نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 12 خرداد 1397
ساعت 11:30

Avengers 4 شوک برانگیزتر از Infinity War است

5 از 5

کریس همس‌ورث، فیلم Avengers 4 را از برخی جهات حتی شوک برانگیزتر از فیلم Infinity War می‌داند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ فیلم Avengers: Infinity War ثابت کرد که تا اینجای کار، مرگ‌بارترین فیلم در دنیای سینمایی مارول است و در پایان، شاهد از بین رفتن نیمی از جمعیت کل این دنیای سینمایی بودیم. به تازگی کریس همس‌ورث، بازیگر نقش ثور در سری فیلم‌های ثور و انتقام جویان در MCU، به طرفداران اطمینان داده که اگر این میزان سورپرایز در فیلم جنگ بی‌نهایت کافی نبوده است، آن‌ها باید بدانند که فیلم سال آینده Avengers 4 حتی شوک برانگیزتر از فیلم قبلی خواهد بود.

فیلم Infinity War در واقع سومین فیلم سری اونجرز در «دنیای سینمایی مارول (MCU)» است که در آن، اکثر ابرقهرمانان و شخصیت‌های کلیدی MCU را در خود جمع کرده بود، تا درنهایت مانع «تانوس» در مسیر پیدا کردن همه «سنگ‌های ابدیت» شوند. اتفاقی که درنهایت به وقوع پیوست و تانوس همه سنگ‌ها را در «دستکش بی‌نهایت» خود نصب، و باعث ایجاد آشوب نهایی شد و یک حرکت انگشتان خود به زندگی نیمی از جمعیت کهکشان پایان داد. این واقعه پایانی در فیلم انتقام‌جویان 3، باعث پیدایش نظریات و گمانه‌زنی‌های مختلفی پیرامون جزئیات احتمالی داستانی در فیلم Avengers 4 شده که البته تا این لحظه، همه این موارد به شکل غیر رسمی هستند و داستان فیلم بعدی توسط مارول، محرمانه و نامشخص باقی مانده است.

کریس همسورث، بازیگر نقش ثور در مصاحبه اخیر خود با Esquire، در عین حال که چیزی از اسرار فیلم را فاش نکرده، ولی صحبت‌هایی هم پیرامون فیلم بعدی اونجرز انجام داده است.

باید بگویم که اگر شما با فیلم Infinity War شوکه شده‌اید، فکر می‌کنم که فیلم دوم بنا به دلایل کاملا متفاوت دیگر، حتی شوک‌برانگیزتر هم باشد. این خصوصا برای خودم و زمانی اتفاق افتاد که فیلمنامه هر دو فیلم را برای اولین بار می‌خواندم؛ اینکه سازندگان چطور موفق به طرح‌ریزی یک برنامه منظم برای به کار بردن این همه بازیگر مختلف شده‌اند که هر کدام‌شان هم لحظات و سکانس‌های منحصر به خودشان را داشته باشند. و این هم مثل یک سری سکانس‌های درهم و صرفا اسمبل شده نبود، و همه این‌ها در حالی بود که تک تک لحظات به مخاطب حس تازگی و منحصر به فردی را با سکانس‌های قبل می‌دهد.

من همچنین از این موضوع هیجان‌زده هستم که فیلم‌ها به شکل پیوسته و قدم به قدم شاهد رشد و تکامل می‌شدند و این روند همچنان به سورپرایز کردن طرفداران ادامه می‌دهد.

Thor with Rocket and Groot in Avengers Infinity War

لازم به ذکر است که گرچه ما در انتهای فیلم Infinity War شاهد از بین رفتن بسیاری از قهرمانان بودیم، ولی آن‌ها در فیلم Avengers 4 باز خواهند گشت و به دیگر قهرمانان فیلم بعدی مثل کاپیتان مارول، هاوکی، آنت-من و واسپ، هپی هوگان و سایرین اضافه خواهند شد. همچنین گرچه مارول با سیاست‌های سختگیرانه خود، تاکنون اجازه درز جزئیات داستانی فیلم بعدی را نداده است، ولی اخیرا در بازی‌مگ مطالعه کردید که یکی از اولین اشارات به داستان فیلم بعدی، این بود که «قهرمانان حالا باید فداکاری‌های بزرگ‌تری انجام دهند تا یکپارچگی دنیا و واقعیت را حفظ کنند». اینکه این فداکاری‌ها چیست و در چه جهت و با چه اهدافی صورت می‌گیرد، احتمالا پاسخی جز صبر تا سال آینده و دیدن فیلم اونجرز ۴ ندارد. در این زمینه گفتنی است که یکی از شایعات قوی که این روزها پیرامون داستان فیلم بعدی انتقام‌جویان وجود دارد، این است که فیلم دارای المان‌های سفر در زمان و دنیاها و واقعیت‌های موازی و جایگزین خواهد بود.

مارول با هر فرمولی که بخواهد این همه قهرمان نابود شده را برگرداند، تاکنون می‌دانیم که Avengers 4 فیلمی احساسی‌تر، شوک‌برانگیزتر و با فداکاری‌های بیشتر از جانب قهرمانانش خواهد بود. همچنین بنا به صحبت‌های گسترده قبلی، این فیلم نقطه پایان و فرجام برای ۱۰ سال داستان سرایی مارول در دنیای سینمایی مارول است و احتمالا طرفداران، باید با برخی از ابرقهرمانان محبوب‌شان خداحافظی کنند. گفتنی است که در پایان فیلم بعدی، قراردادهای همکاری میان کریس ایوانس (بازیگر نقش کاپیتان آمریکا)، روبرت دانی جونیور (آیرون من) و کریس همس‌ورث (ثور) هم با مارول به پایان می‌رسد و کاملا محتمل است که همه یا برخی از این شخصیت‌ها، در ادامه با دنیای سینمایی مارول خداحافظی کنند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.