نویسنده: FariD شنبه، 14 آذر 1394
ساعت 10:56

هفت بازی کوآپ در PS4 که داشتنشان ضروری است مطلب ویژه

4.67 از 5

شاید اگر فقط یک چیز وجود داشته باشد که بازی بازها به اتفاق آرا با آن هم نظر باشند، این است که هرکسی گاه و بیگاه دوست دارد با یک بازی چندنفره خوب سرگرم شود؛ درست است؟ هرچند که غرق شدن در یک بازی تک نفره جهان باز RPG یا ملزم کردن خود به رسیدن به بهترین ها در یک عنوان اکشن-ماجراجویی مفرح است و هیجان خاص خودش را دارد، اما مطمئناً هیچ چیزی جای تیم سازی با یک رفیق یا همراه و نبرد برای کسب جایزه در یک فعالیت تیمی، یا کشتن یکی دو جین از گیمرهای دیگر در طی یک deathmatch پرحرارت و رضایتبخش را نمی گیرد. به عبارت دیگر،PS4  تاکنون توانسته است توزیع متنوع و کلانی از بازی ها را فراهم کند که هر دو دسته بازی بازان تک نفره و چندنفره را پوشش دهد، اما قصد داریم در این مطلب به مناسبت دومین سالگرد تولد این آخرین کنسول سونی، به بررسی و به عبارت بهتر معرفی بهترین بازی های چندنفره که برای این کنسول دوست داشتنی ساخته شده است بپردازیم.

لذا چه خوره بازی های چندنفره ای هستید که دوست دارید با دوستتان بر روی یک نمایش دهنده و به صورت split-screen بازی کنید، و چه به لطف داشتن یک اینترنت پرسرعت (به معنای واقعی کلمه، و البته داشتن حساب پلاس!) می خواهید بازی خود را به صورت آنلاین به رخ بقیه گیمرها در جای جای دنیا بکشید، در این مقاله هفت بازی برتر و به تعبیر ما ضروری معرفی شده است که بدون شک باید آن ها را در کلکسیون خود نگه دارید.

Destiny

Destiny

بازی Destiny شروع تقریباً ناهنجاری داشت، اما از همان ابتدا پتانسیل زیادی در محیط جهان مشترک و تفنگ بازی آن دیده می شد. اما پس از یک سال، این عنوان بلندپروازانه شرکت Bungie در نهایت به عنوانی تبدیل شد که خیلی ها احساس می کردند باید از اول می بود؛ منظور ما نسخه The Taken King است. اگر بهبودهایی که در خط داستان اصلی بازی به وقوع پیوست را کنار بگذاریم، حالت چندنفره آن را می توان به بشکه ای از سرگرمی تشبیه کرد؛ یک بازی سرشار از نقشه های فوق ماهرانه، مودهای متنوع بازی، و گیم پلی همراه با جایزه. حتی اگر علاقه ای به بخش رقابتی Destiny نداشته باشید، چیزهایی که این بازی برای بخش مشارکتی ارائه می دهند جزو بهترین های PS4 هستند؛ به خصوص بخش Raids که در آن باید شش بازیکن در عین هماهنگی و کار تیمی، به نبرد با سپاهی از دشمنان خشن بپردازند. این بازی، نبرد اسنرانژیک و منظم را با هماوردجویی بدون توقف ترکیب می کند و به یکی از بهترین تجربه هایی که تا به امروز از آن لذت برده ایم تبدیل شده است. چه علاقه به رقابت داشته باشید و چه به مشارکت، Destiny  قویاً توصیه می شود، چرا که اگر یک بار هم بازی را کامل کنید، دوست دارید برای بار دوم با عمق بیشتری در آن غرق شوید.

