نویسنده: محمد مقصودی یکشنبه، 10 دی 1396
ساعت 14:20

All The Money In The World: توضیحاتی جدید پیرامون جایگزینی کوین اسپیسی

0 از 5

صحبت‌های ریدلی اسکات کارگردان فیلم All the Money In The World در مورد کوین اسپیسی

در سال 2017 ریدلی اسکات غیرممکن را ممکن کرد؛ او کمتر از یک ماه، قبل از اکران فیلم همه پول‌های جهان (All The Money In The World)، تمام صحنه‌های مربوط به کوین اسپیسی را بار دیگر با کریستوفر پلومر فیلم‌برداری کرد.

امسال سال عجیبی برای سینما و یک دوران بی‌سابقه در تغییرات اجتماعی این صنعت و فرای آن بود؛ اتهامات جنسی مطرح‌شده علیه هاروی وینستاین، باعث به وجود آمدن موج جدیدی از بحث‌ها حول محور این نوع آزار و اذیت‌ها در صنعت سرگرمی شد؛ طولی نکشید افراد زیادی، که هرکدام داستان‌های خود را داشتند، اتهاماتی علیه قدرتمندترین مران هالیوود وارد کردند؛ اما عده کمی تصور می‌کردند، که آنتونی رپ بازیگر فیلم Star Trek: Discovery star، کوین اسپیسی برنده جایزه اسکار و بازیگر سریال House of Cards، را متهم به آزار جنسی او کند.

سوالات و شایعات زیادی راجع به سرنوشت فیلم بعدی اسپیسی، یعنی تمام‌ پول‌های جهان ایجاد شد؛ ریدلی اسکات خواستار حذف کوین اسپیسی و جایگزینی او با بازیگر افسانه‌ای کریستوفر پلومر شد و به همه گفت، بدون تغییر تاریخ اکران فیلم، تمام صحنه‌های مربوط به اسپیسی را بار دیگر فیلم‌برداری خواهد کرد؛ حتی خوش‌بینانه‌ترین افراد نیز آن را غیرممکن می‌پنداشتند.

در اصل پلومر انتخاب اول اسکات برای نقش اصلی بود، اما فشار اسودیوی سازنده‌ی فیلم به او بواسطه‌ی اینکه اسپیسی نام بزرگتری بود، باعث شد تا بسراغ کوین اسپیسی برود.

اسکات راجع به اسپیسی گفت:

«من در مورد کوین فکر کردم...هیچ‌گاه با او کارنکرده بودم و همیشه می‌دانستم مجبورم از او برای به تصویر کشیدن نقش گتی (نقش اصلی فیلم) استفاده کنم».

فیلم‌برداری اولیه در ابتدای سال جاری صورت گرفت و حتی با وجود رعایت استانداردهای اسکات، روند فیلم‌برداری بسیار سریع پیش رفت، به طوری که گزارش شد فیلم‌برداری نقش اسپیسی فقط ده روز به طول انجامید.

پس از اتهاماتی که اواخر ماه اکتبر به اسپیسی وارد شد (ادعاهایی دیگر بعد از اتهام اصلی آنتونی رپ)، پیش‌نمایش اصلی فیلم در فستیوال AFI در تاریخ 16 نوامبر کنسل شد؛ قبل از این تاریخ، اسکات پیش‌تر اعلام کرده بود، که فیلم‌‌برداری دوباره این پروژه را با پلومر آغاز خواهد کرد؛ فیلم‌برداری از تاریخ 20 نوامبر آغاز شد و نُه روز به طول انجامید.

برای فیلم‌برداری دوباره نیاز بود، تا بازیگران دیگر این پروژه، یعنی: میشل ویلیامز و مارک والبرگ بار دیگر به فیلم اضافه شوند؛ علاوه بر این‌ها ویرایش، تدوین دوباره و دیگر فرآیندهای کلی، باعث شد تا مالکان هزینه‌ای میلیون دلاری را متحمل شوند؛ با این‌ وجود، مالکان راضی بودند تا بجای اکران فیلم با حضور اسپیسی و اعتراض سیل عظیمی از هوادارن سینما، هزینه‌ فیلم‌برداری دوباره را پرداخت کنند.

جلوه‌های بصری فقط در یک صحنه مورد استفاده قرار گرفت؛ لحظه‌ای که گتی یک نقاشی 2 میلیون دلاری را می‌خرد، که در اصل این صحنه در اردن فیلم‌برداری شده بود، اما انجام فیلم‌‌برداری دوباره آن ممکن نبود.

در حالی که نیاز بود برای مسن نشان دادن اسپیسی بر روی او گریم‌های مختلفی صورت بگیرد، اما برای پلومر برعکس بود و او باید برای نشان دادن صحنه‌های فلش بک با استفاده از کلاه‌گیس، خود را جوان‌تر نشان‌می‌داد.

فیلم All the Money in The World، نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب در سه بخش شده است. باید ببینیم همین راه را برای اسکار ادامه خواهد داد یا خیر!

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.