نویسنده: سینا محمدی پنج شنبه، 09 شهریور 1396
ساعت 03:37

پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins

5 از 5

سفری پرهیاهو به مصر باستان؛ پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins

یوبی‌سافت با عرضه نسخه‌های مختلف از دو مجموعه Assassin’s Creed و Far Cry ثابت کرده که علاقه زیادی به از بین بردن عناوین خود دارد و Far Cry Primal و نسخه‌های اخیر Assassin’s Creed این موضوع را تایید می‌کنند. پس از رهایی Prince of Persia و عدم استقبال بازیکنان از عناوین اخیر دو سری مذکور گویا شرایط کمی تغییر کرده است. با در نظر گرفتن عملکرد ضعیف Assassin’s Creed در نسل هشتم، بازی Assassin’s Creed Origins امیدوارکننده به نظر می‌رسد و می‌تواند این مجموعه را به جایگاه اصلی خود بازگرداند. برای آشنایی بیشتر با بازی مگ و پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins همراه باشید.

یوبی‌سافت با عرضه Assassin’s Creed در نسل هفتم، یکی از مهمترین عناوین اکشن ادونچر را خلق کرد که بدون هیچ اغراقی چشم‌اندازی جدید در میان بازی‌های جهان-باز ارائه می‌داد؛ قدم زدن در یک دنیای بزرگ، وجود ماموریت‌های متعدد و طراحی هنری مثال‌زدنی باعث شدند تا Assassin’s Creed به یک عنوان محبوب تبدیل شود و در کنار آثار بزرگ این سبک عرض اندام کند. یوبی‌سافت پس از انتشار نسخه دوم (که به اعتقاد بسیاری از بازیکنان بهترین عنوان این مجموعه محسوب می‌شود) تصمیم به عرضه سالیانه Assassin’s Creed گرفت و حال پس از گذشت یک دهه از عمر این مجموعه، این برای دومین بار است که Assassin’s Creed وقفه‌ای بیش از یک سال را میان انتشار دو نسخه تجربه می‌کند. با بیداری این مجموعه از یک استراحت کوتاه، بازی Assassin’s Creed Origins به دنبال معذرت خواهی از سوی طرفداران است و پتانسیل بالایی برای به تحقق پیوستن این امر دارد.

Assassins Creed Origins Preview 1

پس از عرضه نسخه‌‌های متعدد Assassin’s Creed، عنوان Origins قصد دارد به ریشه‌های این مجموعه بازگردد.

در بازی Assassin’s Creed Origins تمپلارها حضور ندارند و یوبی‌سافت برای طراحی داستان این عنوان یکی از قدیمی‌ترین بازه‌های زمانی تاریخ را انتخاب کرده است. Assassin’s Creed Origins در مصر جریان دارد و داستان آن روایت‌کننده دوره کلوپاترا است. بازیکن کنترل شخصیتی به نام بایک (Bayek) را در دست خواهد گرفت؛ او یک مدجای است و همانند تمامی کاراکترهای اصلی سری مهارت بالایی در زمینه استفاده از سلاح‌های مختلف دارد. مدجای‌ها فرقه‌ای قدیمی بودند که توسط فرعون‌ها منصوب می‌شدند و وظیفه اصلی آن‌ها حفظ صلح بود. انتخاب چنین پیش‌زمینه‌ای برای شکل‌گیری داستان قابل ستایش است و بازیکنان بسیاری کنجکاو هستند تا نسبت به رازهای Assassin’s Creed Origins آگاهی پیدا کنند. طبق اطلاعات موجود، اسرار زیادی در بازی قرار گرفته که مخاطب را از کشف آن‌ها شگفت‌زده خواهد کرد، ضمن آنکه اتفاقات زیادی در حین بازی به جریان می‌افتند و تجربه هر بازیکن از این عنوان متفاوت خواهد بود.

جهان بازی کاملا پویاست و افراد و حیوانات مختلف آن دارای اهداف خاصی برای زندگی کردن هستند و هر کدام مکان مخصوصی برای رفت و آمد و یا حتی خوابیدن دارند. همچنین احزاب مختلفی در Assassin’s Creed Origins قرار گرفته‌اند که به دلیل عدم سازگاری با یکدیگر می‌توانند موجبات مبارزه میان خود را فراهم کنند و شرکت داشتن در این مبارزات بر عهده مخاطب است. حیوانات جزئی از محیط زنده بازی هستند که به پویایی آن کمک زیادی می‌کنند. هوش مصنوعی بازی به وضوح پیشرفت کرده و این امر در مورد حیوانات نیز صادق ست؛ شیرها در جستجوی شکار آهو هستند و در صورتی که کرگدنی در کنار کروکودیل قرار گیرد طعمه او خواهد شد! شاید عملی کردن این ایده از سوی سازندگان کمی سخت باشد، اما در صورت تحقق یافتن، می‌تواند یکی از برترین نسخه‌های این سری را شکل دهد. رام کردن حیوانات وحشی و کنترل کردن آن‌ها از دیگر مکانیک‌های Origins است که در پیشبرد گیم‌پلی نقشی موثر دارد؛ برای نمونه کروکودیل‌ها می‌توانند به نابودی دشمنان بپردازند تا پیشروی در بازی برای مخاطب مشکلات زیادی به همراه نداشته باشد. همچنین آزاد ساختن حیواناتی مانند شیر می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد آشوب در پایگاه‌ها شود.

