نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 11 بهمن 1398
ساعت 09:00

نینتندو سوییچ تاکنون حدود 52 میلیون واحد فروش داشته است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با توجه به آمارهای تازه، فروش جهانی Nintendo Switch در آستانه سومین سال عرضه به بیش از 52 میلیون نسخه رسیده است.

شرکت نینتندو پس از یک دوره نه چندان خوشایند با Wii U، در مارس ۲۰۱۷ از یک کنسول هیبریدی قابل حمل - خانگی به نام «نینتندو سوییچ» رونمایی کرد. این کنسول به خاطر طراحی خلاقانه، قدرت سخت‌افزاری بالاتر، بازی‌های بزرگ و حمایت گسترده بازیسازان، دوره درخشانی را برای طرفداران نینتندو رقم زده که تا به امروز هم ادامه داشته است. با در نظر گرفتن آمارهای سالانه، این کنسول هر سال در صدر پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی جهان قرار می‌گیرد و با در نظر گرفتن عرضه مداوم بازی برای آن، به نظر نمی‌رسد که تا آینده‌ای نزدیک شاهد پایین آمدن میزان محبوبیت سوییچ باشیم. در همین زمینه، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که فروش جهانی Nintendo Switch در کم‌تر از سه سال از زمان حیات، به عدد خیره‌کننده ۵۲٫۴۸ میلیون واحد رسیده است.

غیر از آمارهای کلی سال اخیر، نینتندو آمارهای سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ را نیز منتشر کرده که مشخص می‌شود در آن بازه زمانی، شرکت موفق به فروش ۱۰٫۴۸ میلیون نسخه Switch شده است. این یک آمار بسیار خیره‌کننده است که البته همزمان با فصل تعطیلات، عرضه بازی‌های بزرگ نظیر Luigi’s Mansion 3، Pokemon Sword and Shield و The Legend of Zelda: Link’s Awakening در کنار عرضه نسخه «لایت» و با قیمت پایین‌تر این پلتفرم بود. گفتنی است که در همین بازه زمانی سه ماهه، کاربران ۶۴٫۶۴ میلیون بازی نیز برای این کنسول خریداری کرده‌اند.

با توجه به آمارهای خیره‌کننده سوییچ در سال مالی اخیر، نینتندو حالا پیش‌بینی خود از فروش ۱۸ میلیون نسخه‌ای کنسول تا مارس ۲۰۲۰ را که در ابتدای سال مالی اخیر اعلام کرده بود، تغییر داده و حالا این رقم را ۱۹٫۵ میلیون نسخه پیش‌بینی کرده است. لازم به ذکر است که با در نظر گرفتن عرضه کنسول‌های نسل بعد خانگی یعنی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس جدید، هر دو پلتفرم PS4 و Xbox One کاهش میزان فروش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهند و به نظر می‌رسد که نینتندو و کنسول سوییچ در بازار نسبتا متفاوت‌تری فعال هستند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.