نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 16 تیر 1397
ساعت 09:00

فروش جهانی Jurassic World: Fallen Kingdom از یک میلیارد دلار عبور کرد

0 از 5

فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom نیز موفق شد تا به باشگاه فیلم‌های یک میلیاردی هالیوود ملحق شود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ به تازگی فیلم سینمایی Jurassic World: Fallen Kingdom موفق شده تا به ۳۵مین فیلم تاریخ تبدیل شود، که فروش جهانی خود را به عدد ۱ میلیارد دلار رسانده است. این فیلم، در واقع دنباله‌ای برای فیلم قبلی Jurassic World در سال ۲۰۱۵ است که همان فیلم نیز با موفقیت خیره‌کننده‌ای مواجه شد، و فروش مجموع و جهانی ۱٫۶۷ میلیارد دلاری را به ثبت رساند. در این زمینه، فیلم اورجینال این سری یعنی «پارک ژوراسیک»، محصول سال ۱۹۹۳ نیز (در آن سال که حتی ایده فروش یک فیلم به میزان ۱ میلیارد دلار هم غیرممکن به نظر می‌رسید)، به فروش ۱٫۰۲ میلیارد دلاری دست پیدا کرده بود و به این ترتیب، جدیدترین فیلم از این سری نیز به سنت ژوراسیکی ورود به «باشگاه میلیارد دلاری‌ها» وفا کرد.

فیلم جدید که وقایع را چند سال پس از نابود شدن پارک باشکوه Jurassic World دنبال می‌کند، داستان شخصیت اوون (با بازی کریس پرت) و همچنین کلر (با بازی برایس دالاس هاوارد) را دنبال می‌کند که در تلاش برای نجات دایناسورهای به دام افتاده، در جزیره آتشفشانی هستند که به زودی فوران خواهد کرد. کارگردان فیلم جدید J.A. Bayona است که در Fallen Kingdom، این نقش را از Colin Trevorrow در فیلم سال ۲۰۱۵ به دست گرفته است. البته Trevorrow در فیلم جدید نیز در میان عوامل ساخت، حضور جدی دارد و به عنوان یکی از نویسندگان  و همچنین تهیه‌کنندگان اجرایی در ساخت Fallen Kingdom همکاری داشته است. فیلم جدید البته در جلب نظر منتقدین عملکرد نسبتا ضعیفی داشته و میانگین امتیازات فیلم ۵۱ درصد در Rotten Tomatoes بوده است. البته در همین مرجع، میانگین بازخوردهای بینندگان نسبتا بهتر بوده و عدد ۵۷ درصد را نشان می‌دهد.

به هر ترتیب، سازندگان در مجموع و با درنظر گرفتن بازخوردهای ضعیف و انتقادات طرفداران، فیلمی را ساختند که نشان می‌دهد حداقل در باکس آفیس عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. فیلم Fallen Kingdom در سینماهای داخلی آمریکای شمالی فروش عالی ۳۰۴ میلیون دلاری را تاکنون ثبت کرده و در سایر نقاط جهان نیز ۷۰۰ میلیون دلار در گیشه‌ها فروش داشته است. به این ترتیب و بنا به استناد Variety، این فیلم حالا در زمره فیلم‌های ۱ میلیارد دلاری هالیوود قرار گرفته است. همچنین در هفته اول اکران هم عملکرد تجاری این فیلم عالی بود و این روند خصوصا تا هفته دوم نیز با قدرت ادامه پیدا کرد.

Jurassic World Fallen Kingdom promo art

در سینماهای خارجی، بهترین عملکرد برای فیلم Fallen Kingdom مربوط به سینماهای چین بوده است که در همان هفته اول، فیلم بیش از ۲۳۰ میلیون دلار در گیشه‌ها فروخت. این فیلم با فروش بالای خود در چین رکوردهایی را هم ثبت کرده و حالا به عنوان پنجمین فیلم پرفروش امسال چین و دومین فیلم پرفروش خارجی امسال در این کشور شناخته می‌شود. در واقع در میان عناوین خارجی، فقط فیلم Avengers: Infinity War است که با ۳۶۰ میلیون دلار فروش در چین بالاتر از Fallen Kingdom قرار دارد. فیلم Jurassic World سال ۲۰۱۵، کار خود را در چین با فروش ۲۲۸ میلیون دلاری تمام کرده بود و در مجموع نیز ۱٫۶۷ میلیارد دلار در کل جهان به فروش رساند. به هر ترتیب، آمارها نشان می‌دهد که چینی‌ها واقعا عاشق فیلم‌های دایناسوری هستند!

همچنین حالا که Fallen Kingdom هم مرز فروش ۱ میلیارد دلاری را رد کرده است، کمپانی Universal هم تعداد فیلم‌های ۱ میلیاردی خودش را به عدد هفت می‌رساند. پیش از این غیر از دو فیلم قبلی پارک ژوراسیک و ژوراسیک ورلد، فیلم‌های Furious 7، The Fate of the Furious، Minions و Despicable Me 3 هم در باشگاه یک میلیاردی‌های Universal قرار داشتند. سری ژوراسیک ضمنا حالا هشتمین سری فیلم‌های پرفروش جهان نیز شده و این سه فیلم از سری ژوراسیک تاکنون به فروش ۴٫۷ میلیارد دلاری رسیده‌اند. در این زمینه سری فیلم های سریع و خشمگین کمپانی یونیورسال با ۵٫۱ میلیارد دلار فروش عملکرد بهتری برای کمپانی داشته است. یونیورسال البته از قبل هم فیلم Jurassic World 3 را تایید کرده بود و ما می‌دانیم که باز هم Trevorrow برای کارگردانی آن فیلم بازخواهد گشت. Trevorrow پیش از این قول داده بود که فیلم آینده را هرچه بیشتر به ریشه‌های خود بر می‌گرداند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.