نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 23 آبان 1397
ساعت 09:00

فیل اسپنسر: کنسول‌ها احتمالا هرگز با استریمینگ جایگزین نمی‌شوند

0 از 5

رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، با این ایده که بازی کردن به روش استریمینگ جایگزین روش سنتی خواهد شد مخالف است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ این موضوع دیگر پوشیده نیست که «گیم استریمینگ» در حال حاضر از چه پتانسیل بالایی در صنعت گیم برخوردار است و این تکنولوژی در آینده، حتی بسیار بهتر از حالت کنونی نیز می‌شود. گوگل با پروژه استریم و مایکروسافت هم با پروژه xCloud، اخیرا امیدهای زیادی را در اجرای «هر بازی در هر دستگاه» ایجاد کردند و غیر از این دو، کمپانی‌های دیگری مثل EA نیز روی روش بازی کردن از طریق استریم آنلاین سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام می‌دهند.

با توجه به کیفیت فعلی اجرای بازی‌های AAA از این طریق، بسیاری معتقدند که روش گیم استریمینگ در آینده به شکل کامل جایگزین کنسول‌های بازی سنتی می‌شود. با این حال رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت یعنی فیل اسپنسر، گفته که این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد. درواقع از دید اسپنسر، روش استریم بازی یک «گزینه خوب» و روشی «آلترناتیو» برای بازی کردن در وضعیت‌های مختلف است و قرار نیست جایگزین کامل روش بازی کردن کنسولی یا PC برای سال‌های طولانی باشد. او در این زمینه گفت:

در اینجا چند سناریو خاص وجود دارد که استریم بازی کردن در آن‌ها بهترین راهکار است ... روی کنسول بهترین سناریو دانلود کردن بازی و تجربه آن است. اگر بازیکن PC باشید که امکان دانلود و بازی کردن را دارید، همین روش بهترین راهکار بازی کردن است.

همه دستگاه‌ها واقعا این توان را ندارند که امکان اجرای بازی‌هایی با این میزان عمق و کیفیت را که در رویداد [X018] دیدیم داشته باشند؛ بازی‌هایی که توسط استودیوهای داخلی خودمان یا تیم‌های third party ساخته شده‌اند. پس در آن دستگاه‌ها اجرای این بازی‌ها از طریق استریمینگ، می‌تواند یکی از سناریوهایی باشد که این روش به عنوان بهترین راهکار مطرح می‌شود. یک سناریو دیگر که این روش می‌تواند راهکار خوبی باشد، تجربه سریع و آزمایشی بازی‌ها است. شاید روش استریم بازی کردن روی یک دستگاه جذاب به نظر برسد، ولی فکر می‌کنم برای سال‌های طولانی همچنان بهترین روش برای بازی کردن روی کنسول یا PC این است که بازی دانلود و سپس تجربه شود.

به نظر من استریمینگ یک روش افزایشی است. برای اینکه این روش واقعا تبدیل به یک بازار بزرگ و کامل شود و هرکسی تجربه‌اش کند، به عنوان یک روش برتر بازی کردن مطرح شود و اگر واقعا هم بتواند به چنین چیزی تبدیل شود، به نظر من متکی به این موضوع است که استریمینگ بازی کردن یک حق انتخاب برای بازیکن باشد، و این در مقابل جایگزین کردن این روش با نوع بازی کردن فعلی است. ما واقعا بازیکنان PC را دوست داریم، بازیکنانی که از طریق کنسول بازی می‌کنند را دوست داریم و برای اینکه همین روش را حتی بیش از حالا بهبود ببخشیم، سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

صحبت‌های اسپنسر، خبر خوشی برای بازیکنانی است که همچنان مایل به تجربه بازی‌ها از طریق کنسول یا PC و به شکل لوکال هستند. این صحبت‌ها، همچنین می‌تواند در ادامه گمانه‌زنی‌هایی قرار بگیرد که مایکروسافت، قصد دارد در نسل بعدی اقدام به عرضه دو کنسول مختلف، یعنی یک کنسول بازی سنتی و قدرتمند و یک کنسول مخصوص استریمینگ کند.

 
 
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.