نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 08 دی 1397
ساعت 13:00

مایکروسافت نمی‌تواند تا ۲۰۲۱ برای عرضه کنسول جدیدتر صبر کند

5 از 5

به عقیده مایکل پکتر، عرضه کنسول‌های نسل بعدی در سال ۲۰۲۱ کاملا بعید است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مدتی پیش مایکل پکتر، تحلیلگر صنعت بازی تحلیل‌های تازه‌ای را از نسل آینده کنسول‌های بازی مطرح کرده بود؛ کنسول‌هایی که قرار است توسط سونی و مایکروسافت، دنباله‌رو و جانشینی برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان باشند. پکتر قبل از این هم در یک پیش‌بینی دیگر، گفته بود که هر دو شرکت احتمالا سال ۲۰۱۹ را برای معرفی، و اوایل ۲۰۲۰ را برای عرضه رسمی کنسول‌های جدیدشان در نظر دارند. با وجود اینکه این ایده توسط چند تحلیلگر دیگر نیز مورد پذیرش و محبوبیت قرار دارد، اخیرا هم برخی به سال ۲۰۲۱ به عنوان موعد عرضه نسل نهم کنسول‌ها اشاره کردند.

مایکل پکتر به تازگی در این رابطه مورد سوال واقع شده و گفته که از نظر او چنین احتمالی بعید است. او در توضیح نظر خود، گفته که سونی حتی پس از ورود پلی‌استیشن 5، به ساخت و فروش PS4 با قیمتی پایین‌تر و بیش از همه متمرکز در مناطق خاصی از دنیا ادامه می‌دهد. با این حال مایکروسافت از آنجایی که خیلی دوره خوبی را با ایکس‌باکس وان تجربه نمی‌کند، نمی‌تواند یک سال دیگر و تا ۲۰۲۱ هم برای عرضه نسل بعدی کنسول‌هایش صبر کند.

فکر نمی‌کنم [به ۲۰۲۱ برسد]. چیزی که شاید جالب‌تر باشد این است که ببینیم چه اتفاقی برای کنسول‌های نسل فعلی می‌افتد. به شکل تاریخی مایکروسافت تولیدات نسل قدیمی‌تر کنسول‌هایش را کوتاه مدتی پس از ورود نسل جدید بسیار پایین می‌آورد. سونی اما کاری متفاوت می‌کند و محصول قدیمی‌ترش را همچنان و برای مدتی حداکثر سه ساله در خط تولید نگه می‌دارد. فکر می‌کنم سونی دنیا را به شکل دیگری می‌بیند. آن‌ها فکر می‌کنند همچنان می‌توانند ۲۰ تا ۳۰ میلیون دستگاه دیگر در مناطقی مثل آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و کشورهای درحال توسعه اروپایی بفروشد. پس فکر می‌کنم آن‌ها PS4 را تا چند سال دیگر هم با قیمتی ۱۴۹ دلاری زنده نگه می‌دارند.

مایکروسافت قصد دارد ایکس‌باکس بعدی را آن قدر قدرتمند بسازد تا بتواند به همه بفروشد و دیگر چند مدل ایکس‌باکس نخواهد بود. این هم جالب خواهد بود ولی نه، فکر نمی‌کنم آن‌ها بخواهند عرضه را تا ۲۰۲۱ عقب بیاندازند. آن‌ها خیلی وضعیت خوبی با ایکس‌باکس وان ندارند، که برای عرضه هر چه زودتر کنسول بعدی عجله نداشته باشند. از طرف دیگر اگر سونی بخواهد اشتباه مرتکب شود و تا ۲۰۲۱ صبر کند، مایکروسافت حتما از این فرصت استفاده می‌کند و کنسولش را زودتر عرضه می‌کند؛ مشابه اتفاقی که با ایکس‌باکس 360 افتاد و آن‌ها این کنسول را زودتر از سونی و پلی‌استیشن 3 عرضه کردند. سونی این تجربه را دارد و اجازه تکرار آن را نمی‌دهد.

سونی غیر از عرضه زودهنگام‌تر رقیبش با ایکس‌باکس 360 با قیمتی پایین، عرضه دیرهنگام پلی‌استیشن 3 با قیمت بسیار بالای ۶۰۰ دلاری را داشت و همین باعث شد تا فرصت بزرگی برای آن‌ها از بین برود. آن‌ها اما در شروع نسل هشتم این شرایط را به شکلی هوشمندانه تغییر دادند. مردم واقعا از قیمت ۶۰۰ دلاری عصبانی بودند و این در دوره عرضه جایگزین‌های این دو یعنی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان برعکس شد؛ یعنی عرضه تقریبا همزمان اما قیمت پایین‌تر PS4 نسبت به Xbox One یک فرصت بزرگ برای سونی فراهم کرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.