نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 03 دی 1397
ساعت 16:00

تحلیل‌های تازه پکتر درباره نسل بعدی کنسول‌ها

5 از 5

مایکل پکتر از تحلیلران شناخته شده صنعت بازی، اخیرا درباره مشخصات نسل بعدی کنسول‌ها اظهارنظر کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با توجه به اظهار نظرهای رسمی مسئولان سونی و مایکروسافت در طول سال ۲۰۱۸، گمانه‌زنی‌ها درباره نسل بعدی کنسول‌ها هر روز بیشتر می‌شود. گمانه‌زنی‌ها نیز فقط محدود به زمان از راه رسیدن نسل نهم نیست و خبرهای مهمی درباره شکل عرضه و قدرت کنسول‌های جایگزین پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نیز مطرح بوده است. همین اواخر، گزارشی منتشر شد که فاش می‌کرد مایکروسافت از همین حالا، روی چهار کنسول جدید ایکس‌باکس کار می‌کند که البته، فقط دو مورد مربوط به نسل بعد هستند. این کنسول‌ها نیز در یک مورد، شایع شده که به شکل کامل از پروژه استریم بازی xCloud نیز پشتیبانی می‌کند که اصلا هم نمی‌تواند بعید باشد.

به تازگی مایکل پکتر (Michael Pachter) از تحلیلگران شناخته شده صنعت بازی، مصاحبه تازه‌ای را درباره پیش بینی‌هایش از نسل بعدی کنسول‌ها انجام داده است. به گفته پکتر، مایکروسافت کاملا در این شرایط قرار دارد که دو مدل Xbox Scarlett – یا هر اسمی که بخواهند در نظر بگیرند – عرضه کنند که یکی از آن‌ها ارزان، و یک دستگاه صرفا استریمی بازی است و دیگری، یک حالت سنتی از کنسول‌های خانگی و دارای سخت‌افزار قدرتمندی است.

من انتظار یک کنسول تک کاربردی مثل یک دستگاه منحصرا استریمی را دارم، کنسولی بدون هارد دیسک و دیسک خوان، که فقط از طریق شبکه و استریم امکان بازی را می‌دهد. فکر می‌کنم یک چنین کنسولی با هزینه ۱۰۰ دلاری عرضه شود. غیر از این، فکر می‌کنم یک کنسول گران‌تر و قوی‌تر ۴۰۰ دلاری هم باشد که از ابعاد تصویر 4K و نرخ فریم 240 FPS و همچنین واقعیت مجازی پشتیبانی کند. فکر نمی‌کنم از این دستگاه چند مدل بسازند و بخواهید دستگاه‌هایی کاملا متفاوت داشته باشید.

او در ادامه به سونی نیز اشاره کرد و گفت که به اندازه مایکروسافت، نسبت به عرضه کنسول صرفا استریمی توسط سونی اطمینان ندارد.

به نظرم کاری که سونی می‌خواهد بکند احتمالا ساخت دستگاهی با مشخصاتی است که از رزولوشن خروجی 4K، نرخ فریم 240 و PSVR پشتیبانی کند. مطمئن نیستم که آن‌ها هم بخواهند یک دستگاه منحصرا استریمی برای PlayStation Now بسازند. نمی‌دانم شاید هم ایکس‌باکس و هم پلی‌استیشن در نسل بعد دو کنسول داشته باشند. ولی درباره سونی سورپرایز می‌شوم اگر این اتفاق بیافتد. همچنین مطمئن نیستم که سونی نسبت به انجام چنین کاری متعهد باشد.

پکتر در ادامه گفت که به نظر او در نسل بعدی، مایکروسافت در زمینه بازی استریمی موفق‌تر عمل می‌کند.

[با توجه به معرفی پروژه xCloud] مایکروسافت دارد به سمتی می‌رود که ساختار بسیار عالی را برای این مدل کاری ایجاد می‌کند. منظورم این است که سونی گرچه PlayStation Now را دارد، ولی این فقط وقتی در دسترس است که یک پلی‌استیشن داشته باشید. فکر می‌کنم ترکیب ساختار استریمی مایکروسافت با سرویس Play Anywhere می‌تواند ایده توسعه بازی استریمی حتی بدون کنسول را هم توسعه دهد. پس همان‌طور که گفتم چیزی مثل یک کنسول صرفا استریمی توسط مایکروسافت وجود خواهد داشت.

در هر صورت، هر دو پلتفرم‌دار بزرگ هنوز به شکل رسمی اطلاعاتی درباره کنسول‌های نسل بعدی خود ارائه نکردند. در این رابطه، برخی پیش‌بینی می‌کنند که سونی و مایکروسافت در طول سال ۲۰۱۹ از این پلتفرم‌های جدید رونمایی کنند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.