورد طرز فکر خودم قبل از امتحان این سیستم چند خطی بنویسم . من تا قبل از این امتحان فکر میکردم که :

 

1 - بازی های Xbox 360 به 2 صورت بر روی Xbox One قابل اجرا هستن :

حالت اول ، دانلود بازی هائی که با استفاده از حساب کاربری داخل Xbox 360 خریداری شدن بصورت رایگان و

حالت دوم ، بصورت استفاده از دیسک های فیزیکی
2 - در حالت استفاده از دیسک های فیزیکی بنده گمان میکردم که باید دیسک فیزیکی در صورتی که داخل لیست مجموعه ی اولیه ی بازی های قابل اجرا در طرح Backward Compatiblity قرار داشته باشه ، از طریق دیسک روی هارد دستگاه نصب میشه .
3 - بازی های Xbox360 که داخل مجموعه ی Backward Compatiblity  قرار دارن از طریق Store موجود بر روی XboxOne هم قابل خرید هستن .
نمیدونم چند نفر از شما عزیزان طرز فکری مشابه من دارید اما باید خدمتتون عرض کنم که بیشتر از 80 درصد ماجرا چیزی متفاوت از طرز فکر ماست گیج
بریم سراغ اولین تجربه ی بنده برای استفاده از Xbox Backward Compatilbity بر روی Xbox One
همونطور که همه میدونیم در حال حاضر مایکروسافت بسیار با تدبیر از این سیستم بعنوان برگ برنده ی خودش نسبت به PS4 استفاده میکنه و هر جائی به هر دلیلی این قابلیت رو مطرح میکنه و در مورد ویژگی های اون صحبت میکنه به نحوی که عامه ی گیمر های هم وطنمون هم نسبت به این قضیه عکس العمل نشون میدن و معتقد هستن با وجود قیمت بسیار بالای بازی های کنسول های نسل هشتم، ای کاش بجای PS4 کنسول XboxOne رو انتخاب میکردن تا میتونستن به راحتی بازی های Xbox360 رو بر روی اون اجرا کنن !!! اما دوستان عزیزم باید بدونید که Xbox One هنوز کپی خور نشده و مطمئنا شما دوست عزیزم که بازی به قیمت 5 یا 6 هزار تومان برای xBox360 خریداری کردید نمیتونید دیسک کپی بازیتون رو داخل Xbox One استفاده کنید پس خواهشا این اشتباه رو نکنید آرام

اما ما با توجه به ویژگی های Mb-Empire و در اختیار داشتن آرشیوی ارزشمند از بازی های اورجینال Xbox360 تونستیم بازی های Gears of War 3 و Assassins Creed 2 رو بصورت اورجینال داخل آرشیو پیدا کنیم . بر روی این عناوین تاکید میکنم چون اسامی این 2 بازی داخل لیست اولیه ی 104 بازی قابل اجرا در طرح Xbox Backward Compatiblity وجود داره . قبل از اینکه بتونید از این سیستم استفاده کنید باید NXE ( آخرین نسخه از سیستم عامل Xbox One که ظاهری شبیه به Windows 10 داره ) بر روی دستگاهتون نصب باشه . بعد از آپدیت سیستم عامل با خوشحالی دیسک Assassins Creed رو داخل دستگاه گذاشتم و برای جلوگیری از آپدیت بازی شبکه رو از دستگاه Xbox One قطع کردم تا با اینترنت ارتباطی نداشته باشم . به محضی که دستگاه بازی رو لود کرد با پیغامی مواجه شدم که اعلام کرده بود برای استفاده از این سیستم باید به Xbox live وصل باشم و با پروفایل کاربریم هم وارد شده باشم

( داخل اون ویدئوی جنجالی دوستمون گفت برای اجرای بازی با دیسک فقط کافیه دیسک رو داخل درایو قرار بدیم و تمام ! پس موضوع چیه ؟ )

به هر حال با توجه به اینکه فضای حاکم اصلا به نفعم نبود به اینترنت وصل شدم و دوباره برای اجرای بازی اقدام کردم که یک مرتبه با پیغام جالبی مواجه شدم . برای اجرای بازی باید حجمی معادل 6.8 گیگابایت رو از روی اینترنت دانلود میکردم ؟!!؟

یعنی Ubisoft برای Asasssins Creed 2 به اندازه ی حجم خود بازی Title Update عرضه کرده ؟!!

بنظر میرسید که با اساسینز کرید به نتیجه نخواهم رسید برای همین تصمیم گرفتم شانسم رو با دیسک Gears of War 3 امتحان کنم. اما اونجا هم با پیغام خطای مشابهی مواجه شدم. اما اینبار حجم 8.2 گیگ بود ؟!!

