نویسنده: محمد مقصودی جمعه، 06 بهمن 1396
ساعت 15:43

نظر ادی ردمین راجع به ایفای نقش دامبلدور توسط جود لا

0 از 5

 ادی ردمین انتخاب جود لا برای ایفای نقش دامبلدور را عالی می‌داند

دلیلی ندارد، که طرفداران هری پاتر نگران بازی جود لا به‌عنوان دامبلدور در فیلم جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل والد (Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald) باشند؛ طبق نظر ادی ردمین، جود لا بهترین شخص برای ایفای این نقش است.

بعد از فیلم نخست اشاره شد، که در دنباله این اثر ما شاهد حضور دامبلدور جوان خواهیم بود؛ همه این‌ها جدا از اسپین آف desire to tell و at least in part است، که درگیری بین دامبلدور و دوست سابقش جادوگر سیاه گریندل والد (با بازی جانی دپ) را نشان می‌دهد.

انتخاب جانی دپ برای بازی نقش گریندل والد، به دلیل حواشی که اخیرا برای او اتفاق افتاد کمی بحث‌برانگیز بود، اما انتخاب جود لا بیشتر گیج‌کننده بود تا بحث‌برانگیز؛ درست است که جود لا به‌مانند دپ، جنجال و حاشیه پیرامون انتخابش وجود نداشت، اما هنوز مشخص نبود آیا او می‌تواند وقار و متانت دامبلدور را به تصویر بکشد یا خیر.

لا بازیگر بااستعدادی است، اما او بیشتر نقش‌های کمدی و سبک را بازی کرده‌است. ظاهرا خود لا برای بازی نقش شناخته‌شده‌ترین معلم دنیا بسیار آماده به‌نظر‌می‌رسد، اما درواقع ممکن است تصور او از دامبلدور بیشتر بر اساس تفسیر دقیقش از کتاب باشد.

اسکرین رنت در مصاحبه خود با ادی ردمین، بازیگر نقش نیوت اسکمندر، راجع به جود لا و بازی نقش دامبلدور جوان سوالاتی را مطرح کرد و ردمین در جواب گفت:

«من کمی راجع به رابطه نیوت و دامبلدور، که در فیلم نخست به آن اشاره شد، با رولینگ صحبت کردم؛ من جود لا را مدت‌زمان زیادی بود که می‌شناختم، انتخاب جود لا بسیار منطقی و او گزینه مناسبی برای این نقش بود. لا کیفیت مناسبی برای دامبلدور شدن دارد؛ در عین شوخ‌طبعی، سنگینی خاصی نیز در او دیده ‌می‌شود. لا سنگین است، منظورم سنگینی فیزیکی نیست (با خنده)؛ وقتی او برای فیلم‌برداری آماده شد بسیار معرکه به‌ نظرمی‌رسید. بنابراین انتخاب او کاملا منطقی بود.»

توصیفات ردمین از دامبلدور جود لا، باعث دلگرمی طرفداران سرسخت هری پاتر است. بااینکه در بین طرفداران فیلم و کتاب، دامبلدور به‌عنوان یک شخصیت محترم شناخته‌شده است، اما همیشه یک عنصر راجع به او وجود دارد، که در پرده سینما نشان داده ‌نشده است؛ در کتاب‌ها از دامبلدور به‌عنوان یک شخصیت جالب و شوخ‌طبع نام‌برده شده، ولی در فیلم‌ها ما شاهد این بودیم که جدیت دامبلدور بر حس شوخ‌طبعی‌اش غلبه می‌کند.

اکنون همه‌چیز متفاوت است؛ از سخنان ردمین می‌توان این‌طور برداشت کرد، که جود لا بین جدیت و شوخ‌طبعی توازن برقرار کرده و از هر دو فاکتور به‌اندازه‌ی درست استفاده کرده است.

هیچ شکی در طناز بودن جود لا وجود ندارد، اما برخی عقیده دارند شوخ‌طبعی از حس ابهت و متانت دامبلدور می‌کاهد؛ بااین‌حال چون دامبلدور به‌عنوان کاراکتر پشتیبان در فیلم حضور دارد، این عنوان بیشتر به حس طنزآمیز او نیاز دارد تا جدیت.

ممکن است جانوران شگفت‌انگیز خط اصلی داستانی هری پاتر را بپیماید، یعنی داستان هر فیلم نسبت به فیلم قبلی تاریک‌تر شود، تا جایی ‌که به‌پایان آن برسیم.

همان‌گونه که از عنوان فیلم دوم مشخص است، این دنباله عمیقا در مورد بزرگ‌ترین جادوگر سیاه تاریخ (قبل از ولدمورت) گریندل والد است؛ در جهان حاضر، گریندل والد به اندازه ولدمورت شرور بوده و این یعنی ما در این دنباله شاهد حوادث جدی‌تری خواهیم بود.

در آخر باید اشاره‌کنیم دامبلدور شوخ‌طبعی که در برخی مواقع بتواند جدیت خود را حفظ کند، بسیار برای طرفداران خوشایند و مناسب است.

جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل والد در تاریخ 16 نوامبر 2018 (25 آبان 1397) بر روی پرده سینماها خواهد رفت.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.