نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 26 ارديبهشت 1397
ساعت 10:00

اولین بازخوردهای منتقدان به فیلم Deadpool 2

4.5 از 5

در فاصله کم‌تر از ۳ روز تا آغاز اکران سراسری فیلم ددپول ۲، منتقدین اولین بازخوردهای خود به فیلم را بیان کرده‌اند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ حالا دیگر فاصله بسیار کمی تا شروع اکران فیلم مورد انتظار Deadpool 2 باقی مانده است و منتقدین صنعت سینما، بازخوردهای اولیه نسبت به فیلم را ابراز داشته‌اند. این فیلم به عنوان دنباله‌ای برای فیلم اسپین‌آف Deadpool محصول سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود. آن فیلم در زمان خود شگفتی‌های زیادی آفرید و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سینمایی تاریخ با درجه سنی بزرگسال شد. علاوه بر این، فیلم حتی موفق شد در جایگاه پرفروش‌ترین فیلم در میان تمامی سری فیلم‌های X-Men هم بنشیند که نشان‌دهنده موفقیتی خارج از تصور برای یک فیلم اسپین-آف و فرعی به حساب می‌آمد. جدیدترین ماجراجویی ددپول با بازی رایان رینولدز، حالا توسط منتقدین بررسی شده و در ادامه مطلب، می‌توانید اولین بازخوردهای آن‌ها را نسبت به فیلم مطالعه کنید.

به طور کلی، باید گفت که بیشتر منتقدین دیگاه مثبتی به فیلم داشته‌اند. در حال حاضر Deadpool 2 امتیاز ۸۲٪ از Rotten Tomatoes گرفته که اندکی از امتیاز ۸۳ درصدی فیلم اول پایین‌تر است. در مقایسه با سایر فیلم‌های سری فیلم‌های X-Men، ددپول ۲ حالا پشت سر فیلم‌هایی چون لوگان (۹۳٪) بوده و البته خیلی جلوتر از فیلم‌های پرچمداری همچون X-Men: Apocalypse (با امتیاز ۴۸٪) قرار دارد.

اکثر منتقدین هم‌نظر هستند که ددپول ۲، چه خوب و چه بد، وفاداری کاملی به فرمول‌های فیلم اول داشته و نخواسته تا ترکیب موفق شوخی‌ها و طنزهای احمقانه، خشن و خونین را که در فیلم اول شاهد بودیم تغییر دهد. در نقد و بررسی گیم‌اسپات پیرامون فیلم، مایکل روژ فیلم را به این شکل توصیف کرده است:

این فرمول در اکثر مواقع همان طور که در فیلم اول کار کرد، این بار هم کار می‌کند. رایان رینولدز یک تنه فیلم را بر پشتش حمل می‌کند، البته حالا در این فیلم، او گاهی اوقات این وزن را با بازیگران بااستعداد دیگر هم به اشتراک می‌گذارد. باید گفت که وید ویلسون رایان رینولدز، حالا با همان روش‌های پیچیده خودش جذاب‌تر از همیشه شده است. این فیلم همان سرگرمی خنده‌دار، اکشن و جسورانه‌ای است که طرفداران منتظرش بودند.

در بررسی وینس مانسینی از Uproxx، او اشاره کرده که فیلم آگاهانه بسیاری از کلیشه‌های مدرنی که در فیلم‌های ابرقهرمانی جاری است را رها کرده و باعث شده با اثری بسیار با طراوت مواجه باشیم:

فیلم شاید آن‌قدرها هم که خودش فکر می‌کند شریر نباشد، یا به معنای واقعی خرابکارنه به نظر نرسد، ولی ددپول ۲ بسیاری از المان‌ها و صفات نه چندان جالبی که این روزها، در فیلم‌های ابرقهرمانی به استاندارد تبدیل شده را دور می‌ریزد.

پیتر تراورس از Rolling Stone نیز نظرات مثبتی به فیلم وارد کرده است:

این فیلم مثل یک کیسه پر از شوخی و طنز، غم و اندوه و احساس و حماقت است. فیلم هر چه دارد را به سمت مخاطبش پرت می‌کند تا در نهایت او را خوشحال و راضی کند.

در این میان، برخی منتقدان لب به تحسین بازیگران جدید، به خصوص بازیگر نقش «دومینو» یعنی Zazie Beetz و همچنین جولیان دنیسون ۱۵ ساله که ایفاگر نقش یک جهش‌یافته نوجوان به نام «راسل» بوده نیز گشوده‌اند. بروس دیمارا از Toronto Star در این زمینه گفته است:

در این فیلم شاهد یک نقش‌آفرینی بسیار قوی، قابل باور، پر از درد و خشم از دنیسون هستیم.

اسکات مندلسون از Forbes نیز در این زمینه گفته است:

ددپول ۲ شاهد بازیگران جدید و با استعدادی است و در این میان، Zazie Beetz به شکلی بسیار روان و لذت‌بخش نقش دومینو را بازی کرده است.

با این حال، ذکر این نکته نیز ضروری است که همه منتقدان نیز دیدگاه‌هایی اکثرا مثبت به فیلم نداشته‌اند و برخی، بی‌احترامی‌های مداومی که در فیلم جاری است را در سبک رایج فیلم‌های سست و زرد قلمداد کرده‌اند. در این زمینه آلن شرستول از Village Voice نوشته است:

این البته یک راه ارزان برای این پرسش است که بخواهیم به تولید محصولات سست ادامه داده شود. می‌توانم بفهمم که طرفداران چرا با دیدن فیلم می‌خندند ولی باید این سوال را بپرسم، بهتر نیست جک‌ها و شوخی‌هایی نوشت که کم‌تر خودخواهانه باشد؟

جین یاماتو از LA Times نیز نقدی عمدتا منفی به فیلم وارد کرده است:

این فیلم روی همان پاشنه یکنواختی و تکرار که در فیلم اول به فرمول موفقی تبدیل شد می‌چرخد.

اکران سراسری فیلم سینمایی Deadpool 2 قرار است از ۱۸ می (۲۸ اسفند) آغاز شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.