نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 02 فروردين 1399
ساعت 12:00

سونی پیرامون Backwards Compatibility پلی‌استیشن 5 شفاف‌سازی کرد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی اخیرا تایید کرده که اکثریت قریب به اتفاق بیش از ۴۰۰۰ بازی PS4 قابل تجربه در PS5 نیز هستند.

سونی اخیرا در یک پست وبلاگ پلی‌استیشن، درباره ویژگی Backwards Compatibility پلی‌استیشن 5 که در جریان سخنرانی اخیر مارک سرنی مورد اشاره قرار گرفته بود، شفاف‌سازی کرده است. لازم به ذکر است که سرنی در سخنرانی اخیر و فاش کردن مشخصات سخت‌‌افزاری PlyStation 5 اشاره کرد که اکثریت بازی‌های PS4 که روی کنسول بعدی پلی‌استیشن تست شدند در PS5 قابل اجرا هستند. شما در ادامه شفاف‌سازی سونی درباره این ویژگی PS5 را مطالعه می‌کنید:

ما انتظار داریم که عناوین backward compatible با فرکانس بالاتر PS5 هم اجرا شوند و به این ترتیب، این بازی‌ها نیز می‌توانند از سخت‌افزار قدرتمندتر برای داشتن نرخ فریم بهتر و احتمالا ابعاد تصویر بالاتر هم استفاده کنند. درحال حاضر ما مشغول بررسی عناوین به شکل جداگانه و بازی به بازی هستیم تا مشکلات احتمالی را که نیاز به توجه از جانب سازندگان بازی دارند مشخص کنیم.

سرنی در سخنرانی اخیر، گفته بود که برخی از بازی‌های PS4 ممکن است به خاطر فراکانس بالاتر PS5 دچار مشکل در اجرا شوند که این موضوع، باعث اضافه شدن پیچیدگی‌هایی می‌شود:

در زمینه افزایش فرکانس، این مقدار واقعا عظیم است و برخی بازی‌ها از نظر کدنویسی نمی‌توانند تحمل کنند. ما باید روند تست کردن عناوین را به شکل بازی به بازی و جداگانه انجام دهیم. البته نتایجی که تاکنون حاصل شده فوق العاده بودند. ما اخیرا موفق به تست کردن ۱۰۰ بازی برتر PS4 از نظر مدت زمانی که بازیکنان آن‌ها را تجربه کردند شدیم و انتظار داریم که اکثریت این عناوین، در روز عرضه PS5 قابل اجرا روی کنسول جدید هم باشند... در هر صورت وقتی که ویژگی backwards compatibility را روی سیستم داشته باشید، این ویژگی همیشه وجود خواهد داشت. این بار مثل گذشته و زمان PlayStation 3 نیست که به خاطر کاهش هزینه‌ها ما مجبور به حذف کردن این ویژگی از روی آن کنسول شدیم.

در ادامه شفاف‌سازی جدید سونی در وبلاگ پلی‌استیشن نیز چنین آمده است:

ما همین حالا هم صدها بازی پلی‌استیشن 4 را روی کنسول جدید تست کردیم و تا زمان عرضه نهایی کنسول نیز صدها بازی دیگر را مورد به مورد بررسی می‌کنیم. ما در این رابطه بروزرسانی‌های بیشتری منتشر خواهیم کرد که درکنار اطلاعات بیشتری که از PS5 در راه هستند، در طول ماه‌های پیش رو منتشر می‌شوند.

ویژگی backwards compatibility در کنسول‌های قبل از PS4، برای کنسول‌های PS3 و PS2 وجود داشت، اما این سرویس به خاطر تغییر کامل ساختاری معماری PS4 حذف شد و عناوین قدیمی‌تر PS1، PS2 و PS3 قابل اجرا روی این کنسول نبودند. سونی و شرکت‌های بازی‌سازی دیگر، در بسیاری موارد اقدام به ریمستر کردن و فروش مجدد این عناوین مخصوص نسخه PS4 کردند، اما همچنان بسیاری از بازی‌های محبوب و قدیمی‌تر، امکان اجرا روی PS4 را پیدا نکردند. سونی البته سرویس پولی استریم بازی PS Now را هم معرفی کرد که امکان تجربه استریمی بسیاری از بازی‌های قدیمی را می‌داد. با در نظر گرفتن تاییدیه اخیر، ویژگی backwards compatibility در کنسول PS5 وجود خواهد داشت و شامل اجرای اکثریت قریب به اتفاق بیش از ۴۰۰۰ بازی PS4 خواهد بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.