نویسنده: سینا محمدی چهارشنبه، 28 تیر 1396
ساعت 18:51

معرفی بهترین بازی های تابستان 96

4 از 5

تابستان داغ با بازی‌های داغ | معرفی بهترین بازی‌های تابستان سال 2017 - 1396

فصل تابستان جدای از اینکه بهشتی برای گیمرها به شمار می‌رود، به مثابه کویری عاری از هر گونه بازی برای مخاطبان است. عموما تمامی بازیبازان به این موضوع عادت کرده‌اند که عناوین باکیفیت زیادی در تابستان عرضه نشوند و تاریخ انتشار برخی از آثار مورد انتظار این فصل با یک تاخیر به چند ماه بعد موکول شده و مخاطب را بیش از پیش در انتظار نگه دارند. خوشبختانه در تابستان امسال آثار بیشتری پیش روی بازیبازان قرار دارند و دامنه انتخاب مخاطبان نسبت به سال‌های گذشته بیشتر و متنوع‌تر است. در ادامه به طور مختصر ده بازی مهم این فصل را به شما معرفی می‌کنیم. با بازی مگ همراه باشید.

Splatoon 2

Most Anticipated Games of Summer 2017 splatoon 2

تاریخ انتشار: 21 جولای (30 تیر)

پلتفرم: نینتندو سوییچ

در دو نسل اخیر به واسطه قابلیت‌های مناسب کنسول‌ها، تجربه آثار آنلاین به امری متداول تبدیل شد؛ اما در این وضعیت، فقدان یک عنوان آنلاین جذاب برای کنسول‌های نینتندو کمی آزاردهنده بود، اما نسخه اول Splatoon توانست این کمبود را جبران کند. نسخه اول این بازی به موفقیت خوبی دست یافت و با وجود این که بدون تبلیغات معرفی شد، اما توجهات زیادی را به خود جلب کرد. Splatoon عنوانی شوتر است، اما تفاوت اصلی آن با سایر آثار این سبک به گیم‌پلی آن مربوط می‌شود. برخلاف دیگر آثار شوتر، در Splatoon اسلحه‌های سنگین وجود ندارند و شالوده اصلی مبارزات را درگیری با سلاح‌های رنگی تشکیل می‌دهد و هر تیم دارای رنگ مخصوص به خود است. مشاهده یک عنوان شوتر با ابزاری مانند غلتک و پرکردن میدان مبارزه با رنگ‌ها، خالی از لطف نخواهد بود. طبق برخی اخبار منتشر شده، به هنگام تجربه آنلاین Splatoon 2 حجم زیادی از اینترنت در مقایسه با دیگر بازی‌ها مصرف نمی‌شود که این موضوع می‌تواند تعداد کاربران بیشتری را به سمت بازی جذب کند.

Hellblade Senua’s Sacrifice

Most Anticipated Games of Summer 2017 Hellblade Senua’s Sacrifice

تاریخ انتشار: 8 آگوست (17 مرداد)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، پی‌سی

مدت زیادی از عرضه آخرین اثر نینجاتئوری می‌گذرد و در طی این چند سال تمرکز سران اصلی این استودیو بر روی IP جدیدی بوده که در ابتدا با عنوان Hellblade معرفی شد و بعدها به Hellblade Senua’s Sacrifice تغییرنام پیدا کرد. Hellblade Senua’s Sacrifice عنوانی است که مهمترین اثر نینجاتئوری در نسل هشتم به شمار می‌آید و می‌توان نهایت خلاقیت و تکامل این استودیو را در آن مشاهده کرد. این عنوان در سبک هک اند اسلش ساخته شده و به علت شباهت نزدیکی که به مبارزات نسخه جدید God of War دارد می‌تواند پیش‌غذای خوبی برای طرفداران کریتوس باشد! بخش اکشن Hellblade Senua’s Sacrifice نیازمند تاکتیک‌های مختلفی است و این امر، بازی را چالش‌برانگیز کرده است. این عنوان با الهام از افسانه‌های سلتیک شکل گرفته و معماهای متفاوتی در آن وجود خواهند داشت که حل کردن آن‌ها فسفرسوز به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است که این اثر تنها به صورت دیجیتالی منتشر می‌شود و سازندگان برای این بازی نسخه فیزیکی در نظر نگرفته‌اند.

