نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 11 آذر 1397
ساعت 13:00

خلاصه نقدهای فیلم Roma از دید سایت‌های مطرح دنیا

0 از 5

فیلم سینمایی Roma یکی از تحسین‌ شده‌ترین درام‌های سینمایی 2018 است، که نقدهای مثبتی را نیز از منتقدان دریافت کرده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ فیلم سینمایی Roma به نویسندگی و کارگردانی «آلفونسو کوارون» (Alfonso Cuarón)، یک درام اجتماعی و از تازه اکران‌های سینمای جهان با هنرنمایی بازیگران همچون Yalitza Aparicio و Marina de Tavira است. این فیلم نمایش افتتاحیه خود را در روز ۳۰ آگوست ۲۰۱۸ (۸ شهریور) و در جریان هفتاد و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شروع کرد، که در پایان هم برنده جایزه «شیر طلایی» در این رویداد شد. اکران رسمی فیلم نیز از روز ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) شروع شده است. این فیلم اسپانیایی‌زبان، تاکنون از طرف مجله تایم و همچنین حلقه منتقدین فیلم نیویورک به عنوان «بهترین فیلم سال ۲۰۱۸» انتخاب شده است. به علاوه، Roma توسط هیئت ملی بازبینی فیلم نیز به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر این هیئت قرار گرفته است. فیلم همچنین در نود و یکمین دوره جوایز آکادمی (اسکار) به عنوان نماینده مکزیک، نامزد دریافت جایزه «اسکار بهترین فیلم خارجی زبان 2018» نیز هست.

با در نظر گرفتن رویکرد بسیار مثبت منتقدان، این فیلم تاکنون نمرات خوبی نیز در بازخوردهای اخیر منتقدان دریافت کرده است. شما در ادامه خلاصه نقدهای فیلم Roma و در پایان امتیاز متاکریتیک (متااسکور) فیلم را نیز مشاهده می‌کنید.

 

وب‌سایت Empire (به قلم John Nugent) | امتیاز 100 از 100

این فیلم ترکیبی از قدرت فنی بالا به همراه یک افق دید عمیق هنری است. آلفونسو کوارون یک شاهکار ساخته که در آنِ واحد، هم ساده و هم پر مفهوم است. ما به فیلم‌سازان بیشتری مثل او نیاز داریم.

 

وب‌سایت Wall Street Journal (به قلم Joe Morgenstern) | امتیاز 100 از 100

چیزی جز این نمی‌توان گفت که فیلم Roma یکی از بهترین و تاثیرگذارترین فیلم‌هایی بوده که تاکنون دیدم. اگر نورما دسموند قادر بود این را ببیند دیگر نگران کوچک‌تر شدن تصاویر نمی‌شد.

 

وب‌سایت Rolling Stone (به قلم Peter Travers) | امتیاز 100 از 100

اگر همان‌ طور که جان کیتز گفته بود «یک چیز زیبا یک لذت ابدی است» درست باشد، آن موقع Roma بیش از حد دوست‌داشتنی و درخشان آلفونسو کوارون هم هرگز از یادها نخواهد رفت.

 

وب‌سایت Time (به قلم Stephanie Zacharek) | امتیاز 100 از 100

این نمایش باشکوه، تیزبین، و خاطره نویسی با زبان سینما و فیلم، فقط بازتابی غیر مستقیم از کسی است که آن را ساخته است. او در یک سمتی و در سایه ایستاده، و ما را به سمت چیزی هدایت می‌کند. Roma یک کلاس درس فیلم‌سازی است، که ما را به چیزی دعوت می‌کند که احتمالا هرگز حسش نکرده بودیم.

 

وب‌سایت IGN (به قلم Rafael Motamayor Aguiton) | امتیاز 98 از 100

جست و جو و پرداختن به تحولات سیاسی، طبقات اجتماعی و نابرابری‌های جنسیتی باعث می‌شود که Roma به ساخته‌ای مهم تبدیل شود. وجود این حقیقت که قصه همواره در حال روایت یک داستان شخصی باقی می‌ماند، این باعث می‌شود که Roma یک فیلم متقاعدکننده و احساسی باشد؛ فیلمی که توسط کارگردان کهنه‌کار یعنی آلفونسو کوارونی ساخته شده، که بالاخره موفق شد تا شاهکار خودش را خلق کند.

 

وب‌سایت Observer (به قلم Rex ReedSep) | امتیاز 88 از 100

این یک روایت زیبا و انسانی است که در قالب یک فیلم سیاه و سفید باشکوه ساخته شده، و مملو از پرداخت‌های تیزبینانه، جزئیات مناسب و هنرنمایی‌های فوق‌العاده است. در سرتاسر مشاهده فیلم، کاملا هیپنوتیزم و غرق در همه مهارت‌ها و عشقی که در فیلم به کار رفته بود شده بودم.

 

وب‌سایت Slant Magazine (به قلم Jake Cole) | امتیاز 75 از 100

Roma یک خودزندگی‌نامه خودانتقادی است که در جستجوی زاویه دیدی است که در مجاورت خودش قرار دارد. به نظر می‌رسد که کوارون با این فیلم، مجددا هویت خود به عنوان یک فیلمساز را به دست آورده است.

 

وب‌سایت Movie Nation (به قلم Roger Moore) | امتیاز 63 از 100

Roma یک فیلم هنری و زیبا است، با این حال تماشای آن مثل نشستن روی کاناپه‌ای است که کوارون دارد فقط به شما تصاویر خانوادگی نشان می‌دهد. هیچ وقت موضوع درباره تعریف داستان و گفتن جزئیات بیشتر درباره هیچ کدام از آن تصاویر یا خاطرات نیست.

 


فیلم Roma - میانگین نمرات براساس 36 نقد
95 از 100


برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.