نویسنده: محمد مقصودی جمعه، 23 شهریور 1397
ساعت 12:17

فیلم‌هایی که چند روز مانده به اکران عمومی تاخیر خوردند و یا منحل شدند مطلب ویژه

5 از 5

فیلم‌هایی که چند روز مانده به اکران عمومی تاخیر خوردند و یا منحل شدند

ماه‌ها و گاهی اوقات سال‌ها وقت صرف برنامه‌ریزی یک فیلم می‌شود؛ فیلم‌نامه‌نویسان باید فیلم‌نامه بنویسند، تهیه‌کنندگان باید شرایط مالی مورد نیاز را برای پروژه فراهم کنند، گروه انتخاب بازیگران باید استعدادهای مناسب را برای ایفای هر نقش پیدا کنند، طراحان لباس باید لباس‌های بی‌نقصی برای کاراکترها طراحی کنند و کارگردان نیز در نهایت با کنار هم قرار دادن تمامی این عوامل فیلم مورد نظر را تولید می‌کند و جهت انجام کارهای ویرایش آن را در اختیار تدوینگران قرار می‌دهد تا سرانجام محصولی منسجم و سرگرم‌کننده تولید شود.

بعد از تمامی این مراحل کار کمپانی‌های تولیدکننده و مدیران تولید به شکل جدی آغاز می‌شود؛ آن‌ها باید بر روی اکران عمومی این فیلم و حفظ امنیت آن نظارت داشته باشند و توجه کنند که فیلم موردنظر در تاریخ معینی اکران شود؛ این تاریخ اکران معمولا باید در سراسر جهان طی زمان مشخصی صورت بگیرد که انجام این هماهنگی‌ها کار نسبتا دشواری است.

معمولا اتفاقی ناگهانی در اواخر مراحل خط تولید فیلم موجب می‌شود که اکران عمومی آن با تاخیر رو به رو شود و فیلم در تاریخ تعیین شده در سینماها به نمایش در نیاید؛ عوامل مختلفی می‌تواند باعث بروز چنین تاخیری در اکران یک فیلم شود که از جمله آن‌ها می‌توان بدین موارد اشاره کرد: توزیع‌کننده از پروژه کنار برود، گروه تولید با یکی از بازیگران به مشکل بر بخورد، فیلم‌سازان پروژه عصبانی شده و کار را متوقف کنند و یا یک رخداد جهانی به شکلی ناگهانی باعث شود که اکران فیلم مورد نظر در آن بازه زمانی به صلاح نباشد.

در ادامه با بازی‌مگ همراه باشید تا با برخی از این فیلم‌ها که چند روز قبل از اکران عمومی نمایش آن‌ها در سینماها کنسل شد آشنا شوید.

فیلم Gotti

gotti get that out of here 1536340836

بدون شک طرفداران سینما با مجموعه فیلم‌های The Godfather آشنایی کامل دارند، اکنون بعد از مدت‌ها فیلمی تقریبا با همان سبک در سینماها اکران شد که اقتباس آن بر اساس یک زندگی واقعی و شخصی به نام جان گوتی بود، او رییس معروف خانواده جنایتکار گامبینو بود؛ پیش‌بینی می‌شد از آنجایی که قرار بود نقش اصلی داستان را بازیگر خوبی چون جان تراولتا ایفا کند این فیلم عملکرد بسیار قابل قبولی در باکس‌آفیس داشته باشد اما این اتفاق رخ نداد.

طبق گزارش ددلاین تنها ده روز قبل از اکران عمومی فیلم Gotti در تاریخ 15 دسامبر 2017 (24 آذر 1396) تهیه‌کنندگان این فیلم خواستار قطع همکاری با کمپانی لاینزگیت شدند، زیرا آن‌ها معتقد بودند این فیلم باید به شکل گسترده‌تری در سینماها اکران شود و کمپانی مورد نظر قادر نیست تا این کار را به شکل درستی برای آن‌ها انجام دهد، در نتیجه تهیه‌کنندگان تصمیم گرفتند تا حقوق این پروژه را پس بگیرند و با کمپانی جدیدی همکاری کنند.

