نویسنده: محمد مقصودی دوشنبه، 11 دی 1396
ساعت 16:39

باکس آفیس: آخرین جدای، برای سومین هفته متوالی در صدر قرار گرفت

0 از 5

با توجه به اینکه فیلم جدیدی طی هفته اخیر در سینماها اکران نشد، جنگ ستارگان کمپانی دیزنی موفق شد برای سومین هفته متوالی جایگاه نخست باکس آفیس را کسب کند

سالی پر از شگفتی را در دنیای سینما شاهد بودیم؛ تابستان سینمایی سال 2017 یکی از بدترین تابستان‌های ثبت شده برای سینما، طی یک دهه اخیر بود، که باعث سورپرایز خیلی از طرفداران فیلم شد. اما آخرین هفته سال 2017 شگفتی خاصی را در برنداشت و طبق پیش‌بینی‌ها شاهد پیروزی فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) برای سومین هفته پیاپی در باکس آفیس بودیم؛ این عنوان توانست طی این هفته حدود 52.4 میلیون دلار فروش داخلی داشته‌باشد و از مرز فروش داخلی 500 میلیون دلار نیز بگذرد و با به‌دست آوردن 517.1 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم سال لقب بگیرد.

آخرین جدای در سطح بین‌المللی نیز تاکنون حدود 523.3 میلیون دلار به‌دست آورده است، که با فروش داخلی 517 میلیون دلاری، توانسته مجموعا 1.04 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

گرچه آخرین جدای با این فروش داخلی توانست از میزان فروش داخلی فیلم دیو و دلبر (Beauty and the Beast) که حدود 504 میلیون دلار بود پیشی بگیرد، اما هنوز نتوانسته از میزان فروش کلی این اثر که 1.2 میلیارد دلار بود سبقت بگیرد، البته به‌احتمال‌زیاد در هفته پیش رو از این مرز نیز عبور می‌کند.

این سومین فیلم از جنگ ستارگان است، که توانسته پرفروش‌ترین فیلم سال لقب بگیرد؛ دو فیلم دیگر عبارت‌اند از: جنگ ستارگان نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) و یک سرکش: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story).

با توجه به نبود رقابتی جدید در باکس آفیس این هفته، شش فیلم از 10 فیلم برتر باکس آفیس، میزان فروششان نسبت به هفته قبل افزایش یافت؛ آن فیلم‌هایی هم که کاهش میزان فروش را تجربه کردند، میزان کاهششان چشمگیر نبود.

آخرین جدای با کاهش فروش 26.7 درصدی در این هفته مواجه شد و با توجه به نمایش آن در 4232 سالن سینما، این اثر به‌طور میانگین از هر سالن 12,392 دلار درآمد کسب کرد.

فیلم جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید (Jumanji: Welcome to the Jungle) کمپانی سونی، شاهد افزایش 38.9 درصدی فروش خود نسبت به هفته قبل بود و با فروش 50.5 میلیون دلار در جایگاه دوم قرار گرفت.

جایگاه سوم متعلق به آوازخوان حرفه‌ای 3 (Pitch Perfect 3) با فروش 17.7 میلیون دلار است، که نسبت به هفته قبل 10.8 درصد کاهش فروش داشت.

برترین شومن (The Greatest Showman) با افزایش فروش خارق‌العاده 73.4 درصدی، توانست 15.2 میلیون دلار بفروشد. جایگاه پنجم نیز متعلق به انیمیشن فردیناند (Ferdinand) است، که با افزایش 59.2 درصدی میزان فروش، 11.6 میلیون دلار درآمد کسب کرد.

جایگاه و میزان فروش بقیه فیلم‌ها بدین‌صورت است:

  1. کوکو (Coco): 6.5 میلیون دلار
  2. تمام پول‌های جهان (All the Money in the World): 5.5 میلیون دلار
  3. سیاه‌ترین ساعت (Darkest Hour): 5.2 میلیون دلار
  4. کوچک کردن (Downsizing): 4.6 میلیون دلار
  5. پدران جایگزین (Father Figures): 3.7 میلیون دلار

هفته آینده ما شاهد اکران دنباله مجموعه فیلم‌های توطئه‌ آمیز (Insidious)، تحت عنوان توطئه‌ آمیز: آخرین کلید (Insidious: The Last Key) خواهیم بود؛ حال باید منتظر باشیم، تا متوجه شویم این فیلم به سلطنت آخرین جدای پایان می‌دهد یا خیر.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.