نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 01 فروردين 1398
ساعت 17:00

دیزنی رسما تصاحب کمپانی Fox را نهایی کرد

پس از مدت‌ها رایزنی و طی مراحل قانونی، دیزنی مالک بسیاری از بخش‌های فاکس شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ پس از مدت‌ها مذاکره و طی کردن مراحل قانونی، یکی از بزرگ‌ترین معامله‌های تاریخ صنعت سینما نهایی شد. بر این اساس، شرکت والت دیزنی (Disney) حالا مالک اکثر واحدها، محصولات و دارایی‌های کمپانی Fox محسوب می‌شود. دیزنی در این معامله که ۷۱ میلیارد دلار ارزش داشته، اینک مالک محصولاتی نظیر The Simpsons، Family Guy، Deadpool و X-Men است. گفتنی است که این معامله و شرایط اجرای آن، از شب گذشته رسما به مرحله عملیاتی رسیده است.

خبر تصاحب بسیاری از دارایی‌های شرکت فاکس قرن بیست و یکم که چند سالی هست مطرح شده، پس از طی یک روند بسیار طولانی سرانجام به مرحله پایانی رسیده است. این خبر را فاکس و دیزنی در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود اعلام کردند و با نهایی شدن این قرارداد، اجرای شرایط آن از ساعت ۱۲:۰۲ نیمه شب در ۲۰ مارس (۲۹ اسفند) عملیاتی شده است. در این ارتباط، مدیرعامل شرکت دیزنی، رابرت ایگر (Robert Iger) در بیانیه خود گفت:

این یک لحظه خارق‌العاده و تاریخی برای ما محسوب می‌شود، چیزی که می‌تواند در یک بازه زمانی طولانی برای ما و سهامداران‌مان ارزش افزوده پایداری را خلق کند. ترکیب شدن دارایی‌ها و محتواهای خلاقانه و بسیار با ارزش دو شرکت 21st Century Fox و Disney همراه با استعدادهای برجسته آن‌ها راه را برای ساخت محتواهای سرگرمی برجسته‌تر و بیشتر جهانی باز می‌کند. این همچنین ما را در موقعیتی عالی برای رهبری در صنعتی قرار می‌دهد که در یک دوره شدیدا پویا و دگرگون‌شونده قرار دارد.

دیزنی پس از این معامله البته به این نکته هم اشاره کرده که انتظار دارد صدها نفر از کارمندان واحدهای خریداری شده در ادامه از کار برکنار شوند. این شرکت به علاوه درباره اضافه شدن فرنچایزهای فاکس به این شرکت، گفته که «این محصولات برای ما محتواهای سرگرم‌کننده و گزینه‌های بیشتری را فراهم می‌کند تا به تقاضاهای درحال رشد مخاطبان پاسخ بدهیم. این همچنین باعث می‌شود که گستره محصولات جهانی بیشتری داشته باشیم و محتواهای بیشتری را مستقیم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهیم.»

گفتنی است که در این زمینه، منظور دیزنی توسعه سرویس‌های جدید و استریمی ESPN+ و Disney+ است که البته این همراه با ادامه سرمایه‌گذاری این شرکت روی Hulu نیز هست. شما در ادامه هر آنچه که دیزنی در معامله اخیر از فاکس خریداری کرده را مشاهده می‌کنید:

  • 20th Century Fox
  • Fox Searchlight Pictures
  • Fox 2000 Pictures
  • Fox Family
  • Fox Animation
  • 20th Century Fox Television
  • FX Productions
  • Fox21
  • FX Networks
  • National Geographic Partners
  • Fox Networks Group International
  • Star India
  • دارایی‌های فاکس در Hulu، در Tata Sky و در Endemol Shine Group

این مجموعه‌ها، خود شامل ده‌ها و صدها زیرمجموعه مختلف از واحدهای فیلم‌سازی تا توزیع و همچنین محصولات و IPهای منحصر به فرد نیز هستند.  گفتنی است که پس از این خرید، شرکت فاکس البته به فعالیت سابق خود البته با ظرفیتی محدودتر همچنان ادامه می‌دهد. این شرکت قصد تاسیس واحدهای زیرمجموعه جدیدی را دارد تا کانال‌های همچنان دراختیار خودش از جمله Fox News، شبکه Fox Business Network، کمپانی Fox Broadcasting، شبکه Fox Sports و ایستگاه پخش Fox Televisions را به همراه چندین شبکه کابلی دیگر از جمله FS1، FS2، Fox Deportes و Big Ten Network بتوانند به فعالیت خود مثل سابق ادامه دهند.

پیرامون دیزنی، این شرکت حتی قبل از نهایی شدن این معامله نیز یک سال بسیار پربار و شلوغ را در ۲۰۱۹ در پیش دارد و درحالی که فیلم تازه‌اکران کاپیتان مارول، این روزها صدرنشین باکس‌افیس محسوب می‌شود، فیلم بسیار بزرگ دیگری از گروه مارول استودیوز یعنی Avengers: Endgame نیز در صف اکران قرار دارد. این شرکت غیر از فیلم‌های مارول، عناوین بزرگ دیگری از جمله Dumbo، Aladdin، Lion King، Frozen 2 و Star Wars: Episode IX را هم در سال ۲۰۱۹ اکران خواهد کرد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.