بعد از این موضوع تهیه‌کنندگان مجبور بودند تا کمپانی جدیدی را برای همکاری پیدا کنند، این فیلم سرانجام در تابستان سال 2018 به شکل محدودی در سینماها اکران شد یعنی دقیقا به همان سرنوشتی دچار شد که چند ماه قبل تهیه‌کنندگان با کنسل کردن اکران اولیه قصد بر جلوگیری کردن از آن را داشتند. حال آیا این فیلم بعد از اکران خود توانست در رادار توجه آکادمی اسکار قرار بگیرد؟ قطعا خیر؛ منتقدان به شکل وحشیانه‌ای به این فیلم هجوم بردند، حتی این فیلم نمره 0 درصد را از وبسایت Rotten Tomatoes نیز دریافت کرد. فیلم ضعیف Battlefield Earth که جان تراولتا طی سال 2000 در آن به ایفای نقش پرداخته بود با آن همه نقدهای بد نمره 3 درصد را از این وبسایت دریافت کرده بود.

فیلم The Interview

exit interview 1536340349

فیلم The Interview یکی دیگر از ساخته‌های کمدی ایوان گلدبرگ و ست روگن است، این دو کارگردان پیش‌تر در پروژه‌های مختلفی با یکدیگر همکاری داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: Superbad، The Pineapple Express و Sausage Party.

داستان این فیلم که حاشیه‌ها و جنجال‌های زیادی نیز برپا کرد بدین شکل می‌باشد: یک خبرنگار مشهور و تولیدکننده‌اش (که توسط جیمز فرانکو و ست روگن بازی می‌شوند) بعد از موفقیت در گذاشتن قرار یک مصاحبه با رهبر کره شمالی کیم جونگ-اون (با بازی راندال پارک) توسط سازمان سیا آموزش می‌بینند تا او را ترور کنند.

بدیهی است این فیلم اصلا مسئولان کره شمالی و افرادی را که با این کشور در ارتباط هستند خوشحال نکرده است؛ هکرهایی که گفته می‌شد مرتبط با کره شمالی هستند به شبکه اینترنتی شرکت توزیع‌کننده این فیلم یعنی سونی پیکچرز یورش بردند و قول دادند که اگر این فیلم قرار باشد در هر یک از سینماهای آمریکا اکران شود آن سینما را بمب‌گذاری کرده و نابود کنند.

وزارت امنیت ملی ایالات متحده آمریکا این تهدید‌ها را جدی نگرفت اما اکثر سینماهای بزرگ اکران این فیلم را در سالن‌های خود کنسل کردند؛ از جمله این سینماهای بزرگ می‌توان به این موارد اشاره‌ کرد: Cinemark، Regal، Cineplex، AMC، Bow Tie، ArcLight و خیلی از سینماهای دیگر تصمیم گرفتند تا اکران این فیلم در تاریخ 25 دسامبر 2014 را متوقف و یا به تاریخ دیگری موکول کنند. با توجه به اینکه اکثر سینماهای بزرگ برای نجات جان انسان‌ها و جلوگیری از خطر اکران این فیلم را در سالن‌های خود کنسل کردند، کمپانی سونی پیکچرز نیز در تاریخ 17 دسامبر تصمیم گرفت اکران عمومی فیلم را در تاریخ معین شده کنسل کند؛ فیلم The Interview سرانجام در کریسمس سال 2014 به شکل محدود در سینماهای آمریکا اکران شد.

