نویسنده: آرمین صیامی زاده جمعه، 09 آذر 1397
ساعت 21:37

خلاصه نقد‌‌های فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald از دید سایت‌های مطرح دنیا

3.33 از 5

خلاصه‌ای از واکنش و بازخورد منتقدین وبسایت‌های مطرح دنیا به فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ نقد و نمرات فیلم جدید دنیای جادویی جی.کی. رولینگ به نام "جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندلوالد" به کارگردانی David Yates منتشر شده‌اند و با توجه آن‌ها، با دنباله‌ای ناامید کننده و ضعیف‌تر از فیلم قبل طرف هستیم؛ گفتنی است که نسخه‌ی اول یعنی "جانوان شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها" نیز نسبت به فیلم‌های اصلی سری‌ هری پاتر بازخورد نسبتاً ضعیف‌تری داشت.

در این فیلم ادی ردمین، کاترین واترستون، دان فاگلر، ازرا میلر و الیسون سودل به به نقش‌های قبلی خود یعنی نیوت اسکمندر، پورپتینا گلدستاین، جیکوب کوالسکی، کریدنس بربون و کویینی گلدستاین بازمی‌گردند و جانی دپ که آخر فیلم قبل معرفی شده بود در نقش آنتاگونیست فیلم یعنی گلرت گریندلوالد و جود لا در به عنوان دامبلدور جوان، ایفای نقش می‌کنند.

به طور کلی، اکثر منتقدان به جلوه‌های ویژه‌ی فیلم و بازیگران امتیاز مثبتی داده‌اند اما فیلم‌نامه و داستان را گنگ و ضعیف دانسته‌اند. این فیلم با بودجه‌ی 200 میلیون دلاری، موفق شده تا الان 465 میلیون دلار فروش داشته باشد.

در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از نقد‌های وبسایت‌های مطرح دنیا به این اثر را مطالعه کنید:

Total Film (نویسنده: جیمز ماترم) | امتیاز: 100 از 100 

دنیای رولینگ بزرگتر و پیچیده‌تر شده، اما یتس هیچ‌وقت جذاب نگه داشتن اثر را فراموش نمی‌کند.

Hollywood Reporter ( نویسنده: کارین جیمز) | امتیاز: 80 از 100

این دنباله جلوه‌های ویژه‌ی بهتر و هیجان‌انگیزتر، لحنی تاریک‌تر و مبارزه‌ای حساس بین خیر و شر را به نمایش می‌گذارد؛ بهتر از این‌ها، شخصیت‌هایش بیش از پیش خود را نشان می‌دهند و درگیر روابطی هستند که از لذت‌بخش تا کشنده و خطرناک پیش‌ می‌رود.

IGN (نویسنده: دیوید گریفین) | امتیاز: 80 از 100

عنوان قوی دیگری در حماسه‌ی دنیای‌ جادوگری جی.‌کی. رولینگ. او به شکلی جذاب، شخصیت‌ها را پردازش کرده و با اینکه تمرکز روی این شخصیت‌ها یکسان نیست، این عنوان نسبت به فیلم اول جانوان شگفت‌انگیز پیشرفت محسوسی داشته است. هم جانی دپ و هم ادی ردمین در نقش‌های خود-جناسم را می‌بخشید- شگفت انگیز هستند.

TheWrap (نویسنده: آلونسو دورالده) | امتیاز: 78 از 100

"جنایات گریندلوالد" احتمالاً آنقدر داستان دارد که به یک سری کوتاه چهار ساعته تبدیل شود؛ اما با این اوصاف نیز هنوز هم عظیم و دلرباست. حس این‌که این دنیای جادویی، خب، واقعا شگفت‌انگیز است دوباره به سری بازگشته.

The Verge (نویسنده: تاشا رابینسون) | امتیاز: 76 از 100

برای طرفداران جدی این سری که فیلم مخاطب قرار داده، وعده‌ی حداقل شش ساعت دیگر جانوان شگفت‌انگیز به معنای جانوران عجیب، موانع و درگیری‌های بیشتر است. شاید برای دیگران، جزئیات مربوط به شخصیت‌ها و پیچیدگی‌های دیوانه‌وار جایگزینی برای یک داستان واضح و گیرا با یک شخصیت اصلی مشخص نباشند.

New York Post (نویسنده: جانی الکسینسکی) | امتیاز: 75 از 100

گریندلوالد نقش منفی درست و درمانیست...برای*آب دهانش را قورت می‌دهد* [یک سری با] پنج فیلم!

Washington Post (نویسنده: ماکیل اسالیوان) | امتیاز: 75 از 100

[داستان فیلم] تاریک‌تر از قبل می‌شود این برای مخاطبان بزرگسال سری می‌تواند خوش‌آیند باشد.

Rolling Stone (نویسنده: پیتر تروز) | امتیاز: 60 از 100

با 134 دقیقه مدت پخش، جنایات گریندلوارد حس مشق شب اضافی را دارد که قرار است از آن امتحان بگیرند. بیشتر مناسب پاترمور‌ها (طرفداران سرسخت سری) است و برای ما ماگل‌ها لذتی ندارد.

Empire (نویسنده: ایان فریر) | امتیاز: 60 از 100

سفری لذت‌بخش به تخلایات جی‌.‌کی‌. رولینگ که با حضور درخشان‌ ادی ردمین نیز تقویت می‌شود، اما این حس همچنان وجود دارد که جنایات گریندلوالد تا فصول بعدی هنوز دست خود را رو نکرده‌.

The Guardian (نویسنده: پیتر بردشاو) | امتیاز: 60 از 100

تخیلات خلاقانه‌ی جی.کی. رولینگ مثل همیشه قدرتمند هستند و بازیگران جدید، [جود] لا و جانی دپ بازی خوبی از خود نشان می‌دهند، اما فیلم دوم سری گرفتار جزئیات این فرانچایز شده است.

RogerEbert.com (نویسنده: کریستی لمیر) | امتیاز: 50 از 100

بلاک‌باستری با بودجه‌ی عظیم که زمان تعطیلات عرضه شده و موضوع آن...نژادپرستی است؛ موضوعی نه چندان جذاب برای خانواده‌هایی که در این موقع سال به دنبال آرامش و تفریح هستند.

Variety (نویسنده: اندرو بارکر) | امتیاز : 50 از 100

بیشتر لذت‌های ظاهری فیلم‌های هری‌پاتر (تضاد بین خیر و شر، بازیگر‌های فوق‌العاده، طراحی لباس بی‌نظیر و موسیقی دلنشین جیمز نیوتن هاوارد) به درستی پیاده شده‌اند، اما فیلم با کمبود جادویی واقعی مواجه است.

The Telegraph (نویسنده: رابی کالین) | امتیاز: 40 از 100

این‌که به مخاطبت بگویی که این مسائل مهمند چیزی نیست، این‌که کاری کنی تا آن‌ را احساس کنند اصل ماجراست و جنایات گریندلوالد در انجام این کار شکست خورده است.

Slate (نویسنده: دن کویز) | امتیاز :20 از 100

به جانوان شگفت‌انگیز: جنایات گریندلوالد تبریک می‌گویم که تبدیل شده به اولین فیلم واقعا افتضاح دنیای گسترش‌یافته‌ی هری‌پاتر. دو فیلم اول آثار خوبی نبودند، اما هرچقدر هم کریس کلمبوس آن‌ها را کش دار کرده بود، جادوی داستان اصلی آن‌ها به داد آن‌ها می‌رسید و نجاتشان می‌داد.

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald - میانگین نمرات براساس 47 نقد
53از 100
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.