LawBreakers

Most Anticipated Games of Summer 2017 LawBreakers

تاریخ انتشار: 8 آگوست (17 مرداد)

پلتفرم: پی‌سی، پلی‌استیشن 4

در سال 2017، شوتر بزرگی منتشر نشده است و طرفداران این ژانر کمی ناامید هستند، البته در این بین نام یک اثر به چشم می‌خورد؛ LawBreakers. این عنوان توسط کلیف بلزینسکی (خالق سری Gears of War) مراحل ساخت خود را سپری می‌کند و تنها دارای بخش مالتی‌پلیر است. تا کنون ویدیوهای زیادی از بازی به نمایش درآمده که بر هیجان موجود در آن تاکید دارد و از این حیث، شوتر نفس‌گیر بهترین لقبی است که می‌توان به این عنوان نسبت داد؛ اکشن روان و تنوع سلاح‌ها از مشخصه‌های اصلی LawBreakers هستند تا تجربه بازی بی‌نقص باشد. برخی از مراحل شامل قسمت‌هایی هستند که جاذبه در آن جا با اختلال روبه رو شده است و این مهم بر روی بخش اکشن بازی تاثیرگذار خواهد بود. LawBreakers بیشتر از هر بازی دیگری، یادآور آثار شوتر دهه نود است و لحظات Unreal و Quake را تداعی می‌کند.

Agents of Mayhem

Most Anticipated Games of Summer 2017 Agents of Mayhem

تاریخ انتشار: 15 آگوست (24 مرداد)

پلتفرم: پی‌سی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان

احتمالا با سری Saints Row آشنایی دارید، مجموعه‌ای که با گیم‌پلی سرگرم‌کننده، بسیاری از عاشقان سبک اکشن را مجذوب خود کرد. ماموریت‌های خلاقانه (و البته جنون‌آمیز!) عاملی بود که Saints Row را به یک عنوان جذاب در میان آثار جهان-باز تبدیل کرد. با وجود کارنامه خوب این سری، نسخه آخر آن که با نام Saints Row IV Gat out of Hell منتشر شد، نتوانست در حد انتظارات عمل کند. حال دنباله معنوی این عنوان توسط استودیوی Volition در دست ساخت است تا بار دیگر این بازی سرگرم‌کننده را به جایگاه اصلی خود بازگرداند. گیم‌پلی جذاب عاملی است که اشتیاق گیمرها را برای تجربه بازی بیشتر می‌کند و وجود چند شخصیت مختلف با قابلیت‌های ویژه می‌توانند دلیل خوبی برای ایجاد آشوب باشند. اگر به دنبال یک اثر جهان-باز با اکشن گیرا هستید، Agents of Mayhem بهترین و البته تنها گزینه موجود در این فصل است.

Sonic Mania

Most Anticipated Games of Summer 2017 Sonic Mania

تاریخ انتشار: 15 آگوست (24 مرداد)

پلتفرم: پی‌سی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ

سونیک سال‌های زیادی است که از ریشه‌های خود فاصله گرفته است و این امر با انتشار نسخه‌های سه بعدی سری نمود پیدا کرد. بعد از چند دنباله ناامید کننده، سونیک با Sonic the Hedgehog 4 و البته Sonic Generations جانی تازه به خود گرفت، اما مدت زیادی نگذشت تا شاهد افتادن این مجموعه در مسیری نزولی بودیم. دنباله‌های فرعی ضعیف از یک طرف و عرضه عناوین بهتر در این سبک از طرفی دیگر باعث شدند تا از سونیک به عنوان نماد سال‌های دور شرکت سگا یاد شود. حال اما Sonic Mania می‌خواهد خلا وجود یک اثر پلتفرمر مناسب با محوریت سونیک را پر کند و سازندگان بر این موضوع تاکید زیادی دارند. طراحی مراحل Sonic Mania به نسخه‌های قدیمی سری شباهت‌های بسیاری دارد و حتی فرم گرافیک بازی نیز با توجه به نسخه‌های قبلی آن طراحی شده است. شاید قضاوت در مورد این بازی کمی زود باشد، اما تنها چیزی که مشخص است وفاداری بازی به نسخه‌های پیشین است که این امر کاملا مشهود بوده و می‌توانید به این موضوع پی ببرید.