فیلم Collateral Damage

hell be back eventually 1536340836

وقایع 11 سپتامبر 2001 به شکل واضحی فاجعه‌بار و عمیقا غمناک بود؛ این حادثه به شکل عظیمی شرایط سیاسی کشور آمریکا و روابطشان را از لحاظ بین‌المللی تحت تاثیر قرار داد. این واقعه عجیب حتی بر روی دنیای سرگرمی نیز تاثیر خود را نشان داد، طی روزها و هفته‌های پس از فاجعه 11 سپتامبر هالیوود در واکنش به آن تصمیم گرفت هرگونه پروژه‌ای که در آن ساختمان تجارت جهانی به نمایش در آمده است، صحنه‌هایی مربوط به هواپیما در آن وجود داشته باشد و یا نشان‌دهنده حوادث تروریستی باشد را از زمان‌بندی اکران خود خارج کرده و جهت عدم یادآوری دوباره این حادثه نمایش آن‌ها را کنسل کند. به طور مثال فیلم Nosebleed که جکی چان در آن بازی کرده بود اکرانش به شکل کامل کنسل شد، زیرا در این فیلم جکی چان نقش یک تمیزکننده پنجره را در ساختمان تجارت جهانی ایفا می‌کرد. عنوان بلاک باستر Collateral Damage نیز در تاریخ اکرانش دچار تغییر شد.

داستان این فیلم بدین صورت بود: «گوردی بروئر (با بازی آرنولد شوارتزنگر)، آتش نشان لس آنجلسی، پس از کشته شدن همسر و پسرش در بمب گذاری مقابل دفتر نمایندگی کلمبیا وارد عمل می شود تا به سبک خودش انتقام بگیرد.»

با توجه به حوادث 11 سپتامبر کمپانی توزیع‌کننده این فیلم یعنی کمپانی برادران وارنر طی اقدام قریب‌الوقوعی تصمیم گرفت تاریخ اکران این فیلم را از اکتبر 2001 به فوریه 2002 منتقل کند.

فیلم Phone Booth

call waiting 1536340349

کمی بعد از حواد 11 سپتامبر که موجب شد تمامی فیلم‌هایی که دارای محتویات بسیار خشونت آمیز و دلهره‌آور هستند در تاریخ اکرانشان دچار تغییر شوند، اتفاق تراژدیک دیگری نیز رخ داد که باعث شد کمپانی توزیع‌کننده یک فیلم دیگر نیز تاریخ اکران پروژه خود را به تاخیر بیاندازند، فیلمی که دچار این تغییر تاریخ شد Phone Booth بود.

Phone Booth فیلمی پلیسی جنایی با خلاقیت داستانی جالب است که داستان آن بدین صورت است: «یک تروریست شروع به سواستفاده و مزاحمت مردی به نام استوارت (با بازی کالین فارل) می‌کند؛ این تروریست استوارت را مجبور می‌کند تا کارهایی که خواهان آن است را انجام دهد و اگر استورات از انجام این کارها سر باز بزند این تروریست هر باز با یک اسنایپر نامشخص فردی بی‌گناه را می‌کشد.»

این فیلم ابتدا قرار بود در تاریخ 15 نوامبر 2002 اکران شود، اما در اواسط ماه اکتبر یعنی تنها چند هفته قبل از اکران فیلم Phone Booth مهاجمی با نام مستعار «the Beltway Snipers» در منطقه شهری واشنتگتن دی سی دست به اقدامی تروریستانه زد، این فرد شروع به تیراندازی کرده و به شکل تصادفی افراد را هدف تیر خود قرار می‌داد.

کمپانی توزیع‌کننده این فیلم یعنی کمپانی فاکس قرن 20 تصمیم گرفت تاریخ اکران Phone Booth را تا فوریه سال 2003 عقب بیاندازد؛ تا این زمان مهاجم مورد نظر دستگیر شده و بخش عظیمی از ارتباط ناخوشایند این فیلم با حادثه رخ‌داده به دست فراموشی سپرده شد.

فیلم City of Lies

the notorious d e p p 1536340836

بیش از بیست سال از مرگ رپر معروف نوتوریوس بی. آی. جی (که با نام‌های بیگی اسمالز و کریستوفر والاس نیز شناخته می‌شد) می‌گذرد، هالیوود سرانجام تصمیم گرفت تا قتل مرموزانه او را در صفحه نمایش به تصویر بکشد؛ ابتدا شبکه USA یک مینی سریال ده قسمتی با نام Unsolved: The Murders of Tupac and the Notorious B.I.G. را تولید کرد، چند ماه بعدتر نیز قرار بود فیلم City of Lies با همین مضمون در سینماهای سراسر آمریکا پخش شود.

