نویسنده: FariD دوشنبه، 14 دی 1394
ساعت 10:02

PlayStation VR و رویدادهای مهم صنعت بازی در سال میلادی جاری

5 از 5

شاید مدت زیادی تا عرضه PlayStation VR نمانده باشد. تاریخ عرضه این دستگاه به طور رسمی نیمه اول سال 2016 قید شده است و حال شایعاتی وجود دارد مبنی بر این که این دستگاه قرار است قیمتی نسبتاً پایین داشته باشد و با این کار تجربه تقریباً هزینه بر واقعیت مجازی را همگانی تر کند.

 

با این وجود، قیمت و تاریخ دقیق انتشار این هدست را اساساً می توان بزرگترین اسرار فاش نشده سونی دانست. با در نظر گرفتن این که برای خیلی از بازی بازها، تاثیری که خرید یا عدم خرید این محصول، که کمتر از 6 ماه تا انتشار آن زمان مانده، بر کیف پولشان خواهد داشت یکی از بزرگترین فاکتورها محسوب می شود، اهمیت باخبر شدن از قیمت و تاریخ عرضه PS VR را دو چندان می کند.

اما یک چیز قطعی است: اگر انتشار این هدست مشمول تاخیر نشود (حالتی که بعید به نظر می رسد، چرا که هر وقت که نسخه آزمایشی آن در رویدادها مورد تست قرار گرفت، از نظر منتقدینی که تجربه اش کرده اند بالغ و آماده انتشار ارزیابی شده است)، سونی به زودی خبر بزرگ زمان دقیق انتشار PS VR را اعلام خواهد کرد. گام ها باید آماده قرار گرفتن بر سکوی افتخار باشد، جزئیات خرده فروشی باید اعلام گردد، و گیمرها باید شروع به پس انداز پول های خود برای روز بزرگ عرضه این هدست کنند.

همه این ها فقط زمانی قابل انجام است که قیمت رسمی و تاریخ دقیق انتشار این هدست را بدانید.

این اعلامیه ممکن است در چند روز آتی اعلام شود. کنفرانس The Consumer Electronics Show 2016 درهای خود در لاس وگاس را در 16 دی به روی عموم خواهد گشود و شرکت سونی نیز کنفرانس بزرگ خبری خود را در 15 دی ماه، به میزبانی آقای کازو هیرای مدیر عامل این شرکت، برگزار خواهد کرد.

با توجه به نزدیک شدن به پنجره انتشار هدست سونی، این زمان بندی برای اعلام خبر زمان و قیمت PS VR مناسب به نظر می رسد. رویداد بزرگ بعدی GDC است که در تاریخ 14 مارس (24 اسفند 1394) برگزار می شود و برای دستگاهی که قرار است پیش از 30 ژوئن (10 تیر 1395) عرضه شود تاریخ خیلی دیری به نظر می رسد. نباید فراموش کرد که تاریخ رسمی انتشار دستگاه ها و کنسول ها، همیشه در کنفرانس ها و رویدادهای رسمی و بزرگ اعلام می شود.

کنفرانس CES یک رویداد اکیداً مربوط به گیم نیست، اما این به معنای آن نیست که این رویداد، محلی مناسب برای این نوع اعلامیه ها نمی باشد. سونی در گذشته از همین فرصت و همین رویداد برای اعلام نوآوری های بزرگ خود، نظیر PlayStation Now در 2014، استفاده کرده است (البته منظور ما از نوآوری های بزرگ، در هدف و نیت این شرکت است؛ این که این نوآوری ها در واقعیت به نتایجی بزرگ ختم شدند یا نه داستان دیگری است).

از این گذشته، PlayStation VR حضور پررنگی هم در کنفرانس های پیشین Consumer Electronic Shows داشته است؛ مثلاً در کنفرانس خبری سونی در IFA 2015، خود کازو هیرای به نوآوری هایی اشاره کرد که واقعیت مجازی برای PS4 به ارمغان خواهد آورد.

نطق اصلی پیش از CES در حقیقت یکی از بزرگترین رویدادهای سال در غرب برای سونی به عنوان یک شرکت بزرگ می باشد، و PlayStation VR به احتمال غریب به یقین انقدر برای سازندگان آن اهمیت دارد که یک استیج را در این شو به خود اختصاص دهد، خصوصاً این که این دستگاه حوزه هایی بسیار ورای گیمینگ را شامل می شود.

البته همه این ها و به طور کلی این مطلب یک پیش بینی شخصی است و با علم به این که پنجره انتشار هدست VR روز به روز و به سرعت در حال نزدیک شدن است، یک مقدار چاشنی منطق و صرفاً نگاهی به تقویم سال جاری میلادی به آن اضافه شده است.

طبق گفته های قبلی سونی مبنی بر نزدیک بودن قیمت PlayStation VR به قیمت یک کنسول نسل جدید، به نظر من این هدست قیمتی حدوداً (و شاید دست کم) 300 دلاری خواهد داشت و تاریخ انتشار آن هم نزدیک به زمان برگزاری فستیوال E3 خواهد بود. شما هم می توانید پیش بینی خود را در بخش نظرات اعلام کنید.

FariD | مقالات | 04/01/2016
برچسب‌ها
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    اینکه Playstation VR از یک پردازنده ی مجزا برای بهبود قدرت پردازش استفاده میکنه به احتمال قریب به یقین تاثیر مستقیم بر قیمت این دستگاه خواهد گذاشت . نکته ی قابل توجه این هست که تنها چیزی در حدود 3 ماه از انتشار خبر وجود این پردازنده ی جانبی برای VR میگذره و این در حالی هست که گمانه زنی ها برای قیمت تقریبی Playstation VR از 7 یا 8 ماه قبل در جوامع مربوط به بازی مطرح شده . شاید این نظر نادرست باشه ولی من احساس میکنم ممکنه Playstation VR قیمی بیشتر از خود PS4 داشته باشه .

    ‏farid از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    اینکه Playstation VR از یک پردازنده ی مجزا برای بهبود قدرت پردازش استفاده میکنه به احتمال قریب به یقین تاثیر مستقیم بر قیمت این دستگاه خواهد گذاشت . نکته ی قابل توجه این هست که تنها چیزی در حدود 3 ماه از انتشار خبر وجود این پردازنده ی جانبی برای VR میگذره و این در حالی هست که گمانه زنی ها برای قیمت تقریبی Playstation VR از 7 یا 8 ماه قبل در جوامع مربوط به بازی مطرح شده . شاید این نظر نادرست باشه ولی من احساس میکنم ممکنه Playstation VR قیمی بیشتر از خود PS4 داشته باشه .

    ولی من فکر می کنم با توجه به این که همین الانم خیلیا نسبت به این فناوری خوشبین نیستن، مجبوره قیمت رو پایین بده که بتونه بین گیمرها جا باز کنه. حتی اگه اولش قیمتش بالا باشه بعد یه مدت سریعاً با افت قیمت مواجه میشه. دقیقاً مثل اتفاقی که برای اکسسوری هایی مثل دوربینش اتفاق افتاد.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.