Assassins Creed Origins Preview 2

بایک، قهرمان اصلی بازی یک مدجای است و سفر او در سرزمین مصر منجر به تشکیل انجمن برادری اساسین‌ها خواهد شد.

بایک در دنیای بزرگ مصر تنها نیست و عقابی به نام سنو (Senu) او را همراهی می‌کند. این پرنده کوچک قابل کنترل خواهد بود و به واسطه آن می‌توان دنیای پهناور بازی را از بعدی دیگر مشاهده کرد و همچنین تا مسافت دلخواه از شخصیت اصلی فاصله گرفت و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ حتی در صورتی که کنترل بایک را در دست نداشته باشید، امکان کاوش در بازی با این عقاب میسر خواهد بود. با کنترل سنو به جز کسب اطلاعات، گرافیک فنی بازی بهتر به تصویر کشیده می‌شود و این مهم زیبایی‌های بصری بازی را بهبود می‌بخشد. بازی بر روی ایکس‌باکس وان ایکس با رزولوشن 4K اجرا خواهد شد تا لذت قرارگیری در نقش یک مدجای و کاوش در مناطق مختلف مصر دوچندان شود. البته بایک تنها شخصیت قابل بازی Origins نخواهد بود و کنترل همسر او، آیا (Aya)، در برخی از مراحل به بازیکن محول خواهد شد.

غارت کردن مقبره‌ها (که در نسخه دوم سری معرفی شد) از دیگر ویژگی‌های بازی Assassin’s Creed Origins است که امکان کشف مکان‌های تاریخی را در این سرزمین پر رمز و راز محیا می‌کند. یوبی‌سافت برای طراحی مقبره‌ها از مورخان و باستان شناسان کمک گرفته و با توجه به سابقه خوب این سری در بعد هنری می‌توان از وجود مکان‌های تاریخی پرجزئیات اطمینان حاصل کرد. خوشبختانه برج‌های همیشگی این مجموعه در Origins وجود نخواهند داشت تا ساختارشکنی‌های این عنوان بیشتر خودنمایی کنند. تفاوت‌های ایجاد شده میان Origins و Far Cry 5 مشابه یکدیگر هستند، چرا که حتی در نسخه پنجم فارکرای نیز برج‌های رادیویی هیچ نقشی در بازی ندارند.

Assassins Creed Origins Preview 3

اکتشاف در بازی مطمئنا با لذت زیادی همراه است.

محیط بازی مملو از ماموریت‌های گوناگون خواهد بود و اینگونه که پیداست تنوع بیشتری نسبت به گذشته دارند. جهان بازی Assassin’s Creed Origins بسیار بزرگ است و از این حیث وجود ماموریت‌های تکراری می‌تواند لذت جستجو در مصر را از بین ببرند. هواداران Assassin’s Creed حتما می‌دانند که ماموریت‌های این سری با تکرار در طول گیم‌پلی، روند آن را کمی خسته‌کننده می‌کردند و این موضوع گریبان‌گیر این مجموعه شده بود؛ در بازی Assassin’s Creed Origins اما این رویه تغییر خواهد کرد. وجود مکان‌های تاریخی، حیوانات و البته اسراری که در این سرزمین قرار گرفته می‌توانند زمینه‌ساز خوبی برای شکل‌گیری ماموریت‌های مختلف باشند تا عظمت دنیای Origins کاملا احساس شود. بازی Assassin’s Creed Origins بزرگترین نسخه این مجموعه است و تبلیغات یوبی‌سافت (که بسیاری از بازیکنان به آن عادت کرده‌اند) تا حد زیادی انتظارات را بالا برده است. تفاوت‌های میان Origins و دیگر عناوین این مجموعه به اندازه‌ایست که «اشرف اسماعیل»، کارگردان بازی، اظهار داشته که Origins را نمی‌توان با هیچ کدام از نسخه‌های قبل مقایسه کرد.

Assassins Creed Origins Preview 4

بخش اکشن بازی نسبت به گذشته خونین‌تر شده و جذابیت بیشری به خود گرفته است.

در بخش اکشن شاهد تغییرات گسترده‌ای هستیم؛ سیستم مبارزات تغییرات قابل توجهی به خود دیده و حتی ویژگی‌های ژانر نقش آفرینی نیز به آن فزوده شده است. اگر مبارزات نسخه‌های پیشین را با کمی چاشنی سولز ترکیب کنیم گیم‌پلی این نسخه از Assassin’s Creed شکل می‌گیرد. مبارزات روان‌تر شده‌اند و به علت تشابه نسبی این عنوان نسبت به سری سولز کمی چالش‌برانگیز جلوه می‌کنند. هوش مصنوعی دشمنان افزایش یافته و در این میان گریز از حملات شاید کارآمدترین شیوه برای رویارویی با آن‌ها باشد که در شناخت نقطه ضعف آنان تاثیرگذار خواهد بود. مبارزات Origins از دو نوع حمله سنگین و سریع بهره می‌برد و از آن جایی که بازی دارای مکانیک‌های یک اثر نقش آفرینی است باید توجه زیادی به سطح دشمن داشت تا نبردها سختی غیرمعقولی پیدا نکنند.

