نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 05 آبان 1397
ساعت 09:00

Red Dead 2 در هفته اول عرضه می‌تواند تا ۸ میلیون نسخه بفروشد

4 از 5

بر اساس یک تحلیل اطلاعاتی جدید، بازی Red Dead Redemption 2 تا انتهای سال مالی جاری می‌تواند تا ۲۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Red Dead Redemption 2 به عنوان یکی از بازی‌های شدیدا موردانتظار بعد از سال ۲۰۱۰، و به عنوان اولین بازی کاملا نسل هشتمی استودیو پرآوازه راک‌استار سرانجام به موعد انتشار خود رسید و پس از دریافت نقدهای فوق‌العاده از جانب منتقدین مطرح صنعت گیم، رفته تا کار خود را به شکل رسمی شروع کند. با در نظر گرفتن این میزان هایپ در اطراف این بازی، فروش میلیونی آن احتمالا اصلا محل بحث نیست ولی براساس یک تحلیل جدید، پیش‌بینی شده که بازی می‌تواند در انتهای هفته اول عرضه، بین ۶ تا ۸ میلیون نسخه فروش داشته باشد.

این تحلیل تازه که اولین بار توسط موسسه Piper Jaffray منتشر شده، اشاره می‌کند که ترکیب عرضه این عنوان به عنوان یک بازی شدیدا موردانتظار به علاوه عرضه در طول فصل تعطیلات و همچنین دریافت نقدهای جالب و بسیار عالی، باعث شده تا Red Dead Redemption 2 در کنار Call of Duty: Black Ops 4 فروش فوق‌العاده‌ای را در ادامه سال داشته باشند. بنا بر این تحلیل، جدیدترین ساخته Rockstar Games می‌تواند در انتهای هفته اول عرضه خود سودی بالغ بر ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار را کسب کند. نکته جالب توجه‌تر این است که به تحلیل این موسسه، این بازی می‌تواند تا انتهای سال مالی جاری میلادی (که در مارس ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد) بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون نسخه در هر دو پلتفرم مقصد خود به فروش برساند.

در این تحلیل البته این آمار کمی پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها برای Black Ops 4 بوده و این موسسه، معتقد است که بازی ذکر شده در انتهای همین بازه، حداکثر تا ۲۴ میلیون نسخه نیز خواهد فروخت. در این ارتباط Piper Jaffray گفته که براساس بررسی‌های انجام شده در میان جامعه گیمرها، بازی Black Ops 4 برای فصل تعطیلات موردانتظارتر از Red Dead Redemption 2 بوده است. پیش از این نیز مشخص شده بود که جدیدترین نسخه از سری «کال آو دیوتی» که تمرکز کاملی روی محتواهای چندنفره آنلاین داشته و از یک بخش فوق محبوب بتل رویال به نام Blackout نیز پشتیبانی می‌کند، تنها در سه روز اول انتشار خود به فروش ۵۰۰ میلیون دلاری رسیده بود.

البته هیچ‌کدام از این تحلیل‌ها سورپرایز کننده نیست و بازی‌های راک‌استار معمولا همیشه با فروش بسیار بالا مواجه بوده‌اند. در این زمینه، بازی Red Dead Redemption 2 یک کمپین تبلیغاتی بسیار عالی را نیز پشت سر گذاشت و با انتشار نقدها و نمرات متای 97 و 98 این روند را تکمیل نیز کرد. به علاوه، پیش‌بینی می‌شود این بازی در طولانی مدت نیز با در نظر گرفتن عرضه ماد Red Dead Online به عنوان یک حالت چندنفره کامل، که در نوامبر منتشر خواهد شد، بازی بتواند در بازه زمانی طولانی‌تری فروش موثر داشته باشد. پیرامون میزان فروش بازی، اخیرا تحلیلگران دیگری نظیر مایکل پکتر نیز به اظهار نظر پرداختند؛ در این ارتباط، پکتر فروش حداکثر 17 میلیون نسخه‌ای را تا انتهای سال ۲۰۱۸ محتمل دانسته و گفته که فروش بازی روی پلی‌استیشن 4 تقریبا دو برابر نسخه ایکس‌باکس وان بازی خواهد بود.

بازی «رد دد ردمپشن 2» هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در دسترس قرار دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.