نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 25 اسفند 1397
ساعت 13:00

جیمز گان به عنوان کارگردان به Guardians of the Galaxy 3 بازگشت

دیزنی در تصمیمی جدید مجددا جیمز گان را برای نگهبانان کهکشان 3 استخدام کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ گزارش تازه فاش می‌کند که «جیمز گان (James Gunn)» کارگردان دو فیلم اول مجموعه Guardians of the Galaxy از دنیای سینمایی مارول، پس از اخراج چند ماه قبل از دیزنی، حالا مجددا توسط این شرکت استخدام شده است. براین اساس گان یک بار دیگر هدایت تیم سازندگان فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 را برعهده خواهد گرفت.

جیمز گان یکی از چهره‌های اصلی پشت پرده در توسعه دنیای سینمایی مارول (MCU) بود که پس از ساخت دو فیلم اول، درحال کار روی فیلمنامه فیلم سوم نگهبانان (Guardians of the Galaxy) کهکشان بود. با این حال او چند ماه پیش و پس از افشا شدن برخی توییت‌های جنجالی یک دهه قبل‌تر، با خشم دیزنی مواجه و از این شرکت اخراج شد. این ماجرا، باعث حمایت همه عوامل ساخت مجموعه نگهبانان کهکشان، از جمله بازیگران فیلم از گان شده بود. صرف نظر از این حمایت‌ها و پشتیبانی طرفداران، دیزنی اما تصمیم قطعی را گرفته بود و تحت هیچ شرایط اجازه بازگشت گان را نمی‌داد. پس از خروج گان، ساخت قسمت سوم فیلم نگهبانان کهکشان ابتدا در وضعیت مبهم قرار گرفت، اما در ادامه فاش شد که دیزنی حتما از فیلمنامه گان برای ساخت فیلم استفاده خواهد کرد. پس از گذشت چند ماه از آن وقایع، دیزنی بار دیگر این کارگردان را استخدام کرده است.

گزارش اخیر اولین بار توسط ددلاین منتشر شده که دیزنی در یک تصمیم سورپرایزکننده، نظر خود درباره استفاده از این کارگردان را تغییر داده است. براساس این گزارش، جیمز گان بار دیگر هم به عنوان نویسنده و هم کارگردان به پروژه Guardians of the Galaxy Vol. 3 باز می‌گردد. این فیلم هنوز تاریخ اکران مشخصی ندارد، ولی گان نیز شخصا این خبر را تایید کرده است. او در حساب توییتری خود گفت:

من واقعا قدردان تک تک افرادی هستم که از من در طول این چند ماه گذشته حمایت کردند. همیشه خودم را در حال یادگیری می‌بینم و همچنان به کار روی خودم برای تبدیل شدن به بهترین انسان ممکنی که می‌توانم باشم ادامه می‌دهم. من عمیقا از دیزنی به خاطر این تصمیم ممنون هستم و از این موضوع که می‌توانم همچنان به ساخت فیلم‌هایی که به عشق به عنوان رابطی که همه ما را به یکدیگر متصل می‌کند ادامه دهم، هیجان‌زده و خوشحال هستم. همچون گذشته فروتنانه از شما به خاطر محبت و حمایتی که از من داشتید ممنون هستم. از اعماق قلبم از شما تشکر می‌کنم و دوستتان دارم.

در جولای ۲۰۱۸ و زمانی که توییت‌های بسیار قدیمی و شدیدا جنجالی گان بزرگنمایی شد، دیزنی او را اخراج کرد. پس از این، آلن هورن رئیس Walt Disney Studios گفته بود که «رفتارهای تهاجمی و اظهارنظرهایی که از توییت‌های جیمز پیدا شده با هنجارهای استودیو ما همخوانی ندارد، و از همین رو ما رابطه کاری خودمان با او را قطع کردیم.» پس از این صحبت‌ها، بسیاری از عوامل ساخت فیلم‌های مارول و به خصوص Guardians of the Galaxy به حمایت از گان پرداختند. با این حال حتی معذرت‌خواهی عمومی او و جلسه بعدی هورن با گان نیز که امیدواری‌هایی برای بازگشت او ایجاد کرده بود نیز به نتیجه نرسید.

مدتی پس از این شوک، گان بار دیگر به عنوان تهیه‌کننده و برای فیلم موردانتظار Brightburn به سرخط خبرهای سینما بازگشت. با این حال خبر مهم‌تر، انتخاب او به عنوان نویسنده و کارگردان فیلم دنباله Suicide Squad از دنیای سینمایی DC بود؛ فیلمی شدیدا موردانتظار از استودیو رقیب مارول که برای اکران سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است. انتظار می‌رود که گان پس از تکمیل کار روی این فیلم به دیزنی و کار روی نگهبانان کهکشان ۳ بازگردد. دو فیلم اول این مجموعه به کارگردانی و نویسندگی او، موفقیت عظیمی برای مارول و دیزنی در پی داشت و فیلم اول ۷۷۳ میلیون و فیلم دوم نیز ۸۶۳ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروش داشتند. جدای از تاثیر مهم در فروش، خطوط داستانی این فیلم به خوبی یک داستان بسیار وسیع‌تر را در دنیای سینمایی مارول خلق کردند که نقطه اوج آن در فیلم Avengers: Infinity War و فیلم بعدی Avengers: Endgame بوده است.

 
 
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.