Assassins Creed Origins Preview 5

اسلحه‌ها تنوع قابل قبولی دارند.

نبرد در میدان‌های مخصوص گلادیاتورها بخش دیگری از گیم‌پلی بازی است که تا حدی مانند عنوان قدیمی کپکام یعنی Shadow of Rome طراحی شده و وجود موانع مختلف در این میدان‌های مبارزه بیش از پیش یادآور این موضوع هستند. در این بخش تنها از یک سلاح می‌توان استفاده کرد و در برخی دیگر از این گونه مراحل تنها قادر به استفاده از تیر و کمان خواهید بود. باس‌ها نقشی مهم در تزریق هیجان به بازی دارند و جدای از حضور آن‌ها در ماموریت‌های اصلی، در ماموریت‌های فرعی نیز برای مخاطب چالش ایجاد می‌کنند.

Assassins Creed Origins Preview 6

مکانیک‌های نقش آفرینی حضور پررنگی در بازی دارند.

پروسه ساخت بازی Assassin’s Creed Origins پس از به پایان رسیدن مراحل ساخت Assassin’s Creed 4 Black Flag کلید خورد و با محاسبه‌ای کوتاه می‌توان دریافت که بازی بیش از سه سال در دست ساخت قرار داشته است. یوبی‌سافت انتظار دارد تا میزان فروش Origins بیشتر از Assassin’s Creed Syndicate و کمتر از نسخه چهارم و Unity باشد، امری که دست‌نیافتنی نیست و کاملا درست به نظر می‌رسد. بازی Assassin’s Creed Origins در تاریخ 27 اکتبر (5 آبان) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی منتشر می‌شود و باید دید که عملکرد Origins در سالگرد ده سالگی این مجموعه چگونه خواهد بود.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1395
    نظرها: 17
    تشکر: 13
    تشکرشده: 9
    کنسول‌های بازی:

    با تشکر از مقاله بسیار زیبای شما
    میخواستم بدونم چرا دوباره کلیپی از راهنمای بازیها ساخته نمیشه کلیپ هایی مثل راهنمای بازی رزیدنت اویل 7 که واقعا فوق العاده بود
    در ضمن شما میتونید با قرار دادن این کلیپ ها توی یوتیوب درآمد نیز کسب کنید مانند خیلی از افرادی که این کار رو انجام میدن.
    با تشکر از سایت فوق العاده بازی مگ

    ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: مرداد 1396
    نظرها: 89
    تشکر: 27
    تشکرشده: 35
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: dmirzaei8
    با تشکر از مقاله بسیار زیبای شما میخواستم بدونم چرا دوباره کلیپی از راهنمای بازیها ساخته نمیشه کلیپ هایی مثل راهنمای بازی رزیدنت اویل 7 که واقعا فوق العاده بود در ضمن شما میتونید با قرار دادن این کلیپ ها توی یوتیوب درآمد نیز کسب کنید مانند خیلی از افرادی که این کار رو انجام میدن. با تشکر از سایت فوق العاده بازی مگ

    اتفاقا همین چند روز پیش قسمت اول راهنمایی Hellblade رفت رو سایت! از لینک زیر میتونید ببینید:
    https://bazimag.com/media-categories/67-gameplay/%DA%AF%DB%8C%D9%85%E2%80%8C%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-hellblade-senua-s-sacrifice/808-hellblade-walkthrough-part-1

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 255
    تشکر: 194
    تشکرشده: 136
    پروفایل psn: MBEMPIREir
    رتبه لیدربرد psn: 48
    کنسول‌های بازی:

    این یوبی سافت لا مصب این عکساش و تریلراش خیلی خوبه ولی بعضی موقعها گول زنندس . شاید این یکی گول زننده نباشه و امیدوارم بعد چند وقت یه اساسین خوب باشه :li-bl:

    آخرین بار در تاریخ حدود 6 سال قبل توسط reza maleki ویرایش شد
    ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: مرداد 1395
    نظرها: 19
    تشکر: 12
    تشکرشده: 14
    کنسول‌های بازی:

    مقاله ی بسیار خوبی بود امیدوارم این نسخه مثل نسخه های اخیر ضعیف نباشه :l~l
    خسته نباشید grin

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: Muck
    مقاله ی بسیار خوبی بود امیدوارم این نسخه مثل نسخه های اخیر ضعیف نباشه :l~l خسته نباشید grin

    سلام بر شما
    بله امیدوارم همینطور باشه
    ممنون بابت نظر:li-bl:
    لطف دارید

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.