نویسنده: علیرضا رسولیان چهارشنبه، 13 دی 1402
ساعت 22:15

Hogwarts Legacy پرفروش‌ترین بازی فیزیکی سال ۲۰۲۳ در بریتانیا بود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Hogwarts Legacy توانست با رکوردشکنی قابل ملاحظه‌ای، سرانجام به پادشاهی ۱۰ ساله‌ی سری فیفا در جدول فروش بریتانیا خاتمه دهد.

این نقش‌آفرینی پرطرفدار از دنیای هری پاتر که در سال ۲۰۲۳ عرضه شده بود، اولین بازی‌ای به حساب می‌آید که از GTA 5 در سال ۲۰۱۳ به این طرف، قادر به شکست دادن فیفا از نظر فروش در بریتانیا شده است. پلی استیشن ۵ قدرتمندترین پلتفرم بازی Hogwarts Legacy از نظر فروش در بریتانیا به شمار می‌رود و کنسول پلی استیشن ۴ جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. سومین پلتفرمی که بیشترین نسخه‌های بازی Hogwarts Legacy بر روی آن خریداری شده‌اند نیز کنسول نینتندو سوییچ محسوب می‌شود که دیرتر از تمامی نسخه‌های دیگر بازی و در نوامبر سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار گرفته بود. جهت مقایسه، نسخه‌ی نسل نهمی هاگوارتز لگسی برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس در ماه فوریه‌ی همان سال منتشر شد و بازیکنان کنسول‌های نسل هشتمی یعنی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان نیز تا ماه می باید صبر می‌کردند.

لیست پرفروش‌ترین بازی‌های فیزیکی سال ۲۰۲۳ در بریتانیا را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

  1. Hogwarts Legacy
  2. Super Mario Bros. Wonder
  3. Call of Duty: Modern Warfare 3
  4. Mario Kart 8 Deluxe
  5. Marvel’s Spider-Man 2
  6. EA Sports FC 24
  7. Grand Theft Auto 5
  8. Mortal Kombat 11 Ultimate
  9. Avatar: Frontiers of Pandora
  10. Nintendo Switch Sports

آمارهای پایگاه Gfk همچنین خبر دادند که ۱۲.۷۶ میلیون نسخه بازی فیزیکی در سال ۲۰۲۳ در بریتانیا به فروش رسید. رقمی که نسبت به سال ۲۰۲۲ با کاهش ۵ درصدی روبه‌رو بوده است.

شایان ذکر است که تا ماه نوامبر سال ۲۰۲۳ نیز بازی Hogwarts Legacy در آمریکا پابه‌پای Call of Duty Modern Warfare 3 برای رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین عناوین سال رقابت می‌کرد.

بازی هاگوارتز لگسی حدود ۱۰۰ سال قبل از وقایع کتاب‌ها و فیلم‎های هری پاتر جریان دارد و نقش دانش‌آموز جدیدی در مدرسه‌ی جادویی هاگوارتز را به بازیکنان ارائه می‌دهد. نقد و بررسی بازی‌مگ از Hogwarts Legacy را می‌توانید از این‌جا مطالعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.