GTA Online

gta online

بخش تک نفره و داستان اصلی عنوان Grand Theft Auto V محموله ای است پر از شگفتی و هیجان، اما بخش چندنفره آن، با نام تجاری  GTA Online، به نوبه خود بین تمام بازی هایی که برای PS4 و Xbox One ارائه شده است منحصر به فرد است. این بازی با پشتیبانی از مجموعه ای از به روزرسانی های فوق العاده و محتواهای جذاب، فصل الخطاب تمام بازی های آنلاین است. کدام بازی را سراغ دارید که در آن خودتان به کمک دوستان برنامه های سرقت (heist) را ترتیب دهید و اجرا کنید یا در یک بازی جهان باز به دنبال تجارت خود بروید؟ در واقع GTA Online بهترین عناصر این سری را انتخاب کرده و بدون هیچ تلاشی آن ها را به یک محیط آنلاین منتقل کرده است. مقدار محتوایی که در این بازی تدارک دیده شده باورکردنی نیست. از رویدادهای مسابقه ای بگیرید تا ترکاندن بازیکنان دیگر در یک deatchmatch حماسی یا ماموریت های هدف محور،GTA Online  ذائقه دسته متنوعی از گیمرها را در نظر گرفته تا مطمئن شود که چیزی در این بازی یکنواخت و خسته کننده نمی گردد. حتی وقتی که علاقه ای به انجام فعالیت های اکشن این بازی ندارید، می توانید از پولی که از انجام task ها یا حتی جیب بری بقیه گیمرها کسب کرده اید برای بهبود ماشین خود هزینه کرده و آن را شخصی سازی کنید. این ها را به سیستم اعتیادآور آنلاک بازی اضافه کنید که با بالا رفتن level بازیکن، چیزهای بیشتری (اعم از اسلحه، لباس و غیر) را برای او باز می کند. با همه این ها اگر به دلایلی از آن چه که این بازی برایتان تدارک دیده دلزده شدید، می توانید به راحتی به ابزار محتواساز Content Creator مراجعه کرده و پارامترهای خود را برای مسابقات و ماموریت های گوناگون تنظیم نمایید. خلاصه این که این بازی را به جرات می توان جامع ترین و کامل ترین بازی چندنفره حال حاضر بازار دانست.

Rocket League

راکت لیگ

Rocket League  نه تنها یکی از اعتیادآورترین تجارب چندنفره در کنسول نسل حاضر سونی است، بلکه ایده و تفکری که در پشت آن وجود دارد واقعا ناب و فوق العاده است. کدام بازی دیگری سراغ دارید که در آن بتوانید به وسیله ماشین های موشکی به انجام بازی فوتبال بپردازید؟ فریب سادگی بازی را نخورید و آن را دست کم نگیرید، چرا که بخش چندنفره Rocket League این پتانسیل را دارد که تا هفته ها شما را معتاد خودش کند و صرف نظر از این که به صورت محلی یا آنلاین بازی کنید، ساعت ها تفریح را برایتان به ارمغان می آورد. این بازی با داشتن گرافیکی زنده و باروح و کلکسیونی از مودهای بازی، عنوانی است که داشتنش برای کسی که حتی اندک علاقه ای به بازی های رقابتی دارد ضروری است.

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

فاینال فانتزی 14

تقریباً 5 سال پیش بود که Final Fantasy XIV عرضه شد، بازی ای که با داشتن نقاط ضعف فراوان مایه شرمساری سازنده شد و در آن زمان حضورش در سطل زباله هم اضافه بود! تا این که نسخه PS4 آن با پسوند A Realm Reborn روانه بازار شد. این بازی به قدری خوب ساخته شده بود که با سبقش قابل مقایسه نبود. اما تنها چیزی که از گشت و گذار در خط داستانی مهیج در جهان پرنشاط این بازی می تواند لذتبخش تر باشد، تجربه این بازی با یک دوست است و این همان چیزی است که نسخه A Realm Reborn ارائه می دهد. شما در نبردهای مشارکتی و طی همکاری با دیگر هواداران Final Fantasy می بایست از پس سپاهی از دشمنان برآیید یا با ترکیب مهارت های خود به عنوان اعضای یک تیم، باس های غول مانند را از سر راه خود بردارید. این تنها بخش هیجان انگیز داستان نیست، بلکه محیط بازی هم به معنای واقعی کلمه متحیرکننده است و مطمئن باشید در حالی که از یکی از بهترین خط داستان های Final Fantasy تا به امروز لذت می برید، منظره های چشم نوازی را هم مشاهده می کنید و می توانید در تعداد زیادی ماموریت های جانبی، که استادانه تدارک دیده شده اند، شرکت کنید.