Uncharted The Lost Legacy

Most Anticipated Games of Summer 2017 Uncharted The Lost Legacy

تاریخ انتشار: 22 آگوست (31 مرداد)

پلتفرم: پلی‌استیشن4

شاید مناسب‌ترین انتخاب برای کاربران پلی‌استیشن 4 در فصل تابستان Uncharted The Lost Legacy باشد. این بازی اتفاقات بعد از Uncharted 4 A Thief’s End را روایت می‌کند و برخلاف نسخه‌های پیشین، نیتن دریک در آن حضور نخواهد داشت و کلویی شخصیت اصلی بازی است. The Lost Legacy در هند جریان دارد و اتفاقات این سری را از بعدی دیگر مورد بررسی قرار می‌دهد. بخش‌های مخفی‌کاری و پلتفرمینگ به رسم دیگر نسخه‌ها در این عنوان حضور دارند، ضمن این که رانندگی با وسایل نقلیه در برخی از قسمت‌های بازی امکان‌پذیر است. وجود معماهای مختلف و محیط‌های بزرگ نیز از دیگر ویژگی‌های این اثر هستند تا The Lost Legacy به مهمترین انتخاب برای عاشقان آنچارتد تبدیل شود. با توجه به اینکه هیچ عنوان اکشن ادونچر بزرگی در تابستان عرضه نمی‌شود، The Lost Legacy بهترین گزینه ممکن برای طرفداران این سبک خواهد بود. Uncharted The Lost Legacy به شکل جداگانه عرضه خواهد شد و نسخه‌ای فرعی از سری آنچارتد به شمار می‌آید که به صورت فیریکی نیز قابل تهیه است.

Mario + Rabbids Kingdom Battle

Most Anticipated Games of Summer 2017 Mario + Rabbids Kingdom Battle

تاریخ انتشار: 29 آگوست (7 شهریور)

پلتفرم: نینتندو سوییچ

ترکیب دنیای مجموعه ماریو و سری Raving Rabbids ایده جذابی است و این موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که المان‌های سبک نقش‌آفرینی را به آن اضافه کنیم. قبل از معرفی این بازی شایعات زیادی پیرامون شکل‌گیری عنوانی با محوریت ترکیب این دو مجموعه به میان آمد، اما هیچ بازیبازی انتظار رونمایی از چنین اثر خوش‌ساختی را نداشت. Mario + Rabbids Kingdom Battle به صورت نوبتی قابل بازی است و ویژگی‌های سبک تاکتیکی را نیز داراست. معرفی این بازی از شگفت‌انگیزترین نمایش‌های E3 2017 بود و توانست بازخوردهای مثبتی را دریافت کند. گویا نینتندو راه درستی را برای موفقیت کنسول جدیدش پیش گرفته است و مسیری که Wii طی کرده بود را ادامه می‌دهد، مسیری پر از بازی انحصاری و عناوین با کیفیت که هر کدام به راحتی ارزش خرید نینتندو سوییچ را دارند؛ Mario + Rabbids Kingdom Battle نیز جزو این دست آثار است و در کنار عناوینی مثل Arms و نسخه جدید افسانه زلدا بهانه خوبی برای خرید این کنسول هستند.

Life is Strange Before the Storm

Most Anticipated Games of Summer 2017 Life is Strange Before the Storm

تاریخ انتشار: 31 آگوست (9 شهریور)

پلتفرم: پی‌سی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان

استودیوی Dontnod را اکثر مخاطبان با بازی Remember Me می‌شناسند، عنوانی که نتوانست در حد انتظارات عمل کند و در حد یک اثر ضعیف باقی ماند. پس از بازی فوق، Life is Strange عنوانی بود که به محبوبیت این استودیو کمک زیادی کرد و به یکی از برترین عناوین ادونچر نسل فعلی تبدیل شد. شخصیت‌پردازی قوی و روایت استادانه داستان باعث شد تا Life is Strange انتخابی عالی برای طرفداران سبک ادونچر باشد. دنباله جدید این سری Before Storm نام دارد و پیش‌درآمدی بر نسخه اول به حساب می‌آید و مانند گذشته به صورت اپیزودیک منتشر خواهد شد. شایان ذکر است که این بار Dontnod در پروسه ساخت بازی نقشی ندارد و در حال حاضر بر روی دو پروژه Vampyr و Life is Strange 2 کار می‌کند.

