نویسنده: محمد مقصودی پنج شنبه، 12 بهمن 1396
ساعت 12:33

هیث لجر تمایل داشت بار دیگر با نقش جوکر به شوالیه تاریکی بازگردد

4.4 از 5

اخیرا صحبت‌هایی دردناک راجع به شب قبل از مرگ هیث لجر، توسط خواهرش گفته شد که نشان از تمایل او برای بازگشت در فیلم بتمن داشت

لجر در نظر داشت بعد از عنوان شوالیه تاریکی، بار دیگر برای ایفای نقش جوکر در یک فیلم بتمن دیگر حضور یابد؛ انتخاب این بازیگر برای بازی نقش شاهزاده جنایات، در آن زمان موردانتقاد بسیاری قرار گرفت، اما او درنهایت تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین دشمنان سینمایی تاریخ شد.

کاراکتر و نماد لجر اساس جدیدی را به‌طور کلی وارد صنعت سینما کرد؛ او برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بعد از مرگش و همچنین آغازگر سبک‌وسیاقی جدید در دنیای تبهکاری سینما شد. مایکل بی. جوردن برای ایفای نقش کیلومنگر در فیلم پلنگ سیاه (Black Panther)، لجر را الگوی خود قرار داده و از او الهام گرفته است.

این کاراکتر در عنوان شوالیه تاریکی (The Dark Knight) جان سالم به دربرد و این احتمال را ایجاد کرد، که او در دنباله بعدی حضور خواهد داشت؛ متاسفانه این اتفاق به خاطر مرگ غمناک هیث لجر در ژانویه 2008 هیچ‌وقت رخ نداد. برای احترام به هنرپیشه درگذشته، کریستوفر نولان تصمیم گرفت جوکر در آخرین قسمت از سه‌گانه‌اش (شوالیه تاریکی برمی‌خیزد) حضور نداشته باشد.

ازآنجایی‌که تا زمان مرگ لجر هیچ فیلم‌نامه‌ای برای فیلم سوم وجود نداشت، معلوم نبود ایا نولان از جوکر استفاده می‌کند یا خیر، اما لجر به ‌دنبال همکاری دیگری بود.

طی یک مصاحبه با news.com.au در سال قبل برای مستند من هیث لجر هستم، خواهر لجر داستانی دردناک راجع به آخرین گفتگوی خود با برادرش تعریف کرد:

«من شب قبل از مرگش با او صحبت کردم، ما می‌خندیدیم و باهم شوخی می‌کردیم. او به‌کاری که در بتمن انجام داد بسیار افتخار می‌کرد و من می‌دانستم او برای فیلم دیگر بتمن برنامه دارد؛ او عاشق همکاری با کریستوفر نولان، کریستین بیل و گری اولدمن بود. او بهترین اوقات را هنگام کار بر روی آن فیلم داشت؛ وقتی‌که هیث برای کریسمس به خانه آمد، نمی‌توانست صبر کند تا راجع به آن پروژه با ما صحبت کند. من از روی صدا و خنده‌هایش متوجه شدم که او چقدر بی‌قرار است؛ ما اوقات خوشی داشتیم.»

بسیاری از بینندگان فکر می‌کردند جوکر لجر در فیلم بعدی حضور خواهد داشت، اما هیچ‌وقت چیزی در مورد این موضوع به‌طور رسمی گفته نشد؛ در زمان اکران عنوان شوالیه تاریکی، نولان مطمئن نبود قسمت سومی ساخته شود، بنابراین برنامه از پیش تعیین‌شده‌ای برای آن وجود نداشت، برعکس الان که همه‌چیز در دنیای سینما کاملا برنامه‌ریزی شده است.

وقتی سالیان بعد ساخت فیلم سوم قطعی شد، گزینه‌های زیادی در اختیار نولان نبود، اما او تصمیم گرفت برای پیشروی داستان نیازی به حضور جوکر نیست؛ جایگزینی بازیگر برای ایفای نقش جوکر غیرقابل‌تصور بود و هرکسی در مقایسه با موفقیت لجر نمی‌توانست کاری از پیش ببرد. به نظر نولان نیز با بازنگرداندن شخصیت جوکر بهترین کار را انجام داد؛ عکس‌العمل‌ها نسبت به جوکر جرد لتو در فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad) به‌شدت تفرقه‌انگیز بود و باعث اختلافات زیادی شد، حال تصورش را بکنید که واکنش طرفدارن نسبت به بازیگر جدید، برای نقش جوکر در دنباله شوالیه تاریکی چگونه می‌بود.

جوکری که در نوشتارهای «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» وجود دارد، دارای شخصیتی مبهم و دوپهلو است؛ در این کتاب گفته‌شده که او در تیمارستان آرکهام زندانی است. کتاب همچنین این احتمال را به وجود آورد که او از زندان فرار کرده و به مکانی که هیچ‌کس نمی‌داند رفت.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.