این فیلم اقتباسی از کتاب Labyrinth به نویسندگی راندال سولیوان است، در این فیلم جانی دپ نقش یک کاراگاه به نام راسل پول را در دپارتمان پلیس شهر لس‌آنجلس ایفا می‌کند که تصمیم می‌گیرد بعد از بیست سال بار دیگر بر روی پرونده قتل نوتوریوس بی. آی. جی کار کند؛ مطمئنا بسیاری از طرفداران بیگی، دپ و قتل‌های مرموز آماده بودند تا این فیلم را در تاریخ معین شده یعنی 7 سپتامبر 2018 مشاهده کنند اما ناگهان کمپانی توزیع‌کننده گلوبال رود اینترتیمنت از 30 روز قبل، اکران این فیلم را در این تاریخ کنسل کرد.

کمپانی توزیع‌کننده دلیلی را به خاطر این تاخیر ارائه نداد، اما ممکن است این موضوع ارتباطی با ستاره فیلم یعنی جانی دپ داشته باشد؛ چند هفته قبل از اکران فیلم City of Lies مدیر صحنه گرگ راکی بروکس شکایتی بر علیه جانی دپ تنظیم کرد که طی آن اظهار داشت این بازیگر در صحنه فیلم‌برداری به صورت فیزیکی و شفاهی با او درگیر شده است. این خبر تنها یکی از مشکلات متعدد جانی دپ طی چند وقت اخیر بود، او در اوایل سال 2018 نیز با مدیر برنامه تجاری‌اش دچار مشکل شده بود و اذعان داشت مدیر برنامه‌اش چندین میلیون دلار از او کلاه‌برداری کرده است؛ همسر سابق جانی دپ یعنی آمبر هرد نیز بعد از طلاق طی شکایتی دپ را متهم به سواستفاده از او کرد.

فیلم I Love You, Daddy

they dont love you louie 1536340349

کمدین لوئیس سی. کی. بعد از توسعه مهارت‌هایش به عنوان نویسنده، تهیه‌کننده و تدوینگر در سریال تحسین‌شده Louie تصمیم گرفت که کار خود را در فیلم‌سازی با فیلم I Love You, Daddy در اواخر سال 2017 ادامه دهد؛ این فیلم با الهام از داستان یکی از فیلم‌های کلاسیک وودی آلن به نام Manhattan داستان مرد میانسالی را روایت می‌کند که وارد رابطه عاشقانه با یک دختر نوجوان می‌شود. با توجه به اتهامات شوکه‌کننده‌ای که به فیلم‌ساز این پروژه چندی قبل از اکران فیلم وارد شد این فیلم هیچ‌وقت در سینماها اکران نشد.

نیویورک تایمز طی مقاله‌ای اعلام کرد پنج زن به اتهام سواستفاده جنسی از سی. کی. به دادگاه شکایت کردند و اذعان داشتند این فیلم‌ساز آن‌ها را مجبور به اقدامات غیراخلاقی می‌کرد؛ در دنیای کمدی طی سال‌ها چنین شایعاتی پیرامون سی. کی. وجود داشت اما خبر اخیر به شکل گسترده‌ای این موضوع را باز کرد؛ خود سی. کی. طی گفتگویی با تایمز اعتراف کرد این داستان‌ها حقیقت دارند.

درست در شبی که قرار بود اکران اولیه فیلم I Love You, Daddy صورت بگیرد با انتشار آن مقاله که حاوی شکایاتی از سی. کی. بود اکران این فیلم بسیار سریع متوقف شد؛ این فیلم قرار بود در تاریخ 17 نوامبر 2017 به شکل گسترده در سینماهای ایالات متحده آمریکا به نمایش در بیاید که هیچ‌گاه این اتفاق رخ نداد. یکی از ستارگان این فیلم یعنی کلویی گریس مورتس واکنش جالبی نسبت به کنسل شدن اکران این فیلم داشت و آن را بهترین اقدام برای همه توصیف کرد، او طی مصاحبه‌ای در این باره گفت: «اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم که بهتر است این فیلم هیچ‌وقت اکران نشود.»