Call of Duty: Black Ops 3

call of duty Black ops 3

چه با من موافق باشید چه نباشید، Call of Duty نسبت به قبل خیلی تکراری شده، اما اگر بگوییم که این سری قابل احترام سبک شوتر نظامی، به بهشتی از مولفه های بازی چندنفره می ماند حرف گزافی نزدیم. عنوانی هم که از این سری با نام Black Ops 3 در سال جاری منتشر شد این رویه را نه تنها نقض نکرد، بلکه شاید جامع ترین پکیج تجربه چندنفره را در این سبک تا به امروز ارائه کرد؛ چرا که نه تنها در آن نبردهای رقابتی معمول دیده می شود، بلکه یک مود پر و بال دار زامبی نیز به آن افزوده شده که باعث می شود یک گیم پلی تک نفره و چندنفره منحصر به فرد را تجربه کنید. خلاصه چه به نبردهای تفنگی شدید در قالب بازی های سنتی چندنفره علاقه داشته باشید و چه خواهان همکاری با دیگران در از بین بردن ایل و تبار مردگان متحرک هستید، Black Ops 3 واقعاً چیزهای خوبی برای عرضه دارد؛ بر خلاف بخش داستان اصلی تک نفره آن!

Diablo 3

diablo 3

این بازی شلوغ و پرسروصدا، تخیل، RPG و هیجان را با هم دارد و به اعتیادآورترین بازی موجود PS4 برای خیلی ها تبدیل شده است. اگر داستان جذاب تک نفره آن را کنار بگذاریم، Diablo 3، که زندگی خود را از کامپیوترهای خانگی شروع کرد، یکی از بهترین تجربه های بازی چندنفره روی جعبه سیاه حال حاضر سونی است. این بازی به گیمرها اجازه می دهد با تشکیل تیم، با موجودات تخیلی گوناگونی که از در و دیوار بر سر آن ها فرود می آید بجنگند. نسخه PS4 این بازی، در سایه ارائه بسته الحاقی Reaper of Souls، از نظر محتوایی یک بسته پر و پیمان است. این بسته الحاقی، بازی اصلی فوق اعتیادآور Diablo 3 را تکمیل می کند. بدون شک Diablo 3 بازی ای است که اگر فقط یک بار به همراه یک یا چند دوست آن را تجربه کنید، نمی خواهید تا چند وقت آن را کنار بگذارید. این بازی یک از بهترین بازی هایی است که به راحتی می تواند یک بعدازظهر یا روز کامل شما را از آن خود کند و عطش بازی چندنفره شما را از بین می برد. بازی های خیلی کمی را برای PS4 پیدا می کنید که در بخش چندنفره خود تا این حد جایزه برده باشند. حتی اگر علاقه ای به RPG های تخیلی نداشته باشید، باز هم صرفاً بخاطر فرح بخشی فراوانی که تجربه این عنوان دارد، ارزش یک بار بازی را دارد.

