نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 31 تیر 1397
ساعت 09:00

دیو باتیستا از اخراج جیمز گان راضی نیست

5 از 5

بازیگر نقش Drax در سری فیلم‌های نگهبانان کهکشان، از جیمز گان بعد از اخراج او از دیزنی دفاع کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ دیزنی به تازگی در یک تصمیم جنجالی و بزرگ، یکی از مهم‌ترین چهره‌های پشت‌پرده دنیای سینمایی مارول (MCU) را اخراج کرد. این کمپانی که مالک کمپانی Marvel محسوب می‌شود، به تازگی «جیمز گان»، کارگردان و نویسنده دو فیلم اول Guardians of the Galaxy را به خاطر توئیت‌ها و اظهارنظرهای شخصی بسیار قدیمی‌تر او اخراج کرده است. این اظهارنظرها که عمدتا پیرامون شوخی و به طنز گرفتن مباحث تابو، مثل کودکان، تجاوز و ... بوده است، نظراتی شخصی و مربوط به چندین سال قبل می‌شود که گان مدت‌ها قبل‌تر هم به گفته خودش بابت آن‌ها معذرت‌خواهی کرده و راه جدیدی را در پیش گرفته بود. با این حال اظهارنظرهای جدید و سیاسی او، باعث شد تا یک وب‌سایت سیاسی به این صحبت‌های جدید واکنش نشان داده و اظهارنظرهای قدیمی گان را مجددا بزرگ‌نمایی کند ... اتفاقی که درنهایت باعث اخراج او توسط دیزنی شد. به این ترتیب درحالی که گان با جدیت مشغول جلو بردن مراحل ساخت فیلم Guardians of the Galaxy Vol.3 بود، طرفداران درنهایت باید منتظر این فیلم با طرح‌ها و کارگردانی شخص دیگری باشند.

اخیرا «دیو باتیستا»، بازیگر نقش «درکس نابودگر» در سری فیلم‌های نگهبانان کهکشان و همچنین Avengers: Infinity War، پیرامون این اتفاق اظهار نظر کرده و گفته که او از خروج جیمز گان راضی نیست. او که این صحبت را از طریق حساب شخصی‌اش در توئیتر منتشر کرده، گفته که از تصمیم به حذف جیمز گان از نویسندگی و کارگردان فیلم Guardians Vol.3 خوشحال نیست. به علاوه، او وعده داده که در این مبحث در آینده بیشتر صحبت خواهد کرد ولی در مجموع، از گان با جمله «یکی از دوست داشتنی‌ترین و کسی که بیشترین اهمیت و خوش اخلاقی را به دیگران ابراز می‌کند» دفاع کرده است. شما در ادامه متن این توئیت را مشاهده می‌کنید:

من در این باره بیشتر صحبت خواهم کرد ولی در حال حاضر، تمام چیزی که می‌توانم بگویم این است که جیمز گان، یکی از دوست داشتنی‌ترین و خوش ذات‌ترین افرادی بوده که در طول عمرم ملاقات کرده‌ام. او بسیار متین و مهربان است و هم به انسان‌ها و هم حیوانات عمیقا اهمیت قائل است. او اشتباهاتی داشته است. همه ما داشته‌ایم. من از اتفاقی که برای او افتاد راضی نیستم.

توئیت‌های بالا آورده شده و پربحث گان، به تاریخ‌هایی در حدود یک دهه قبل بر می‌گردد که برخی به واقع به هجو و طنزپردازی از مباحث بسیار حساس مربوط می‌شود. این توئیت‌های قدیمی توسط یک وب‌سایت محافظه‌کار و دست راستی به نام Daily Caller مجددا پررنگ شده و همین موضوع و جنجال‌های بعدی آن، باعث قطع همکاری دیزنی با گان شد. در بیانیه والت دیزنی، آلن هورن در این باره گفته است:

نگرش‌های توهین‌آمیز و اظهارنظرهایی که از جیمز در توئیتر پیدا شده، با ارزش‌هایی که کمپانی ما سرلوحه قرار داده همخوانی ندارد و غیر قابل دفاع است، و ما روابط کاری و تجاری خودمان با او را قطع می‌کنیم.

جیمز گان نیز متعاقب این اتفاق، تصمیم به ارسال یک توئیت دیگر گرفت و با قبول مسئولیت خود درباره اظهارنظرهای قدیمی و پوزش‌خواهی درباره آن‌ها، به تصمیم دیزنی احترام گذاشت. او در این زمینه گفت:

جملات حدود یک دهه گذشته من، تلاشی کاملا شکست‌خورده و ناخوشایند برای تحریک کردن بود. من چندین سال است که از آن زمان بابت آن‌ها متاسف هستم... نه فقط به خاطر اینکه این جملات احمقانه بودند، و اصلا هم بامزه، غیرحساس و غیر محرک نبودند، بلکه آن جملات دیگر نمی‌تواند بازتاب‌دهنده شخصیتی که امروز دارم یا برای چند وقتی که پیدا کرده‌ام باشند.

بدون درنظر گرفتن اینکه چقدر از بیان آن‌ها زمان گذشته است، من کاملا تصمیم کاری که امروز گرفته شده را درک می‌کنم و آن را می‌پذیرم. حتی با گذشت این همه سال، من باز هم مسئولیت کامل اعمالم در آن زمان را می‌پذیرم. همه کاری که درحال حاضر می‌توانم انجام دهم، غیر از پوزش‌خواهی صادقانه و قلبی، این است که بهترین انسانی که می‌توانم باشم؛ پذیرش، درک، متعهد به برابری، و بسیار باتوجه‌تر و حساس‌تر به اظهارنظرهای عمومی و متعهد بودن به برقراری گفتمان عمومی.

در جریان رویداد امسال San Diego Comic-Con، مارول یکی از سورپرایزها بود و هیچ معرفی و رونمایی خاصی تاکنون نداشته است. با این حال خود جیمز گان قرار بود حضور مهمی در این رویداد داشته باشد و در پنل Sony Pictures، یک پروژه کاملا جدید و غیر مارولی را رونمایی کند که این برنامه نیز متعاقبا توسط سونی کنسل شد.

فیلم سینمایی Guardians of the Galaxy Vol. 3 قرار است طبق برنامه در سال ۲۰۲۰ اکران شود، که البته خروج جیمز گان از پروسه ساخت فیلم احتمالا تغییراتی را در این زمان‌بندی ایجاد می‌کند. گفتنی است که وقایع فیلم Avengers: Infinity War و همچنین فیلم انتقام‌جویان 4 که برای اکران در سال آینده میلادی در نظر گرفته شده، تاثیر زیادی روی فیلم سوم نگهبانان کهکشان می‌گذارد. در مورد فیلم چهارم اونجرز نیز برادران روسو، کارگردان‌های این فیلم مورد انتظار هم اخیرا در رویداد «کامیک کان سن دیگو» وعده دادند که فیلم Avengers 4 بهترین کار و پروژه آن‌ها در MCU خواهد بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.