نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 14 خرداد 1397
ساعت 09:30

ران هاوارد پیرامون فروش پایین‌تر از انتظار فیلم Solo واکنش نشان داد

0 از 5

کارگردان فیلم Solo، پیرامون عملکرد پایین تر از حد انتظار فیلم در گیشه‌ها اظهار نظر کرده است.

فیلم Solo: A Star Wars Story جدیدترین محصول از سری قدیمی و فوق محبوب استار وارز است که اکران آن مدتی است شروع شده و تاکنون، عملکرد پایین‌تر از سطح انتظاراتی را در گیشه به ثبت رسانده است. درباره این موضوع، پیش از این نیز در بازی‌مگ مطالعه کردید که فیلم سولو ضعیف ترین افتتاحیه فیلم‌های اخیر Star Wars را داشته است و ابدا نتوانست پیش‌بینی های اولیه در باکس آفیس را محقق کند. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ مدتی پیش ران هاوارد، کارگردان فیلم سینمایی Solo درباره عملکرد این فیلم در گیشه اظهار نظر کرده است. با در نظر گرفتن اینکه این فیلم از همان ابتدا، در شاخه فیلم‌های بزرگ و بلاک‌باستری طبقه‌بندی می‌شد و هفته اول اکران آن نیز مصادف با روز یادبود، به عنوان یک روز تعطیل در آمریکا بود، این فیلم تاکنون عملکرد شایسته‌ای در باکس‌آفیس هم داخلی و هم خارجی نداشته و داستان «هان سولو» جوان، گرچه در جلب نظر مثبت بیشتر منتقدان موفق عمل کرد، ولی درنهایت نتوانست در سینماهای جهان آن غوغای مورد نظر را به پا کند.

یکی از عواملی که تحلیلگران برای این شرایط فیلم متصور هستند، مشکلات فیلم در زمان فیلمبرداری و ساخت است. فیلم سولو در ابتدا به کارگردانی فیل لورد و کریس میلر درحال ساخت بود که درنهایت به خاطر اختلافات با دیزنی، از ادامه کار بر روی این پروژه اخراج شدند. دیزنی پس از این ران هاوارد را برای ساخت فیلم استخدام کرد که یک بار در گذشته، پیشنهاد کارگردانی فیلم Star Wars: Episode I – The Phantom Menace محصول سال ۱۹۹۹ را رد کرده بود. هاوارد هم پس از این حدود ۷۰ درصد از کار را مجددا فیلمبرداری کرد. براساس گزارش‌ها، در حالی که اسکریپت اولیه فیلم بیش از پیش به این شخصیت دوست داشتنی و کلاسیک سه‌گاه استار وارز می‌پرداخت، هاوارد به نظر فیلم را بیش از پیش به یک اثر پاپ‌کورنی تبدیل کرد. این تغییر گرچه خواست دیزنی بود و هاوارد نیز دقیقا فیلم را به قصد سرگرمی و هیجان تولید کرد، ولی سولو باز هم عملکرد پایین‌تر از حد انتظاری را در گیشه‌ها تجربه کرد.

solo Alden Ehrenreich as Han with Chewie in Solo Star Wars Story

مدتی پیش ران هاوارد، کارگردان فیلم سولو در حساب شخصی خود در توییتر پیرامون عملکرد فیلم در گیشه اظهار نظر کرد. او ابتدا در پاسخ به یک کاربر، به این موضوع اذعان کرد که فیلم در زمینه تحقق برآوردهای تجاری اولیه موفق نبوده است. با این حال او در ادامه گفت که «علیرغم این شرایط، این فیلم یک عملکرد خوب جدید برای خودش بوده است». او همچنین طرفداران را تشویق کرد که فیلم را در سینماها تماشا کنند. گفتنی است که ران هاوارد درکل به خاطر خلق و خوی خوشبینانه‌اش شناخته شده است، ولی فارغ از خوش‌بینی‌ها باید گفت که این عملکرد ناامیدکننده فیلم در باکس آفیس، می‌تواند اثر بسیار جدی روی همه آن برنامه‌های ساخت دنباله و اسپین‌آف برای Solo داشته باشد. در این زمینه، هاوارد البته حقیقت را گفته و بهترین فیلم او در زمینه عملکرد باکس‌آفیس هفته اول اکران، پیرامون فیلم The Da Vinci Code محصول سال ۲۰۰۶ بود که در پایان هفته اول، فروش داخلی ۷۷ میلیون دلاری را به ثبت رساند. حال اینکه فیلم Solo موفق شد هفته اول اکران ۸۳ میلیون دلاری را در سینماهای داخلی آمریکا و کانادا تجربه کند.

در زمینه عملکرد ضعیف فیلم، تحلیلگران یکی دیگر از مشکلات Solo را در این می‌دانند که این فیلم، در واقع سومین اثر بلاک‌باستری بزرگی بوده که پی‌در‌پی و فقط در طول چهار هفته به اکران در آمده‌اند. ابتدا فیلم Avengers: Infinity War که اکران آن در انتهای آوریل شروع شد و تا هفته‌ها مشغول رکوردزنی بود. بعد از آن فیلم Deadpool 2 بود که چندهفته بعد اکران شد و در ادامه این فیلم Solo بود که به سینماها رسید. در این زمینه، سولو مزیت اکران هفته اول چهار روزه را به خاطر روز یادبود در آمریکا نیز داشت اما با درنظر گرفتن تمام این شرایط، عملکرد دور از انتظاری داشت و حتی در این رابطه با فیلم Justice League هم رقابت می کرد.

در این زمینه دیزنی نیز یکی دیگر از مقصران شناخته می‌شود که در زمان‌بندی اکران، سنت اخیر فیلم‌های جنگ ستارگان را نادیده گرفت. از زمان تولید فیلم‌های جدید سری در سال ۲۰۱۵، همه این فیلم‌ها برای اکران در ماه دسامبر برنامه‌ریزی می‌شدند و فیلم سولو، اولین فیلم در این مجموعه است که در ماه می اکران می‌شود. طبق این برنامه‌ریزی، سولو در کم‌تر از ۶ ماه از اکران فیلم قبلی The Last Jedi عرضه شده که می‌تواند از دلایل عملکرد ضعیف گیشه برای این فیلم باشد. در هر صورت، فیلم بعدی این سری با نام Episode IX که توسط جی‌جی آبرامز ساخته می شود، قرار است در دسامبر آینده عرضه شود. پس از این شاید بهترین چیزی که این سری نیاز داشته باشد، یک استراحت مجدد یک ساله برای عرضه فیلم بعدی Star Wars باشد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.