Borderlands: The Handsome Collection

Borderlands

بسته بندی مجدد Borderlands 2 و Pre-Sequel با یکدیگر و در قالب یک باندل HD برای PS4 ایده هوشمندانه ای از سوی کمپانی 2K بود؛ چرا که این بازی به تکه خوشمزه ای از تجربه چندنفره می ماند که فقط گیمرهای کنسول های نسل هشت می توانند مزه کنند. Borderlands 2 با محوریت چپاول و داشتن ریشه های اکشن RPG به تنهایی ارزش تایید را دارد. این بازی زمینه خوبی را برای تعدادی کار تیمی فراهم می کند و در آن می توانید به کمک یک تا سه نفر دیگر، در حالی که هر چیز باارزش برای انسان را به یغما می برید، شخصیت های بد را در قالب نبردهای اول شخص به طور حیرت انگیزی خوب، بترکانید. در حقیقت Borderlands 2 تا حدود زیادی با داشتن همین ایده ساخته شد، و چنانچه به تنهایی در جهان کاپیتان جک و تیمش پا بگذارید، بیشترین حض ممکن از بازی را نخواهید برد. نسخه Pre-Sequel شاید کاملاً نتوانست به مدینه فاضله ای که سبق آن رسید دست پیدا کند، اما این نسخه هم یک تجربه پرسروصدا و تخیلی از کوآپ است که تیراندازی و سرقت آن، شما و دوستانتان را سرگرم نگه می دارد؛ دست کم تا وقتی که Borderlands 3 تصمیم به رونمایی از خود بگیرد.

پ.ن: پیشنهاد می کنیم بازی های زیر را هم به صورت چندنفره تجربه کنید:

Killzone Shadow Fall

Warthunder

Assassin's Creed IV: Black Flag

FariD | مقالات | 05/12/2015
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    مطلب بسیار خوب و ارزشمندی بود . ممنونم farid جان
    فقط یک سوال بسیار مهم : مگه Destiny کامل میشه ?!?

    ‏farid از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    مطلب بسیار خوب و ارزشمندی بود . ممنونم farid جان فقط یک سوال بسیار مهم : مگه Destiny کامل میشه ?!?

    لطف دارید جناب ممتاز. منظور بنده تمام کردن بخش داستانیش بود ;)

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 102
    تشکر: 152
    تشکرشده: 117
    پروفایل psn: Ali_JP_N
    رتبه لیدربرد psn: 108
    کنسول‌های بازی:

    مقاله عالی ای بود:in-lo: ولی ای کاش زودتر و موقع Co-op Sale سونی می ذاشتینش...:TT:

    ‏farid از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: ali_jp_n
    مقاله عالی ای بود:in-lo: ولی ای کاش زودتر و موقع Co-op Sale سونی می ذاشتینش...:TT:

    حق با شماست دوست عزیز. راستش اون موقع انقدر همه درگیر خریدهای بلک فرایدی بودیم که مقالاتی از این دست رو فراموش کردیم بذاریم ;)
    انشاالله تو sale های بعدی سعی می کنیم مقالات مرتبط قرار بدیم، ممنون از ایده خوبتون :vic:

    ‏SirGhas و ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: مرداد 1394
    نظرها: 25
    تشکر: 1
    تشکرشده: 24
    پروفایل psn: faridmmz
    رتبه لیدربرد psn: 65
    کنسول‌های بازی:

    ممنون مقاله ی خوبی بود
    من خودم به شخصه از بین این بازی ها تنها gta online رو تجربه کردم که فقط باید یک اینترنت خوب داشت تا از بازی لذت برد وگرنه خود بازی کاملا آدم رو به خودش جذب میکرد

    ‏farid از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: farid._.mmz
    ممنون مقاله ی خوبی بود من خودم به شخصه از بین این بازی ها تنها gta online رو تجربه کردم که فقط باید یک اینترنت خوب داشت تا از بازی لذت برد وگرنه خود بازی کاملا آدم رو به خودش جذب میکرد

    به شدت موافقم. راکستار با ساخت این بازی خیلیا رو واقعا معتاد کرد چون هنوز با گذشت نزدیک 2 سال از رلیز بازی انقدر محتواهای جدید و آپدیت های خوب ارائه میده که به هیچ وجه نمیزاره بازیش واسه گیمر تکراری شه.

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.