Metroid Samus Returns

Most Anticipated Games of Summer 2017 Metroid Samus Returns

تاریخ انتشار: 15 سپتامبر (24 شهریور)

پلتفرم: 3DS

سال‌های زیادی است که نسخه باکیفیتی از سری متروید منتشر نشده است و طرفداران این مجموعه مدت‌هاست که در انتظار تجربه یک مترویدوانیای اصیل هستند. گویا انتظارها به پایان رسیده است و بازیبازان می‌توانند نسخه جدید این اثر را بر روی 3DS تجربه کنند. Metroid Samus Returns نام یکی از نسخه‌های جدید این بازی (در کنار Metroid Prime 4 که برای نینتندو سوییچ منتشر می‌شود) است که بازسازی نسخه دوم آن به شمار می‌آید که پیش از این برای گیم‌بوی انتشار یافته بود‌. بهبودهای بصری نسبت به نسخه گیم‌بوی کاملا مشهود است و به نظر می‌رسد که باید شاهد یکی از برترین عناوین بازسازی شده تاریخ ویدیوگیم باشیم. غرق شدن در یک دنیای دو بعدی و بزرگ و کسب قابلیت‌های مختلف از ویژگی‌های اصلی سبک مترویدوانیا است که سری متروید همواره به بهترین شکل ممکن آن‌ها را در بطن گیم‌پلی پیاده‌سازی کرده است. مشاهده این موارد بر روی یک کنسول دستی چیزی است که می‌تواند بازیبازان زیادی را معتاد خود کرده و آن‌ها را در این سیاره مرموز رها کند. البته پیش از این شاهد عرضه نسخه بازسازی شده Metroid II Return of Samus با نام AM2R بودیم که توسط طرفداران این سری، تنها برای پی‌سی منتشر شد و در زمره آثار Fan Made قرار می‌گیرد.

Marvel vs. Capcom Infinite

Most Anticipated Games of Summer 2017 Marvel vs. Capcom Infinite

تاریخ انتشار: 19 سپتامبر (28 شهریور)

پلتفرم: پی‌سی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان

پس از کمبود آثار فایتینگ در نسل هشتم، سال 2017 بستری را فراهم کرده تا بتوانیم چند عدد از بهترین بازی‌های این سبک را تجربه کنیم؛ Tekken 7 و Injustice 2 از عناوینی هستند که در کنار بهبود مکانیک‌های نسخه‌های پیشین توانستند استانداردهای جدیدی در سبک خود تعریف کنند و به عناوین موفقی تبدیل شوند. بعد از دو اثر نام‌برده نوبت کپکام است که پا به رقابت بگذارد و توانایی‌های خود را در خلق یک عنوان فایتینگ پرسرعت به تصویر بکشد. اگر از بازیبازانی باشید که در گذشته نسخه‌های قبلی سری Marvel vs. Capcom را تجربه کرده‌اند مطمئنا با گیم‌پلی این مجموعه آشنایی دارید؛ یک فایتینگ سریع که با کومبوهای بیشمار و دیوانه‌وار، اجازه زیادی به مخاطب در پیشروی بازی می‌دهد. از دیدگاه نگارنده، ساخت Mvs.C بهترین انتخاب کپکام برای ساخت یک عنوان فایتینگ بود، چرا که پس از اشتباهات این کمپانی در ساخت نسخه پنجم Street Fighter، Mvs.C Infinite می‌تواند موفقیت خوبی را برای کپکام رقم بزند. وجود شخصیت‌های مارول و کپکام در یک عنوان خوش فرم با جزئیات نسل هشتمی چیزی نیست که طرفداران سبک فایتینگ از آن بگذرند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.