اجرای بازی Xbox36 بر روی Xbox one با استفاده از ویژگی Xbox backward compatiblity

مثل اینکه سیستم با چیزی که من فکر میکردم یک مقدار فرق داره . برای همین تصمیم گرفتم یک مقدار در اینباره داخل اینترنت جستجو کنم و به نتیجه ی شوکه کننده ای رسیدم .
اگر شما دیسک فیزیکیتون رو داخل دستگاه بزارید ، سیستم از داخل سرور های Xbox نسخه ی آماده شده ی اون بازی و قابل اجرا بر روی XboxOne رو دانلود و روی دستگاهتون نصب میکنه . دیتائی که عموما برابر با حجم دیسک یا مقداری از اون بیشتره . بعد از اینکه دیتا دانلود و بر روی دستگاه شما نصب شد از این به بعد برای هربار استفاده باید دیسک بازی رو داخل درایو دستگاه قرار بدید تا بتونید بازی رو اجرا کنید . یعنی تنها ویژگی دیسک نسبت به نسخه ی دیجیتال این هست که باید همیشه داخل درایو دستگاهتون برای اجرا قرار بگیره . هیچ فایده ی دیگه ای نداره . دیتا از روی اینترنت دانلود میشه و دیتای موجود بر روی دیسک شما به هیچ دردی نمیخوره . یعنی اصلا اینطوری نیست که دیسک فیزیکی رو برای اولین بار بزارید داخل درایو و خوشحال بازی رو اجرا کنید ! باید دیتای بازی رو هم نصب کنید و دست به دعا بردارید دستگاه با خوندن دیسک بازیتون ( دیسکی که شاید بیشتر از 5 سال از عمرش میگذره ) مشکلی نداشته باشه .

اجرای بازی Xbox36 بر روی Xbox one با استفاده از ویژگی Xbox backward compatiblity


علاوه بر این به هر دلیلی اگر بخواید بازی Xbox360 رو از Store موجود در Xbox One بصورت دیجیتال خریداری کنید باز هم تا جائی که من بررسی کردم این امکان وجود نداره . یعنی بازی ها فقط بصورت باندل در اختیار شما قرار میگیرن که من دقیقا نمیدونم منظورش از باندل چیه ! به عبارت دیگه بعد از 2 ساعت سرو کله زدن و دانلود سیستم عامل NXE بروی Xbox One در نهایت بنده بخاطر حجم دانلود زیاد دیتای بازی ها موفق به اجرای اونها بروی Xbox One نشدم . پس شما دوست عزیزم که قصد دارید این ویژگی رو تجربه کنید خودتون رو برای یک دانلود نسبتا حجیم آماده کنید .

  • نام: مهمان - opeth

    سلام
    ممنون بابت پست
    من این قابلیت و تست کردم
    پیغام دانلود واسه این میاد چون شما باید کد های جدید رو واسه xbox one دانلود کنید چون قابلیت backward فقط یک شبیه ساز نیست بلکه تیم ایکس باکس کد ها رو convert می کنن ..
    دلیل اینکه پیغام باندل اینکه شما بخاطر رجین و نداشتن اطالاعات حساب دقیق (visa card or master card) اجازه خرید ندارید

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: مهمان - opeth
    سلام ممنون بابت پست من این قابلیت و تست کردم پیغام دانلود واسه این میاد چون شما باید کد های جدید رو واسه xbox one دانلود کنید چون قابلیت backward فقط یک شبیه ساز نیست بلکه تیم ایکس باکس کد ها رو convert می کنن .. دلیل اینکه پیغام باندل اینکه شما بخاطر رجین و نداشتن اطالاعات حساب دقیق (visa card or master card) اجازه خرید ندارید

    البته اینکه بدلیل نداشتن ویزا کارت امکان خرید نداشته باشید درست نیست . چرا که مایکروسافت در حال حاضر داخل هندوستان نمایندگی داره اما روپیه رو به عنوان واحد پولی قبول نمیکنه و کاربران هندی باید از طریق کارت های گیفت که ما هم در اختیار داریم خرید هاشون رو انجام بدن .
    Bundle به معنای همراهی اون بازی با چند مورد دیگه هست . به عبارت دیگه شما برای بازی هائی که باندل هستن به همراه خریدتون یکسری موارد جانبی مثل DLC و یا هر چیز دیگه ای هم دریافت میکنید . فکر میکنم دلیلی که این بازی ها رو Bundle معرفی میکنه این هست که بصورت پکیج باید خریداری بشن . مثلا 3 گانه ی Gears of war رو باید با هم خریداری کنید .

    آخرین بار در تاریخ حدود 8 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
    ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 29
    تشکر: 2
    تشکرشده: 28
    پروفایل psn: FlnWarrior
    رتبه لیدربرد psn: 70
    کنسول‌های بازی:

    چه حسرتی میخوردیم این چند روز! مایکروسافت بامزه شده! خیلی با حال بود:ha::grin::7su:wacky:

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:

    آغاز پایان دوران آفلاین بازی کردن

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: خرداد 1393
    نظرها: 71
    تشکر: 0
    تشکرشده: 41
    پروفایل psn: ebihyper
    رتبه لیدربرد psn: 44
    کنسول‌های بازی:

    اقا کلا بیخیال این قابلیت جدید بشیم بهتره فقط ایا در گرافیک تغییری ایجاد شده یا نه؟

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.