فیلم Tulip Fever

delay fever 1536340836

داستان این فیلم روایت‌گر یک عشق ممنوعه در زمانی است که بازار خرید فروش گل لاله در آمستردام بسیار داغ بود و نوسانات خاص خود را داشت (مربوط به قرن 17)؛ با وجود داستان جالب و بازیگران مطرحی چون آلیشیا ویکاندر، کریستوف والتز و کارا دلوین، کمپانی واینستین چندین بار برای اکران عمومی این فیلم صبر کرد.

 نفیلم را برای جشنواره فیلم کن در ماه می 2015 آماده کند، کمی بعد آلیشیا ویکاندر به لطف بازی در فیلم Ex Machina تبدیل به یک ستاره شد؛ برنامه اکران این فیلم در سال 2015 هیچ‌وقت رنگ واقعیت به خود نگرفت، اما در سال 2016 قرار شد فیلم Tulip Fever در تاریخ 15 جولای اکران شود.

یک هفته قبل از آن تاریخ کمپانی واینستین تاریخ اکران فیلم را تا 24 فوریه 2017 به تاخیر انداخت، سپس بار دیگر یک هفته قبل از آنکه این تاریخ اکران فرا برسد توزیع‌کننده با دیگر اکران فیلم را در تاریخ مورد نظر به تعویق انداخت و اعلام کرد جهت آزمایش نمایش، این فیلم در ماه می همان سال اکران می‌شود. فیلم Tulip Fever سرانجام در ماه آگوست سال 2017 به شکل محدودی اکران شد و نتوانست به آن شکلی که انتظار می‌رفت عملکرد خوبی از خود در باکس‌آفیس برجای بگذارد.

فیلم Patient Zero

patient zero had zero chances 1536340836

طرفداران سینما تقریبا همیشه فیلم‌هایی که با محوریت شیوع یک بیماری جهانی است را دوست دارند؛ فیلم‌هایی چون Outbreak و Contagion با ارائه یک داستان ترسناک با پس‌زمینه علمی و اکشن و داشتن گروه بزرگی از بازیگران که چهره‌های مشهور زیادی نیز در بین آن‌ها وجود داشت توانستند فروش خوبی را در باکس‌آفیس داشته باشند.

در سال 2015 یک فیلم به نام Patient Zero قرار بود به جرگه این دسته از آثار سینمایی بپیوندد، اما ناگهان کمپانی اسکرین جمز تصمیم گرفت تاریخ اکران این فیلم را به تاخیر بیاندازد؛ در این فیلم بازیگرانی چون مت اسمیت (که در سریال Doctor Who نیز به ایفای نقش پرداخته بود) و استنلی توچی به ایفای نقش پرداخته‌اند، داستان این فیلم درباره شیوع یک بیماری خاص است که به شکل گسترده‌ای انسان‌ها را تبدیل به قاتلانی خون‌خوار کرده است.

فیلم Patient Zero قرار بود در فوریه سال 2017 اکران شود؛ اما سه هفته قبل از اینکه این فیلم در تاریخ مشخص شده اکران شود و مخاطبین را به ترس و ماجراجویی وا دارد کمپانی اسکرین جمز اکران آن را کنسل و فیلم را کاملا از جدول زمانی پخش خود خارج کرد. سرانجام در ماه آگوست سال 2018 این فیلم در سینماها اکران شد اما با این وجود طی زمان انتشار در پلتفرم استریم دچار مشکل شده بود.

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1397
    نظرها: 55
    تشکر: 16
    تشکرشده: 66
    کنسول‌های بازی:

    سلام، مقاله جالبی بود.... تا حالا مطلبی در مورد این موضوع نخونده بودم... واقعا جالب بود... از قسمت آخر مقاله ات معلومه که از طرفداران جانی دپ هستی و حواشی و اتفاقات مربوط بهش رو دنبال میکنی.... متاسفانه این حواشی همیشه دور و ور بازیگران مشهور و البته خاص بوده و هست... در هر حال ممنون :blink:

    ‏SirGhas و ‏مقصودی و ‏دانته از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.