نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 11 دی 1397
ساعت 09:00

تحلیل تازه پکتر از لغو PSX 2018 و عدم حضور سونی در E3 2019

0 از 5

مایکل پکتر، تحلیلگر صنعت بازی معتقد است که عدم اجرای رویدادهای سالانه توسط سونی، حتما با معرفی نسل بعدی کنسول‌ها در ارتباط است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی پس از پشت سر گذاشتن روزهای طلایی در سال ۲۰۱۸، از عرضه چند عنوان انحصاری پرسود تا یک کنفرانس خبری جذاب در E3 2018، در اواخر سال اعلام کرد که در سال ۲۰۱۸ رویداد سالانه خود موسوم به PSX را برگزار نمی‌کنند و مدتی بعد، اعلام شد که در E3 2019 هم غایب خواهند بود. این اطلاعیه‌ها، یکی از شوک‌برانگیزترین سرفصل‌های خبری سال ۲۰۱۸ بود و در حالی که برخی عدم وجود عناوین تازه‌تر را دلیل این عدم حضور ذکر می‌کردند، برخی نیز معتقد بودند که این خبرها، زمینه‌چینی سونی برای معرفی کنسول جانشین پلی‌استیشن 4 بوده است. در این میان البته برخی نیز معتقد بودند که عدم حضور سونی در رویداد E3 2019، به شکل کامل نیست و آن‌ها قصد ندارند به شکل کامل در این رویداد غایب باشند.

یکی از این افراد، مایکل پکتر تحلیلگر معروف این صنعت است که در گفتگوی تازه خود، به این موضوع اشاره داشته که غیبت سونی در E3 بعدی یک تصمیم بد بود، ولی آن‌ها زودتر از پیش‌بینی‌ها به این رویداد بر می‌گردند.

E3 یک فرصت یک‌باره است. به نظرم تصمیم بدی گرفتند. فکر می‌کنم آن‌ها به شکلی در جلسات داخلی خودشان به این نتیجه رسیدند که پولی که خرج می‌کنند مناسب نیست، ولی این اشتباه است. نمی‌دانم آن‌ها در E3 چقدر خرج می‌کنند ولی حتی اگر ۱۵ میلیون دلار هم باشد، آن‌ها ۱۵ میلیون دلار هم از تبلیغات برمی‌گردانند. پس به نظرم آن‌ها با عدم حضورشان حماقت مرتکب می‌شوند و برمی‌گردند.

سونی همچنین در جریان رویداد اخیر E3 2018، به شکل متفاوتی نمایش‌هایش را برگزار کرد که برای مثال حاضر کردن سالن‌ها و محل اجراهای مجزا و دور از هم و ساخت دکورهای متفاوت و ... که برای بازی‌هایی مثل Ghost of Tsushima و The Last of Us Part 2 اجرا شد، و البته انتقاداتی را هم به همراه داشت. پکتر درباره این نحوه اجرا گفت:

آن‌ها اجراهایشان را بسیار بد انجام دادند که درنهایت هیچ کس نتوانست درک کند و اصلا جالب نبود. فکر هم می‌کنم که برای این کار پول خیلی زیادی هم خرج کرده بودند. البته برخی می‌توانند بگویند که این کارها اشتباه نبود ولی به نظرم جواب نداد.

از نظر پکتر، عدم حضور سونی در رویداد بعدی E3 هم ترکیبی از نداشتن چیزهای تازه برای نمایش و آماده‌سازی برای نسل بعدی کنسول‌های پلی‌استیشن است.

باز هم موضوع عدم وجود بازی‌های جدید. پس به نظرم همه این‌ها مربوط به آماده شدن آن‌ها و تیم‌هایشان برای نسل بعدی کنسول‌های پلی‌استیشن باشد. آن‌ها احتمالا در بهار ۲۰۲۰ از کنسول‌های بازی بعدی‌شان رونمایی می‌کنند و رویداد خودشان را هم مثل PSX خواهند داشت. شاید یک PSX در سال ۲۰۱۹ هم داشته باشند که در آنجا از کنسول بعدی رونمایی کنند.

درمجموع، گمانه‌زنی‌ها از رونمایی از کنسول پلی‌استیشن 5 در طول همین سال ۲۰۱۹ بسیار داغ است و اخیرا، برخی انتشار یک پوسته مناسبتی پلی‌استیشن 4 توسط سونی را هم تاییدکننده همین فرضیه دانستند. پیرامون سونی و خبرهای داخلی از خود این شرکت که به نسل بعدی کنسول‌ها اشاره دارد، چند ماه پیش رئیس شرکت سونی رسما برنامه برای نسل بعدی پلی‌استیشن را تایید کرده بود. به علاوه، اخیرا آن‌ها برای ساخت یک بازی بسیار بزرگ فرصت‌های شغلی پست کرده‌اند که با در نظر گرفتن روند طولانی ساخت بازی‌ها، بسیاری معتقدند که این یک بازی نسل نهمی خواهد بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.